/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
svchost æder cpu'en
Fra : Caine
Vist : 647 gange
454 point
Dato : 12-10-04 01:21

Hej

Er der nolge der har en ide til hvorfor svchost æder 100% as cpu'en... jeg har prøvet ad-aware, hjt, NAV etc.
Jeg har endda været inde og rode med Remote Procedure Call og SSDP Discovery service...
Men hver gang jeg genstarter æder filen alle resourcer... Er der tale om en ny virus eller en variant af CoolWebSearch spyware????

/Caine

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-10-04 01:44

svchost er jo en process, der kan blive startet af mange ting, såsom drivere eller dll filer!
Du kan prøve at downloade det her program. Det kan hjælpe dig til at indkredse problemet yderligere, så du kan se hvilken driver, dll etc. der gør brug af den megen cpu kraft!

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-10-04 01:47

Der kan sagtens være tale om en ny virus. Men prøv at kontakte
www.spywarefri.dk og send en log ind til dem, og de er meget villig til at hjælpe.
Der er en speciel person, arlet, som også er superbruger her på kandu, men han arbejder indenfor spywarefri.

Jeg syntes du skulle kontakte dem, da de er eksperter lige netop på dette område.

ellebye

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 12-10-04 03:30

hej igen

jeg har fundet ud af at det er min DNS Client service der er noget galt med.... da det er denne kommando der starter alt rodet:
%systemroot%/system32/svchost.exe -k NetworkService
Hvis slår min DNS Client fra fungerer systemet med de nuværende indstillinger, men systemet vil ikke kunne finde nye DNS servere hvis de er dynamiske...

Er der nogle der har en ide til at få min DNS Client "på rat køl" igen???

/caine

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-04 09:31

Jeg har oplevet det samme før jeg installerede servicepack 2. Hver gang maskinen ville hente SP2 åd svhost al CPU kraften. Jeg takkede hver gang nej til at installere SP2 og problemet opstod hver gang jeg genstartede. Da jeg efter nogen betænkning installerede SP2 forsvandt problemet. Det var altså opdaterings mekanismen der var årsag til miséren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 12-10-04 16:28

Prøv www.tipchannel.dk, her kan du finde de seneste antivirus/-orm opdateringer - tror måske at du skulle køre en 'ormekur'

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-10-04 17:07

hvad kører du af win? XP eller 2000?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-10-04 19:03

nu var der snakke om arlet..du kan finde masser af hjælp på hans hjemme side..
www.arlet.dk i venstre side kan du vælge at lave en Hijackthis log.. gør som beskrevet.. der er god hjælp at hente..

Junior