/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ikke adgang til google og winupdate til ~
Fra : polles
Vist : 560 gange
250 point
Dato : 11-10-04 20:55

Ikke adgang til google og winupdate xp !!
Jeg har idag været ned for at fejlfinde på en nabo/s pc. Han kan fek.s ikke få adgang til windowsupdate og google. Men www.dr.dk og tv2 og jubii kan han godt komme ind på.
Jeg har tjecket for vira og spyware, og det kan udelukkes ( weebrootspysweeper og adaware 6.
Har lagt sp2, men det hjælp heller ikke. og firewall er slået fra. Cookies tømt, nulstillet browser, genstartet mange gange. køre på samme dns som mig selv og samme netværk og jeg har ikke problemmet.
Jeg har selv en mistanke om at der ligger noget og blokere, men hvor ??? og kan det være fra noget han har haft installeret tidligere. Jeg har afinstalleret alt hvad der var af freeware/spyware ting på hans pc.
Jeg vil godt bed om gode kvalificeret hints eller råd. Som det fremgår af overstående så har jeg været altmulligt tænkligt igennem plus mere end beskrevet. og jeg gør lige opmærksom på at problemmet var derinde at sp2 blev installeret.
polles

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-10-04 21:03

Lige den sidste sætning, var fejlen der før sp2 blev lagt ind, eller kom den først bagefter. Kandu har slugt noget af sætningen.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 260 point
Dato : 11-10-04 21:06

Elleres tag kontakt til www.spywarefri.dk de kan hjælpe med en eventuel log og se hvad der måtte være galt, for noget er der. En virus??

Kommentar
Fra : polles

Dato : 11-10-04 21:07

fejlen var der før sp2 blev installeret. Troede at det netop ville hjælpe på hans maskine, så derforhavde jeg en sp2 med på cd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 21:08

Prøv at tjekke sikkerhedsindstillingerne i InternetExplorer: Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed og æigeledes Beskytelse af personlige indstillinger samme sted.
Det kan være sat for "stramt" op eller der kan simpelthen være blokeret for cookies mm."

Kommentar
Fra : polles

Dato : 11-10-04 21:11

nej heller ikke virus er først tjecket med panda og derefter afinstalleret for at køre en ny kaspersky som heller ikke fandt noget.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 11-10-04 21:12

jeg har stillet på alt og nulstillet browseren til default indstillinger fra ms side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 21:16

Har du prøvet at åbne rediger under personige indstillinger og tjekket om nogle af de nævnte sider skulle være der??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 21:19

Har du også prøvet at kigge i Vis - Rapport om beskyttelse af personlige oplysninger
Det skal jo gøres med en problematisk sides URL i adresselinien.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 11-10-04 21:21

yes og det er de ikke
jeg tro mere at vi skal rode i noget reg for at få det fjernet, eller også er det resterne af nogle andre browsere og spyware programmer han har haft.
han havde bla. websearch, gator osv på, ( men ikke længer)
Han havde også installeret en browser fra datidbladet tro jeg det var.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 21:32

Har du prøvet at køre en installations reparation (hvor data bevares).

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 11-10-04 21:35

prøv en anden browser: www.mozilla.org

Evt. firefox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 21:50

Måske skulle du prøve at se om der er noget i registreringsdatabasen der skal væk
http://www.docsdownloads.com/Tier1/regclean.htm

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 11-10-04 21:52

hvis I har tømt cachen for Temp. Internet filer så gå i dosprompten og kør - ipconfig /flushdns
hjalp det ?

Godkendelse af svar
Fra : polles

Dato : 25-03-05 04:52

Tak for svaret ellebye.