/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda 323 - 1,5 st.car´89 Fejl ved kørel~
Fra : kurtmoeller
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 12-10-04 15:56

Kørelyset skal normalt tænde kort tid efter at tændingsnøglen er drejet. Imidlertid går lyset ud efter kort tid, og tænder kortvarigt indimellem. Hvis jeg holder stille kan jeg høre klikket fra et relæ, når lyset skifter - ellers kan jeg i dagslys kun se det ved at styrken i digitaluret skifter i styrke. Hvis lyskontakten drejes fremad i den anden stilling, virker alt som del skal - blot skal man så huske at slukke lyset igen, når man forlader bilen.
Hvad er der galt? Træt relæspole...., eller......??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-10-04 19:35

Vil tro det er relæet, tjek det.
alimak

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-04 02:28

Kontroler relæets styrestrøm, begynd med stel. Sidder relæet løst, er det måske nok, at spænde det fast, da nogle relæer har stel i fastgørelsespunktet.
H-J

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-10-04 19:31

Lyder som om der er en løs forbindelse et sted i ledningsnettet.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-10-04 19:38

Jeg har haft samme problem med stel forbindelsen på releet.
alimak

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-10-04 19:52

Ja, eller til stellet

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-10-04 19:52

Ja, eller til stellet

Godkendelse af svar
Fra : kurtmoeller

Dato : 18-10-04 15:48

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-10-04 15:52

Selv tak, hjalp det?

H-J

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 18-10-04 16:15

Det tyder på, at forbindelsen i relæets spole/overgang til stel er ved at forsvinde, så jeg har bestilt et nyt relæ!
Mvh
KM

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-10-04 00:22

Tak, de små dialoger bliver jeg også klogere af.
Held og lykke
H-J