/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Pris på bruseniche ??
Fra : Trotskij
Vist : 1644 gange
100 point
Dato : 13-10-04 10:20

Hejsa
Vi har lovet at hjælpe min mor med at slå hul i væggen i hendes meget lille badeværelse og bygge en "kasse" i det tilstødende rum, som skal fungere som bruseniche. - Vi udvider altså reelt badeværelset med ca. 90*90 cm.
Er der nogen der har en idé om hvad det vil komme til at koste i materialer ?? (Vi har en vvs'er i familien, så vi skal ikke overveje håndværkerudgifter).
Og ved nogen om det er billigst at bygge i multiplader eller i vådrumsgips?
Desuden: Skal der vådrumssikres på samme måde med multiplader som med gipsplader eller kan man evt. nøjes med at spartle og male multiplader fremfor at sætte fliser op????
Vi regner med at lave fliser fra gulv til loft og opsætte et billigt brusebatteri. - Vi er ret low budget !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-10-04 10:44

Alt det der burde jeres VVS mand kunne regne ud.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 13-10-04 10:46

Tjah, men han er ikke så stor en del af projektet. - Bare en fætter der har lovet at dukke op og lave det lovpligtige, så tingene foregår efter reglementet. - Så jeg vil ikke presse hans velvilje (o:

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 13-10-04 11:10

Hvis jeg var dig ville jeg vælge en færdig brusekabine og evt.beklæde den med træ så det ser pænt ud i det rum som får den ind og stå. Der er også større sikkerhed for at der ikke vil blive fugtskader på den måde.
Nanahund.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 13-10-04 11:42

Er der trægulv i værelset, er det nok lidt svære at få det til at holde.

Er muren bærende

Skal der etableres et nyt afløb eller kan du få -nok- fald til et eksisternde afløb (og må man det)

Der skal altid vådrumssikres, men det bør du kunne læse mere om et eller andet sted på nettet.

Gadvide om et naivt budget kunne være:
1000,- Multiplader, overligger til mur, klæber og mørtel til opmuring.
1000,- Fliser, fugemase, osv.
1000,- Vådrumssikring
500,- Blandingsbatteri og VVS matrialer
1000,- Maling værelse og bad.
?,- Etablering af afløb
?,- Flytning af El i vægen
500,- Øl under arbejdet

Ialt 5000,-
(under forudsætning at der ikke skal laves nyt afløb og du har fast underlag til at lægge fliser på gulvet)

Michael

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-10-04 14:54

sybil3`s,er et kvalificeret gæt.
Der kan sættes en fin glasdør i,eller et forhæng,og der skal også en ventilation fra brusenicen og ud.
Hilsen Keldd. (Blik og Rør)

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 50 point
Dato : 14-10-04 23:21

der er flere ting at tage hensyn til
som før nævnt , er der afløbet , er det ved jorden , så afløbet kommer under jordplan , skal der en aut kloakmester til , er det feks på 1 sal ( altså over jordplan ) må en vvsindstalatør godt lave det
om du bruger gips eller multiplader er nok lige meget med hensyn til pris , der er ikke det store til forskel , men uanset hvilket du bruger skal det vådrumssikres med gummihud , også ud under fliserne udenfor brusenichen
du kan godt nøjes med at male med en vådrumsmaling i stedet for fliser , men så sæt feks glasvæv op først , bare husk at bruge praimer først og at det er vådrumslim du sætter det op med , ellers falder det af igen

Godkendelse af svar
Fra : Trotskij

Dato : 26-06-06 12:06

Tak for svaret bredker.