/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
topmadras.
Fra : nanahund
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 13-10-04 11:30

Er der nogen som har erfaring med de så kaldte Anatomiskum topmadrasser. Jeg mener for en ryg som har svært ved en hel nattesøv uden smerter hen på morgenstunden. Den er vist i Jysk madraskatalog (som lige er kommet) nederst på side 16.

Nanahund.

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-04 13:15

Det bedste jeg kan anbefale er en topmadras i latex. Den former sig efter ryggen. Jeg skal lige nævne, at de er ret dyre.
Torben

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 13-10-04 16:36

Den du henviser til ved jeg ikke lige hvad er for en.
Jeg har meget gode erfaringer med Tempur-produkterne, har selv en madras og puder, fås også som topmadras.
Er også meget dyre, men holder længe og der er 15 års garanti.
Der går et par uger med at vende sig til ,at du ikke hele tiden skal vende og dreje dig og at det i det hele taget er anderledes.
Det er som at være vægtløs, behøver også at sove mindre tid,
Jeg har et meget fysisk betonet arbejde og ville derfor være god ved mig og købte produkterne, hvilket er noget af det bedste jeg har investeret i.
Inden jeg begyndte have jeg tit ondt i ryggen,især når jeg lå i min seng, på en almindeli springmadras, det er gået over. Den allerførste gang jeg lagde mig på adressen gav min ryg en højt knaslyd, det var af den gode slags, det var ligesom om at noget rettede sig ud, kom på plads.
http://www.vhs.dk/ Magasin forhandler dem også.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 13-10-04 16:38

stavekontrol: adressen = madrassen

Kommentar
Fra : brdt

Dato : 27-10-04 17:45

Jeg har handlet både puder, madras samt elevationssenge via www.tepi.dk.
De er meget kompetente og har udover Tempur et nyt produkt der er magen til som Xanthia. Eneste forskel er prisen som er ca 30% lavere.

Godkendelse af svar
Fra : nanahund

Dato : 28-10-04 00:40

Tak for svaret bauchmann.