/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fz50 igen
Fra : tronddk
Vist : 571 gange
40 point
Dato : 13-10-04 19:09

hva for noget gear olie skal sådan en ha får har lige tømt den for det havde ikke været skifter i 9 år !! så vel gerne vide hva man skal putte på og hvor man kan købe det (vel hæls ha det er i thansen)

Accepteret svar
Fra : Carsten_Poulsen

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-04 20:03

På denne adresse kan få nogle forslag til olievalg

http://www.scooter-shoppen.dk/system/navi2.asp?valg1=Suzuki&valg2=FZ50&gruppe=Olie/pleje&nummer=61

Der er egentlig kun to betingelser til den olie du vælger ...
1. den skal være fuldsyntetisk.
2. den skal være af totakts-typen.

Mvh Carsten

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-10-04 20:17

det vel sige at jeg bare kan putte
100% full synth. 2T Olie Metrakit Pro Race
på den side der eller noget hel andet bare det er 100 %full synth ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-04 21:04

Der kan bruges både 2 takts og 4-taktsolie.
Den dyreste og bedste er fuldsyntetisk, næstbedste halvsyntetisk, og endelig alm. motorolie. Så faktisk kan du bruge alm. bil-motorolie feks. SAE 20-40
http://www.thansen.dk/product.asp?c=318575926&n=282523485&pn=282523634
Det er den THansen anbefaler: Tryk nederst varen passer til: fz50
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-10-04 23:12

er der ikke en håndbog her på nette som man bare kan printe ud for min store søster har smidt den væk og min far skal bruge den til og se hvordan man kunne få den til og køre ligt stærker

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 16-10-04 14:05

Tak for svaret Carsten_Poulsen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-10-04 14:38

Jamen svaret er jo forkert?:
(Der er egentlig kun to betingelser til den olie du vælger ...
1. den skal være fuldsyntetisk.
2. den skal være af totakts-typen.)

Nej den behøver værken at være fuldsyntetisk eller totakts-typen, men det må du jo om.

VH Palle Hansen