/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB pen?!?
Fra : creamygirl
Vist : 297 gange
130 point
Dato : 13-10-04 15:57

Hej alle I kloge hoveder.

Ved ikke i hvilken kategori dette hører hjemme, men jeg er lige kommet hjem fra
min daglige tur i brugsen - og minsandten om ikke jeg har vundet en af de der
USB tingester i et lotteri

Desværre fatter jeg nada af den flash driver der medfølger?!
Der står flere undermenuer under USB 1.1 og igen under 2.0

Hvilken en skal jeg ind i, for at blive guidet rigtigt i brugen af denne tingest?!

//Creamy

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 16:04

Du skal finde ud af om din pen er USB 1.1 eller 2.0 .. Istedet for at installere driverne foreslår jeg at du sætter pennen i computeren, og lader windows (hvis du har xp) finde drevet selv (hvis cd'en sidder i drevet vil windows aoutomatisk finde driveren den skal bruge på cd'en) ..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 16:23

Det er en 2.0 - men hvor putter jeg den ind?!
Ja , jeg er amatør - ved det godt

Jeg har XP proff!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-10-04 16:28

Du har formodentligt et stik på bagsiden af din computer (evt. også på fronten), det er aflangt (ca. 1 cm langt).
Husk, at vende din USB pen rigtigt - se efter hvor plastik indmaden sidder i USB stik og pen.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 16:42

Det er mere end flovt det her, men hvad skal jeg med den medfølgende ledning?!
Skal den ikke bruges til noget?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:05

Hmm; er der nogen der ved om den skide ledning er til noget?!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 13-10-04 17:08

Den er sikkert til at sætte imellem pennen og computeren. På nogle computere (bl.a. min) sidder USB stikket så dumt at der ikke er plads til pennen.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 17:08

den ledning der er med, er sikkert bare en forlænger.. på nogle computere (især lidt ældre) er der sparet lidt på usb-plads, så jeg vil gætte på at ledningen er til at sætte i omme bag på, så du kan have pennen liggende på gulvet ved aiden af computeren eller evt helt oppe på bordet (kommer an på længden )

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:13

Kigger på det og vender tilbage

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 17:13

aiden = siden .. sorry - det gik lidt stærkt

Du behøver ikke bruge ledningen, hvis du kan få pennen i copmuteren uden.. Hvordan går det med driveren?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-10-04 17:15

Hov hov - du skal ikke sætten den til før du har indstalleret programmet/driveren som følger med på CD-rom. (dog er der få USB ting som skal installeres omvendt)

Hvor mange dele har du og hvordan ser de ud.

Har du bag på comp et fladt firkantet stik evt. med en hvid "tunge" indeni og på
dit nye udstyr en tilsvarende. når disse vender rigtigt kan den sættes i comp.

Du har også en brugsanvisning.............har du læst den, men ikke forstået det hele så fortæl hvad du ikke forstår.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:17

Nu skriver den USB højhastighedsenhed der er tilsluttet, er en langsom hub. Hva´hulen betyder det?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:19

Øv nu bliver jeg nødt til at holde en pause. Min mus er løbet tør for strøm

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 17:20

hvad er det for en gang pis emesen?

Windows xp, og alle nye usb-penne har den smarte funktion, at de helst ikke skal installeres andet end bare at blive sat i computeren... Når du i Windows XP sætter pennen i (når computeren er tændt) så finder den som regel selv driveren til den - hvis det ikke er tilfældet spørger den om den skal søge efter driveren, og så kan man sætte den til at gennemsøge sin driver-cd ...

Så der er ingnting i vejen for at sætte pennen i imens systemet er tændt, og inden driverne er installeret ...

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 17:23

øøh, creamygirl... er du sikker på det er en USB-lagerenhed og ikke en bluetooth eller infrarød pen du sidder med?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:28

Nej jeg er ikke sikker på noget som helst. Damen i forretningen sagde tillykke du har vundet en USB pen - det var det
På selve pennen står der USB2.0 Flash Drive 128MB.

Tal lige pænt til ham emesen, Han vil sikkert bare hjælpe

Accepteret svar
Fra : xick

Modtaget 130 point
Dato : 13-10-04 17:30

Okay, hvis der står flash drive er det en lagerenhed ... prøv at gå ind i Denne computer, og se om du kan se et nyt drev...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:31

Jeg har den lille pen - en ledning - og en CD-rom.
Kan jeg ikke bruge CD-rommen?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:33

Jeg har noget der hedder driver F og CD drev G - men jeg kan ikke huske om de også var der før.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 17:33

jo du kan bruge cd'en! Men går dit spørgsmål ikke på at du har problemer med den cd?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:34

Jubii det er den - Driver F
Hvad skal jeg så?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:36

Xick for hulen da den CD er ok, det der driller er at jeg ikke aner hvilken menu jeg skal ind i.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 17:36

Hvis du kan lægge filer over på nu, skal du ikke mere... så har windows selv identificeret, og gjort klar til brug... put nogle filer over på, og flyt dem evt til en anden computer (hvis du har agang til mere end én?) Hvis det virker, er du færdig, og kan bruge dit nye pen som det passer dig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-10-04 17:37

xick - det kan godt være du syntes det ikke er den rigtige måde, men du kan da mene det på en pænere måde.
Jeg har kæmpet med adskillige USB ting og opdaget, at min metode er god.
Men sådan er vi så forskellige.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:39

Oki - skide smart! jeg forhøjer lige point - fordi du gad guide mig

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:41

Tak for svaret xick.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 13-10-04 17:42

Takker .. Det var nu ikke nødvendigt, men point er da altid gode at ha' ..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-10-04 17:48

Ha ha - jeg læste det som pen til at tegne med.
Og ja disse flash-kort eller pen-drive sættes bare i.
Men lige en ting - hvis du vil bruge den på en comp med win 98 skal du have din CD-rom med.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-10-04 17:50

Ok emesen - tak for oplysningen
Fatter overhovedet ikke hvad du mener med en pen til at tegne med?! men det er måske også meningen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-10-04 18:35

Med stor fare for, at sige noget forkert.
Man kan få en slags pegepind som man tegner med på et underlag og så kommer resultatet op på skærmen. Den virker også som en slags mus der ligner en kuglePEN.
Det var det jeg opfattede, at du havde fået.
Det er muligt den hedder noget andet end PEN, men det ta'r jeg ikke tungt.
Jeg vrøvler ikke med vilje..................men næsten kun i smalltalk.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-10-04 18:54

eme.
Digitizer,en slags pen , blyant.I stedet for musen kan man f.eks.tegne et portræt,altså ansigt,rundt om,friholde det fra baggrunden,i et eller andet billedprogram.
Ret god have med at gøre,fordi den er langt mere præcis end en mus.
Hilsen
Keldd.