/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
plzz hjælp, startproblem :/
Fra : pgknudsen
Vist : 811 gange
200 point
Dato : 22-07-02 18:35

okay.. helt fra bunden:

Min skod FZ50 kørte små 30, så jeg besluttede mig for at prøve skille karburatoren af og rense olieslangen + skifte olie og tændrør... Da jeg så havde gjort dette kunne den ik starte, så jeg prøvede oxo lige at tage cylinderen af og kigge, men intet var i vejen der. Altså har jeg nu haft renset karburatoren, olieslangen, olietanken, skiftet tændrør og olie + jeg har haft cylinderen af,, og jeg ved med 100% sikkerhed at det IKKE er cylinderen det er galt med da den suger, og der er gnist i tændrøret så det er vidst heller ik der problemet ligger..

Når jeg prøver at starte FZ50'eren, siger den intet andet end det den laver nede i cylinderen... den kommer slet ikke i gang overhovedet, så hva delen kan der være galt ? plzz kom med nogle gode bud

på forhånd Tak..!

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 22-07-02 20:46

hejsa.
har du tjekket at du har samlet din karborator rigtigt igen og husket at åbne for benzinen. husk også at når du har rørt ved 2-takts olien at du skal lufte din olie pumpe ud for at være sikker på at den får olie nok..

hilsen
hynke007
har selv en fz5o og en puch pioneer.

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 22-07-02 22:26

for det første: kan man overhovedet samle en karburator forkert ??
for det andet: hvordan åbner man for benzinen,,, skruen på karburatoren eller ?
for det tredje: jeg har rørt ved 2-tacs olien ja, men hvordan delen lufter jeg min olie pumpe ? men da den sidder fast i olietanken :D

tak tak

Accepteret svar
Fra : Harbo21

Modtaget 200 point
Dato : 23-07-02 00:07

Blander du selv dit benzin, for hvis du ikke gør det kan det ske at der har været
for lidt olie i hos den tank du købte din benzin hos, os så går den dø.
Håber det kunne være det...

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 23-07-02 04:41

for det første ja man kan godt samle karboen forkert/ justering af luft / benzin skrue..
for det andet oppe ved tanken sidder der en benzin hane..
for det tredje længst fremme på olie pumpen sidder der en stjerne skrue prøv at løsne den lidt bare til olien løber fint så er luften ude... håber at det hjalp lidt.....

hilsen
hynke007

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 23-07-02 12:38

det med at justerering af luft/binzin skrue... det kom jeg til at justere på ja, men hvordan finder jeg så ud af hvor nøjagtigt de skal sidde ?

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 23-07-02 12:55

luft skruen skal drejes 1 3/4 omgang fra bundstilling. tomgangs skruen skal drejes 2 omgange tilbage.. men kontakt mig bare igen hvis det stadig ikke virker....

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 23-07-02 15:25

seriøst jeg aner ik hvilke skruer der er til hvad... og 2 omgange tilbage er hvad ?

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 23-07-02 15:44

okay.. nu har jeg lige skruet begge skruer ca. 2 omgange ud fra bundstilling, og jeg løsnede og fastspændte den der skrue nede på oliepumpen, men lige meget har det hjulpet :/

Den vil stadig ik starte

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 24-07-02 06:32

har du tjekket om den overhovedet får benzin?????

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 24-07-02 13:17

Jeg har prøet at løsne skruen i bunden af karburatoren, og der kommer benzin ud, ja

Kommentar
Fra : a_krogsh

Dato : 03-08-02 14:58

tjeck dysen i karpuratoren om der sider naget i den. og om du har sat vacum slangen på karburatoren.

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 03-08-02 19:58

jeg har tjekket hele karburatoren igennem 2 gange... det virker stadig ikke :((((

status:
- cylinder suger
- tændrør gnister
- der er benzin i karburatoren
- dysen (den lille dims inde i karburatoren) sidder 'vidst' som den skal, altså den vipper op og ned
- der er olie

såh lige nu ANER jeg virkelig ik hva jeg ska stille op... hele situationen er mega surt, da knallerten kørte inden jeg pillede karburatoren af :/

eneste jeg kan se, jeg måske har gjort forkert, er at skrue choker og gaskablerne forkert på karburatoren.. hvis man overhovedet kan det :(

Kommentar
Fra : a_krogsh

Dato : 04-08-02 13:24

prøv at skrue bundkadet af karburatoren og så skulde der gerne side en lille gulig skrue med et hul igennem (dysen) skrug den af og hold den op i lyset den skulde gerne være til at se igennem hvis der ikke er hul puster du dysen ren og du har du fundet problemet. du kan også tjecke nålen et lille stykke rundt tyndt jern der sidder på spjellet og går ned i dysen den må ikke ku bevæges op og ned.
elders held og lykke.

Kommentar
Fra : a_krogsh

Dato : 04-08-02 13:29

p.s den der vipper op og ned er svømmeren den sører for at der er bebzin i karburatoren:)

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 04-08-02 18:07

hehe tak.. prøver lige at tjekke igennem :)

Kommentar
Fra : pgknudsen

Dato : 13-08-02 22:08

jeg vil bare lige meddele jeg lige har fået den til at køre :D
Det var sq dyssen der var tilstoppet

den kør så kun 30 km/t igen, ned af bakke, men ved at justere på luftskruen kan den vel justeres bedre ? eller hva...

eller, som jeg har hørt en anden sige, at der ska ny udstødning på fordi denne måske er fyldt med olie (1½ år gammel det som sidder på)
har det nogen hold eller ? skriv lige hvis i gider :D

men tak for alt.. supah hjælp fra jer :)