/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
køb af bil.. Hvor??
Fra : CCjunior
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 11-10-04 20:34

Jeg er på udkig efter en ny bil, men hvor skal man kigge..har pløjet bilbasen igennem, hvor kan man ellers kigge..

jeg er på udkig efter en st.car med en Disel motor.. det skal helst være en comon rail motor..

Juinor

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 11-10-04 20:35

Prøv http:// papkassen.dk Den fungerer som den blå avis, men koster ikke noget at bruge

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 11-10-04 20:37
Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-04 20:41

Der er også biler her: http://www.cad.dk/
Det er mekanikerne der sætter deres biler til salg og du kan definere søgningen lidt lige som på Bilbasen
http://www.cad.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 20:44

Hvis du skal have med commonrail er bilbasen den bedste fordi de nyeste biler findes der og så hos autoforhandlerne.
Der er faktisk ikke mange at vælge imellem når det skal være stationcar med CommonRail, der dårligt nok er slået igennem endnu hos alle mærker..
Den første jeg tænker på er FIAT Marea weekend.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 11-10-04 20:45
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-10-04 20:46

Desværre er mange af de bildatabaser ikke opdaterede. Jeg har selv erfaret et par gange, at en bil for længst var solgt da jeg reflekterede på en annonce.

Jeg vil hellere råde dig til at gå ind på de enkelte forhandlers egen hjemmeside, lige for at se om en bil evt. måtte være solgt eller der måtte være en anden og bedre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 20:47
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 21:14

Når du skriver ny bil mener du så helt ny eller ny for dig?
Sådan en bil som du beskriver, st.car. m. cr diesel koster temmelig mange penge.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-10-04 22:02

Hvor bor du?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-10-04 07:00

Som BjarneD (står dit "D" for "Diesel", Bjarne....?)er inde på, så er commonrail en forholdsvis ny motor som derfor ikke er så udbredt endnu at du kan "vælge og vrage" mellem brugte biler med disse motorer i almindelighed og stationcars i særdeleshed. Jeg har selv en Berlingo HDI 2 år gammel og som stadig koster 170-160.000 brugt. Nu har vi anskaffet vores pga. pladsen og den forholdsvise billige nypris...ikke så meget pga af design og finish. Det er en praktisk bil med mange anvendelsesmuligheder når man har børn og en aktiv fritid som "handyman". Hvis du ikke har familie eller brug for en bil i denne genre bør du vælge en "almindelig" st.car.
Men det er da en "glæde" at vide du vil have en dieselbil!!! Og giv ikke op lige med det samme CCjunior...den rette skal nok komme.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-10-04 10:24

D står for drillepind, hvad eller Palle!
Commonrail holder prisen rigtigt godt, uden tvivl på grund af den gode brændstoføkonomi.
Jeg har lige udskiftet min FIAT JTD og fået en god pris fordi der er en ulempe ved commonrail, hvis de går i stykker er det meget kostbart at reparere og det skal selvfølgelig indregnes i den totale økonomi når bilen ikke længere er ny.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-10-04 16:43

Vores budget hedder ca 150.000 men det er vist ikke så realistisk.. man kan jo ikke få det hele til det halve..

Junior

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-10-04 17:51

Jeg er bange for at du skal smide 50K mere oveni hvis du vil have en rimelig stationcar med commonrail.
Jeg vil jo ikke ligefrem anbefale dig at købe en commonrail diesel med højt kilometertal for det kunne jo blive et dyrt bekendtskab.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 14-10-04 22:00

Tak for svaret BjarneD.

Nu må vi se.. jeg var også bange for at jeg blev nød til at smide lidt ekstra...

Junior

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-04 22:11

Held og lykke med det!