/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
No PNG support in this PHP build
Fra : leifnel
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 22-07-02 17:17

Jeg får ovennævnte fejlmeddelelse, når jeg prøver ImagePNG, selvom imagetypes siger at PNG er supporteret.
Det samme med jpeg og gif.
Derimod kan den godt lave wbmp, som også er supporteret med imagetypes, men de kan jo ikke bruges i en browser.

php 4.1.1 --with-gd=/usr/src/gd-1.8.4 --with-jpeg-dir=/usr/src/jpeg-6b

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-07-02 21:47

prøv at opgrade din PHP

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 22-07-02 23:29

Neden stående dur vist kun hvis du bruger et fornuftigt OS :)

Når du kompilerer php så brug --with-png osv

Vær desuden sikker på at have installeret libpng, libjpg, libgif etc

Hvis du kun installerer pakker så tjeck www.ximian.com download og installer deres redcarpet software, så kan du styre og opdatere pakkerne ekstremt nemt.

Håber de hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 06-08-02 21:47

Fik du løst problemet?

// Martin