/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattebakken lugter!
Fra : nullerbullerpige
Vist : 3436 gange
35 point
Dato : 13-10-04 07:32

Hej!

Er der nogle der har et godt råd/tip til hvordan man kan formindske lugten i en kattebakke??
Jeg tømmer den selvfølgelig hver dag og skifter alt gruset ud jævnligt.

Kommentar
Fra : nh1

Dato : 13-10-04 08:26

Gó morgen.

Jeg har selv haft samme problem da min ene kat som er en meget gammel hankat med urin der virkeligt kunne bruges til at fjerne lakken på bilen, sådan lugtede det i hvertfald

Så jeg er begyndt at købe noget grus af den billige slags med duft i, som bl.a. kan fås i Rema1000 og SuperBrugsen.
Når jeg så tømmer og rengøre bakken dagligt, kommer jeg et fint lag alm. natron i bunden inden jeg fylder grus i.
Det dufter let parfumeret og mine katter har ikke "brokket" sig over det.

Det er en ikke dyr løsning og det har virket hjemme hos mig, så jeg håber at du kan få gavn af det.

Hilsen
NH

Accepteret svar
Fra : bokke31

Modtaget 45 point
Dato : 13-10-04 08:49

for at slippe for den grimme lugt er der er prudukt på markede som jeg selv bruger har 2 Katte bruger samme bakke

det er catrine se billede her http://www.pethouse.dk/kattegrus/catrinex.jpg

Det nye, effektive Catrine Kattegrus er fremstillet af mikro-bentonit, som er et naturligt og miljøvenligt produkt. Mikro-bentonit udmærker sig ved at absorbere væde hurtigt og danne små kompakte klumper, så lugtgener og bakterieudvikling hæmmes

Kan varmt anbefale det

Hilsen L

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-10-04 10:35

sørg for at rense bakken godt med for eks./ og helst rodalon - og så køb noget kattegrus der VIRKER - jeg kan varmt anbefale catsan - der er deo virkning i - og det virker ualmindeligt godt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-10-04 10:44

Det er ikke så længe siden det samme spørgsmål var her på siden, og jeg tror der kom mere end 30 forskellige forslag til hvad der var bedst. Så det er der nok lige så mange meninger om, som der findes forskellig slags kattegrus.

Jeg bruger det billigste almindelige mo-ler kattegrus, og har aldig problemer med, at bakken lugter, og jeg bruger ikke noget som helst kemikalier eller desinficerende for at undgå det, og bakken bliver kun gjort grundigt ren, hvis der sidder noget i den når jeg skifter gruset ud.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-10-04 14:06

Jeg bruger også alm. moler fra Superbest. En rødbrun pose. Den koster ikke så meget, og den har også deo-virkningen. Kattebakken skal godt nok være tisset godt til, før det begynder at lugte.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 15-10-04 11:52

Tak for svaret bokke31.