/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
I fortsættelse af http://www.kandu.dk/dk~
Fra : h_blunck
Vist : 506 gange
295 point
Dato : 11-10-04 22:09

Fra Molokyle:
Citat
h_blunck´-> Jeg giver dig ret
..iøvrigt tror jeg altid vi har været enige om dette point system.
Angiv dog antal besvarede spørgsmål. Dét er sgu til at tage at føle på

Enig: 25 spørgsmål stillet - 134 accepterede svar - 18 købte spørgsmål og 14 tips skrevet.

Faktisk havde jeg i sin tid en måned jeg puklede som et svin, landede på en fjerde/femteplads for måneden, og alligevel kunne man for den måned konstatere at havde den lille trediedel, der endnu ikke havde lukket deres spørgsmål reageret, havde der været endnu flere points -- hvilket jeg så godt ved også gælder for andre superbrugere. Jeg har deltaget siden 5. november 2002, men ledige points skal i omsætning for virkelig at sætte points-søgningen på spidsen... Al den rav i den man overhovedet kan lave, når man fra kandu.dk's side ikke får gjort noget som helst ved svaghederne i systemet. Sidst på måneden ser jeg hvor mange ledige points der kommer til at stå, og sætter gaveregnen igang igen. Faktisk håber jeg dette kan sætte debatten på spidsen, så alle med besvarede spørgsmål, der ikke lukker og giver points får et los i r*ven!!

Fra Bjarne D:
Citat
Vor herre bevar mig vel jeg troede sgu du var klogere. Der er faktisk nogen der kæmper med at besvare spørgsmål for at få en chance i lodtrækningen, dem gør du groft grin med nu. Ikke mig for jeg har vundet for nylig og kan derfor ikke vinde, men der er da tåbeligheder nok i forvejen.

Kender fornemmelsen Bjarne...

Svar, og du får lidt til din fine indsats...

--
So long.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 11-10-04 22:23

Det undrer mig, at du griber det an på denne måde Henrik.
Jeg har fra tid til anden fået nogle af disse gave point og det vil jeg ikke mere for det er synd for dem der gerne vil have op på listen og som så får opfattelsen af at det er snyd det hele. Det er det selvfølgelig ikke, men 500 p. eller 295 for den sags skyld rykker da opad, men jeg syntes nu at det er rart at tænke på, at de noget over 50000 point min superbrugerprofil har er fortjent for størstedelen og jeg har jo denne lille dummeprofil at kommentere med når jeg ikke vil have skod point.

Jeg går for øvrigt ud fra at det er dig der har lavet den danske oversættelse til IrfanView og det skal du have tak for.
Denne må du give til en værdigt trængende!

hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-10-04 22:30

Ok, så snupper jeg dem

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 305 point
Dato : 11-10-04 22:32

Afskaf pointsystemet helt og aldeles - det giver sq ikke andet end en masse fnidder. Jeg har svært ved at tro det er pointene der driver værket. Langt de fleste herinde er voksne mennesker, som for pokker gerne vil hjælpe selvom der ikke belønnes med superpoint.

De som så har besvaret flest spørgsmål i udgangen af hver måned kan så konkurerer om den skide symbolske tingest , som for andre igen er så usigelig ligegyldig.

Da jeg i sin tid tilmeldte mig kandu og besvarede mit første spørgsmål - blev jeg gjort opmærksom på at jeg ikke var superbruger og derfor ikke modtog point for mit svar. Jeg meldte mig så som superbruger - og spørg mig lige om jeg har fortrudt det. Jeg er bl.a en af dem som der skydes efter, fordi jeg oftest deltager i smalltalk i stedet for at optjene mine point på værdig vis. Det er sq sørgeligt at voksne mennesker forfalder til at opføre sig som børn der mistænker andre for urent trav i et spil ludo!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-04 22:32

Ja - jeg kunne da også godt tænke mig disse dejlige point.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-10-04 22:38

debilo/BjarneD> Jeg er helt enig med dig i, at point kan og bør i det store og hele tildeles i forbindelse med et eller andet stykke arbejde eller erfaring .

Det med tildeling som nu her, er noget "snyd" for alle andre end dem der modtager pointene, og får det til at se mystisk ud for nye brugere.

Nu kan alle så spøre, hvis og såfremt i fald jeg får pointene: "Hvorfor modtager du <jakjoe> de point som du synes er snyd ? ".

Svaret er: "Hvorfor skulle jeg lade en anden løbe med pointene, når jeg selv kan få dem ? "

Kort og godt: Disse megaudlodninger af points burde ikke finde sted !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 11-10-04 22:50

Hmm, behøver vi overhovedet et pointsystem? Det er da fint at en eller enden hver måned har en minimal chance for at vinde en DVD. Jeg synes stadig det var bedre at kandu.dk brugte pengene på at bygge videre på deres udmærkede system og ikke mindst at vedligeholde det.
Det går vel ud på at hjælpe hinanden, og har man et godt svar til en, betales det ved at man selv får et godt svar fra en anden. Jeg synes egentlig ikke vi behøver pointsystemet!
Sagt af en der har 3313 point.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-10-04 22:55

Du ska få 500 af meg Eyvind

Godkendelse af svar
Fra : h_blunck

Dato : 12-10-04 00:01

Tak for svaret.

Når BjarneD -- via profilen "debilo" -- har sagt nej tak til points, vil jeg gerne benytte lejligheden til at takke dig, CreamyGirl for de underholdende smalltalk-debatter du har deltaget i.

Tak til alle for det gode humør.

Og ja, jeg har tidligere oversat Irfanview -- håber I alle nyder den danske version.

Ligeledes er min deltagelse mere begrænset i Smalltalk, da jeg p.t. udforsker Linux, som jeg er igang med at lave en hjemmeside om på www.blunck.dk/linux med nyhedsbrev (gratis) og hele svineriet...

Venlige hilsner og tanker til alle man kender herinde.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-04 00:08

Fy for skam - endnu en skide uværdig smalltalk plantet på mine sarte små feminine skuldre

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-10-04 01:47

Creamy.... Det var nu en positiv tak, der var meningen....

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-04 02:02

Det er jeg klar over Henrik, og det er også pænt af dig
Blot er det irriterende, at man (jeg) efterhånden ikke kan færdes i kategorien smalltalk af skræk for at modtage point, som jeg med garanti senere kommer til at skal forsvare. Forstå du det?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-04 02:06

hehe...ski med det.
Dette er jo et kandu. dk spørgsmål og noget ganske andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-04 09:51

Henrik - du skal da ikke selv betale alle de point - så her er lidt tilbage.