/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
gubbi yngel
Fra : niklasss
Vist : 2872 gange
50 point
Dato : 11-10-04 20:35

hey jeg har 3 hander og ca 15 hunder i mit akvarium og lidt andre små fisk mit problem er at mine gubbier er store og sorte i bunden men det har de været i mange uger de fødder ikke er her en der kan hjælpe mig til hvorfor at de ikke føder og hvordan jeg kan få dem til at føde altså hvordan jeg kan få nogle gubbi unger har nemlig hørt at de yngler helt vildt

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 11-10-04 20:38

Hvordan ved du at det er 3 hander du har ??

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 11-10-04 20:39

Er du sikker på at du ikke har set ungerne? de er jo ret små. Det skal nok komme, hvis du sørger for at de får fred alsidig mad mv så har du pludselig mange unger

Kommentar
Fra : niklasss

Dato : 11-10-04 21:24

fordi man kan da saktens se forskæld og ja for jeg har prøvet at sætte dem i en føde kasse og der er ikke kommet noget de sad i flere uger de bliver bare ved med at være store og sorte på røven

Kommentar
Fra : niklasss

Dato : 11-10-04 21:26

der er også to sugmaller og et par neon fisk i men det er jo meget små fisk så det burde ikke betyde noget

Kommentar
Fra : niklasss

Dato : 11-10-04 21:27

der er også to sugmaller og et par neon fisk i men det er jo meget små fisk så det burde ikke betyde noget

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-10-04 21:46

Hej niklasss!
Tak det roligt--alle kan få gubbyer til at yngle.
De øvrige fisk du har er i hvert fald ikke årsagen.
Hvad er så årsagen---tjaa.
Akvariet skal være godt tilplantet og helst med mange flydeplanter så ungerne har noget at skjule sig i, da gubbyer også er kanibaler.
Temperaturen omkring 25 gr.
Skift 1/3 del af vandet hver 14`dag og sørg for afvekslende foder.
3 hanner til 15 hunner er også en hel del i underkanten, de stakkels hanner er jo på fast overarbejde Anskaf gerne 4-5 hanner mere.
Glem alt om fødekasser, det er ikke nødvendigt.
Følger du ovenstående har du yngel i løbet af 14 dage.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-04 21:48

Slet dit spørgsmål om køb af yngel så sparer du dine point.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-10-04 21:59

Hej niklasss
Nej neonfiskene og sugemallerne er ikke til hinder for yngel ag guppyer. Hvor længe har du haft dine guppyer? Hvor har du fået dem fra. En guppyhun, kan godt få "forstening", men det kan ikke være rigtigt, at alle dine hunner har det. Hvis det er fisk du har købt i en akvarieforretning, kan de "desværre" været belyst med radioaktive stråler, så de aldrig nogensinde vil være fødedygtige, dvs de er "GOLDE". Hvis der er en dyrehandler der læser dette, oh han/hun har sådanne fisk i sine akvarier, bliver jeg nok skældt ud, men sådan er virkeligheden. Det bliver mest brugt i "industrien" idag, til æglæggende fisk, men bliver også brugt til levendefødende fisk.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 11-10-04 22:38

Det kan jo også være hannerne der skyder med *løs* krudt.

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-10-04 12:09

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 28-10-04 22:30

dabj - Jeg er helt enig med dig

Mvh
Frank

Godkendelse af svar
Fra : niklasss

Dato : 30-10-04 01:54

Tak for svaret dabj.