/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
leje af campingvogn
Fra : lene7500anders
Vist : 2125 gange
20 point
Dato : 14-10-04 00:52

Min kone og jeg overvejer at købe en campingvogn. Dog har vi aldrig kørt med eller sovet i sådan en...
Vi vil selvfølgelig ikke købe en ny/brugt vogn før vi har fundet ud af om campinglivet er noget for os.
Vi håber man kan leje en campingvogn.
Er der nogle specielle steder i Jylland der anbefales ? Firma / Privat

Vi har en Citroén C5 stationcar... Men hvor stor campingvogn den kan trække, ved vi ikke endnu...

Vi håber på gode svar.

Mvh.
Lene & Anders

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 14-10-04 00:58

Hej Lene og Anders,

Vi gjorde som jer og lejede hos:

Jacob Møller
Ulstrupvej 9
Hylke
Skanderborg
Tlf. 8653 8850

Han har 2 vogne og begge er i tiptop stand. Priserne er moderate i forhold til de professionelle udlejere og vognene var begge fornemt klargjorte.

Mvh
H

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 20 point
Dato : 14-10-04 08:31

Hej Lene og Anders

Campinglivet har mange glæder, men så sandelig også mange overvejelser der bør gøres inden man drager afsted. Jeg har selv været campist i over 30 år, så jeg har prøvet det hele og måske lidt til.

Med de benxinpriser vi har over hele europa i dag skal du være opmærksom på at udgiften til brændstof er endog meget høj, når du skal trække en campingvogn.

Personligt vil jeg anbefale en autocamper, da du både kommer hurtigere og billigere frem. De kan også lejes uden for højsæsonen til fornuftige priser ( 1000 - 3000 ) og i højsæsonen til priser mellem 3.000 - 8.000.

Hvor har i tænkt jer at tage hen på ferie?

I bør også overveje hvilke bekvemmeligheder i ikke vil undvære som f.eks. toilet, bad, koldt og varmt vand mv, da selv den bedste vogn kan vurderes som ussel, hvis ikke jeres forventninger indfris.

Hvis du vil have yderligere oplysninger, skal du blot sige til, men giv så lige en anelse mere information om hvad du vil, så skal jeg nok finde adresser til de billigste steder du kan leje en vogn.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 14-10-04 08:31

Hej Lene og Anders

Campinglivet har mange glæder, men så sandelig også mange overvejelser der bør gøres inden man drager afsted. Jeg har selv været campist i over 30 år, så jeg har prøvet det hele og måske lidt til.

Med de benxinpriser vi har over hele europa i dag skal du være opmærksom på at udgiften til brændstof er endog meget høj, når du skal trække en campingvogn.

Personligt vil jeg anbefale en autocamper, da du både kommer hurtigere og billigere frem. De kan også lejes uden for højsæsonen til fornuftige priser ( 1000 - 3000 ) og i højsæsonen til priser mellem 3.000 - 8.000.

Hvor har i tænkt jer at tage hen på ferie?

I bør også overveje hvilke bekvemmeligheder i ikke vil undvære som f.eks. toilet, bad, koldt og varmt vand mv, da selv den bedste vogn kan vurderes som ussel, hvis ikke jeres forventninger indfris.

Hvis du vil have yderligere oplysninger, skal du blot sige til, men giv så lige en anelse mere information om hvad du vil, så skal jeg nok finde adresser til de billigste steder du kan leje en vogn.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-10-04 08:38

Lene & Anders.
Jeg er meget enig med Henning ovenfor (dog ikke om autocamper). Oplever men noget dårligt, kan det afholde en fra campinglivets glæder, men gode oplevelser er helt fine. Når I vil køre, skal i regne med et 2 nætters ophold for fx to voksne med benzin og det hele, render op i ca. 600 kr. for en weekend.

Leje af Campingvogn? Kontakt Jeres nærmeste forhandler af campingvogne - hanlejer sikkert ud.
Har selv kamperet i 35 år.

Go' fornøjelse

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 14-10-04 10:27

Hej Lene og Anders,

Jeg har prøvet med såvel autocamper som campingvogn - og erfaringer er: Aldrig autocamper igen, medmindre jeg vil på et cruise tværs igennem USA, Australien eller New Zealand.

Fordelen med campingvognen er, at den kan man efterlade på campingpladsen og så "futte rundt" i bilen til områdets seværdigheder. Skal man ind til en større by kan det såmænd være vanskeligt nok at finde parkeringsplads til en bil, men at finde parkeringsplads til en autocamper er i de fleste byer helt udelukket.

Derfor: Hold fast ved campingvognen

Mvh
H

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-10-04 22:46

er der nogle der ved hvordan det går med grenå strand camping siden der er kommet ny ejer på

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-10-04 22:48

det var en fejl mit spørgsmål kom ind her det var ikke en kommentar

Godkendelse af svar
Fra : lene7500anders

Dato : 24-10-04 15:04

Tak for svaret henningborchert.