/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SYM JET 50 Manual
Fra : Brassovitski
Vist : 654 gange
50 point
Dato : 14-10-04 11:36

Hej
Da min søn lige har købt en brugt Sym Jet 50 årgang 2002, mangler vi en brugermanual.
Specielt ønskes oplysninger om hvilken benzin(Oktan) der skal på og hvilken 2tatktolie (syntetisk, mineralsk, eller semisyntestisk)der skal bruges.
Vi har fundet en reservedelsliste online, godt nok i PDF format som ikke kan skrives ud. Der er åbenbart en beskyttelse på som forhindrer udskrift.
Hvem kan hjælpe med en manual evt. scannet og gemt i word eller som pdf, eller evt. et link til et sted den kan hentes online?

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 14-10-04 12:44

oktan 95 og en ganske normal syntetixk totaktolie.. resten ved jeg ikek..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 14-10-04 12:57

Du skal bruge PDF`s egen symbol af en printer til at udskrive med, i hvert fald tror jeg ikke filen er beskyttet, og hvis den er, kan den stadig lukkes op. Du er velkommen til at prøve at sende den til Palle@findmail.dk
Alle knallerter af scootertypen bruger 95 oktan.
Og generelt kan der bruges alle 2-taktsolier, dog skal du ikke bruge outboard (Da de er til kolde søvandskølede motorer), og heller ikke racing oil, da de er til meget varme og højtydende motorer.
Når det så er sagt, så er de bedste olier, altid helsyntetiske, de næstbedste er halv (Semi) syntetiske olier, og tilsidst alm. 2-taktsolie, som også er fuldt ud brugelige, og altså slet ikke dårlige.
Om du vil ofre lidt mere på halv eller helsyntetiske 2-taktolier er op til dig.
Ved www.thansen.dk er der flere slags, men tit er der tilbud ved scooterforhandler med 3 stk til 100kr (Alm. olie)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-10-04 07:18

Tak for svaret pallebhansen.
Hej. Tak for svaret med bensin og olie. Jeg prøver at sende pdf dokumentet til dig.