/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Støttefod og Remskive til en ciao??
Fra : AndersBis
Vist : 849 gange
79 point
Dato : 14-10-04 08:52

Min ciao's støttefod slår som sagt ikke op... kan der være andre årsager til det end at fjederen er blevet for slap??
Støttefoden holder heller ikke forhjulet oppe, når den er slået ned... så derfor står den ustabilt... kan jeg på nogen måde ændre det??

Jeg tænker på at købe en ny remskive til ciao'en, efter jeg har boret og pudset indsugningskanalerne... fx. hvis du havde en remskive på 90 i diameter, og en remskive på 60 i diameter, hvilken en vil så give den bedste acceleration, men tage lidt af topfarten??

-AndersBis-

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-04 12:45

Nej fjederen skal jo kun holde støttefoden slået oppe under stellet, så dine problemer skyldes noget andet, feks. at du har størrer hjul/dæk og godt med luft i.
Men ellers må du se at få svejset nogle lapper under fødderne.
En stor remskive på feks. 90 Ø, vil give den hurtigste acceleration, men da standard remskiven er 80 mm, vil man jo aldrig geare en tunet maskine ned, da den jo så vil få en mindre topfart, end den ellers ville have med standardremskive.
Omkredsen er jo D * 3,14 og hvis vi siger: 80*3,14=251
60*3,14=188
251/188=133%
Hvis knallerten ellers kunne holde sine omdrejninger ved at blive gearet op med et Ø60mm remskive, ville den altså køre 33% hurtigere i topfart. Så hvis den med 80mm remskive kan køre 50km/t, vil den teoretisk køre 66km/t med 60mm remskive.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 14-10-04 15:10

Hmm, hvor meget tror du dette vil give?? ciao'en kører 34 km/t i øjeblikket, og der er ikke pillet ved den...

pillet plumben
poleret skyllekanalerne
60 mm remskive

Hvor meget tror du den vil kunne køre så??

-AndersBis-

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 79 point
Dato : 14-10-04 15:47

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : AndersBis

Dato : 14-10-04 19:36

Tak for svaret pallebhansen. og fordi du kiggede på spørgsmålet igen efter du havde svaret 1 gang...