/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gliderør på en PGO hot 50 og big max
Fra : qwerz
Vist : 1239 gange
10 point
Dato : 13-10-04 23:39

hvad er forskellen på et gliderør fra en bigmax og hot 50

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 09:13

GlideRør ?????? Kan du ikke være lidt mere specifik. Hvor sidder den og hvad er dens funktion.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om et Gliderør.

Men jeg har en totalt adskilt hot 50, så hvis du har en big max så er det frem med en tommestoken HeHe…

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 14-10-04 16:58

så vidt jeg ved er et gliderør der hvor variatoren glider frem og tilbage på :D
tror nok også at gliderøret på en HOT50 er kortere, og derfor ikke kan geare ordenligt...

men som sagt er det kun et gæt;)

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 14-10-04 22:49

ok hmm.. det sidder ved vario ja rigtigt nok men hvad ville det gøre hvis jeg nu tog et fra en bigmax og satte i min hot 50 ?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 23:01

”Gliderøret” Kaldes hos Thansen Afstandsstykke.
For Hot 50 er varenr. 56401215500
For Big Max er varenr 56301215500
For big max er den længer og derved er der ikke plads, Hvis du får den monteret hvil den nok give problemer med kick starteren.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 14-10-04 23:05

jamen hot 50 og bigmax køre med samme motor så hvordan skulle det såe gi problemer

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 23:14

Tjaa de er jo ikke helt ens. Det er to forskellige variatore

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 14-10-04 23:20

jaaa men jeg har fået ivide at jeg skulle smide et glide rør fra en big max i min hot 50 så skulle den køre bedre men passer det

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-10-04 23:47

Der giver da ikke nogen mening. Hvis den er længer er remmen da ikke bred nok. ???. og kick starter grebet vil komme længer ud.

Med mindre det inderste afstands stykke mellem selvstarter tandhjul og vario også udskiftes, men det løser kun det med kick starteren. Der vil stadigvæk være et misforhold til remmen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 14-10-04 23:54

ok hmmm fatter jeg ik noget af (Bag variatoren sidder der en ring (skive) som kileremmen kører ovenpå. Tag en 14" nøgle og skrog variatoren af. Pil skiven skiven af. Saml det hele igen også er den hjemme!) hvad vil det såe sige

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-10-04 00:01

Tja så kan varion reguler helt ud, Så kommer du hurtigere hjem ca. 55-60 kmt.
Så er den til gengæld ikke lovlig mere.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 15-10-04 00:16

det var heller ik meningen den skulle være lovlig men min render jo 55-60 nu hvad kan jeg såe gøre for at komme op på 70 jeg har en gammel 45kmt udstødning på men ved ik selv hvad der er taget i på den scooter

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-10-04 00:33

Tja hvis skiven stadig er monteret så giver det vel også noget mere. Måske 70 eller over, Men det er afhængig af hvad du ellers har gjort ved maskinen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 15-10-04 01:08

jeg har ik rørt den men der mangler en plast ring i luftfiler kassen og såe ved jeg ik om der er taget andet for jeg er n00b med scooter så jeg ved ik hvoran de begrænsninger ser ud

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-10-04 01:22

Nå så er luftfilter begrænsningen fjernet, Så er der også en støre dysse i.
Så er der kun potten tilbage, Og selvfølge ringen.

Så er der ikke mere at komme efter.

MV.
Peter Jensen.

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 15-10-04 01:29

ok men har du ik extreme gode link med forklareing og billeder til en n00b som mig

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-10-04 01:57

du kan se her
http://www.burnout.brygge.dk/tun-pgo_hot_50.htm

Her siges det godt nok at du kan bruge big max afstands rør, men den bryder jeg mig ikke om

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 15-10-04 02:13

ok heh jeg tjekker den lige ud men imens må du godt smide flere links :)

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-10-04 02:16

Det er ikke rigtig flere, Hvis der er, er teksten somrene den samme.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 15-10-04 02:20

ok men nu vil jeg vente til i morgen med pointne