/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan jeg være sikker på...
Fra : annvibeke
Vist : 388 gange
200 point
Dato : 14-10-04 09:34

...at alt, hvad der findes af mistænkeligheder på http://tucows.tdconline.dk/preview/236049.html
...kan slettes?

Med andre ord:
Ved jeg, at det fundne ikke er noget vigtigt til f.eks officepakken eller windows?
(ord som Regkey og Regvalue lyder som noget, der skal bruges hele tiden)

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 14-10-04 09:38

REgkey er en registreringsnøgle til forskellige programmer...Dont touch it

Regvalue er en slags nøgles værdi...Om det kan slettes er afhængig af, hvad den står for. Det nemmeste ville være at smide hele adresserne ind herinde, så kan andre kyndige personer se dem igennem...(Ikke mig

VH
Moltov

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 210 point
Dato : 14-10-04 09:47

Programmet Ad-aware kan du stole på. Det fjerner ikke for meget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-04 09:48

Læs lidt på disse sider.
http://www.arlet.dk/
http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 14-10-04 09:55

Det vil være 91 adresser jeg skal skrive...(det ku' ta' det meste af formiddagen) ;-/
- og jeg kan ikke ta' kopi af adresserne...

Der står henholdsvis Dial XS og MainPean Dialer og det meste er malware (hvad det så er for noget)

En anden "type" er: Tracking... IECache...Data Miner Cookie:ejer@atdmt.com/ Hits:13
- || - @ forskellige adresser (hvor jeg kan forholde mig til et par af adresserne...

Mon det gi'r mening det her?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 10:05

Adaware er lige ud ad landevejen, hvis ikke du piller ved options. Når du har downloadet og installeret skal du blot huske i Status menuen at vælge : Check for updates now... Derefter scanner du.

For at sikre dig du ikke får Spy-/adware bør du ligeledes installere Spywareblaster : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Når det er downloadet og installeret skal du huske at sætte de 2 flueben i menuen for Internet Explorer, i menuen Resticted Sites (bruger du Mozilla sææter du flueben der), samt vælge Download Latest Protection Updates. Efter al dette vælger du Enable All Protection.

Så er du rimlig sikret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-04 10:08

Ps. De nævnte ting du skriver kan du roligt fjerne. Måske det var en idé at køre en regcleaner bagefter ? Her skal du dog især passe på ikke at ændre standard opsætningen for at undgå ulykker !

http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 15-10-04 10:08

Tak for svaret Teil.
Tilsyneladende mangler jeg ikke noget - efter at ha' slettet hele listen!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-10-04 10:13

Velbekomme.