/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP ServicePack 2
Fra : IngeMadsen
Vist : 507 gange
70 point
Dato : 11-10-04 18:08

Hej

Jeg har downloaded Windows XP ServicePack 2, men har siden hen ikke kunnet downloade f.ex. opdateringer til diverse programmer.

Når jeg klikker på hent i opdateringen sker der ikke mere.

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen
Inge

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-10-04 18:10

Det kan være den indbyggede firewall der er i SP2 blokerer trafik til det sted du henter opdateringer fra.. Hvad er det du henter, og hvor henter du det fra?

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 11-10-04 18:18

Jeg henter fra MS hjemmeside opdateringen til SP2 og fra ZAP hjemmeside opgraderingen.

Hilsen
Inge

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-10-04 18:40

øøh, jeg er ikke helt med på om du har hentet og installeret SP2 eller om du ikke kan hente SP2 færdigt?

Hvis du har installeret SP2, hvad er det så du prøver at hente som ikke virker? (det fra ZAP)

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 11-10-04 18:55

Hey Inge
Prøv at højre klikke på den hvide linje under din søge linje. Der kan du se op sp 2 blokkere for filer
når du prøver at download noget.

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 12-10-04 07:09

Til xick

Jeg har downloaded SP2. ZAP = Zone Alarm Pro = firewall

Til o_k

Hvilken hvid linie?

Hilsen
Inge

Kommentar
Fra : xick

Dato : 12-10-04 10:44

Hej igen Inge!

Windows XP SP2 har en indbygget firewall, og derfor vil den ikke så gerne have at du installerer endnu én.. Det du kan gøre hvis du vil køre med din egen firewall (Zone Alarm) så skal du slå SP2's indbyggede firewall fra.. det gøres således:

Kontrolpanel > Sikkerhedscenter > Så klikker du på "Firewall" og på knappen "Anbefalinger" Her sætte du kryd i boxen: "Jeg har en firewallløsning, som jeg selv vil overvåge" .. Helt nede i bunden af Sikkerhedcenter vinduet, klikker du på "Windows Firewall" under fanebladet generelt sætter du kryds ved "Slået fra" .. så blander windows sig udenom de andre firewall løsninger du har

Kommentar
Fra : xick

Dato : 12-10-04 10:47

... den hvide linie som o_k snakker om, er når du surfer på Internettet med 'Internet Explorer' .. SP2 har nemlig også fået en Pop-up blocker.. under adresselinien (den hvide linie) kan du se en anden lille linie på de sider, hvor der er blokeret et pop-up vindue, eller hvis siden du gik ind på prøvede at installere et plugin eller noget.. Håber du forstår

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 12-10-04 16:46

Hej igen

Nu har jeg gjort som du skrev, men lige meget hjælper det, jeg kan stadig ikke få lov at downloade.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8

Dette er linket til siden med opdateringen til SP2 og benævnt KB884020. Der sker simpelthen ikke en disse når jeg klikker på "hent".

Og undskyld det sene svar, men jeg arbejder om dagen, og har derfor ikke mulighed for at gøre som der bliver foreslået.

Hilsen
Inge

Kommentar
Fra : xick

Dato : 12-10-04 16:53

Nu har jeg lige downloadet filen for dig, og uploadet den til min ftp... se om du kan hente den herfra:

http://zubber.1go.dk/Windows-KB870669-x86-ENU.exe

Hilsen xick

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 07:15

Hej

Jeg kan stadig ikke hente opdateringer, hvilket er meget frustrerende.

Hilsen
Inge

PS: Jeg har gjort hvad der er blevet foreslået og jeg har installeret ovenstående fil.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 14-10-04 08:49

Hej Inge
Jeg mener at have set en tråd her hos kundu.dk med et link hvor man kan afinstallere SP2.
Prøv at spørge eller led efter den.
Hvis jeg finder den sender jeg den til dig her.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 14-10-04 08:57

Her er linket til at fjerne SP2

http://support.microsoft.com/?kbid=875350

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-10-04 10:49

Anli - SP2 er den største sikkerhedsopdatering fra Microsoft nogensinde, der er nok en grund til den blev udsendt (at den skal være installeret )

Men hvis det endelig er, så kan SP2 afinstalleres vis Tilføj/fjern programmer i kontrolpanel - det behøver man vist ikke en guide til

Inge --> Ligenu er jeg tør for idéer... Er det i Internet Explorer der er download problemer, kunne du evt. prøve at hente Mozilla firefox og se om du kan downloade med den, link til firefox: http://getfirefox.com

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 10:59

Hej

Det må være internet explorer, for når jeg bruger windows update fra start menuen er der ingen problemer, men når jeg som lige nu forsøger at downloade f.ex. firefox sker der ikke en disse.

Hilsen
Inge

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-10-04 11:01

okay.. har du msn messenger installeret? Hvis du har, så prøv at logge på, og få en kontaktperson til at sende noget til dig.. Hvis du kan hente via messenger, så skal vi nok lede efter fejlen i IE ..

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 14-10-04 11:23

Ja det er sikkert rigtigt xick.

Men efterhånden har jeg og sikkert mange andre også hørt om problemer når SP 2 er installeret.

Jeg er sikker på, at hvis man har et anderkendt Virus program med firewall installeret og dette løbende opdateres,
er sikkerheden tilstede uden SP 2.

Men jeg kan tage fejl, eller hvá

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-10-04 11:26

altså der er jo stadig direkte huller i fx. IE, og dem kan du ikke lukke fuldstændigt med Antivirus og Firewall .. Jeg havde et problem i starten med SP2 (noget med den ikke ville downloade nogle bestemte ting pga. noget med et certifikat), men det forsvandt da jeg deaktiverede SP2's firewall ... Nu kører min computer faktisk bedre end før SP2 installationen, så ingen sure miner herfra

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 14-10-04 13:01

Hej Inge Madsen

Jeg har lige modtaget en CD fra Microsoft, det skulle du måske også gøre, den er gratis.
Det tog ca.14 dage så var den her, så har man da ikke problemmet med at downloade.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-10-04 13:04

Så vidt jeg ved er det efter at SP2 er installeret der opstår problemer med at downloade andre ting, er det ikke rigtigt?

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 13:08

Til Kavakandu

Hvad er det for en cd?

Til Xick

Jeg er næsten overbevist om det er IE der er problemet.

Jeg har desværre endnu ikke fået min ven til at svare på MSN messenger.

mvh
Inge

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 14-10-04 13:11

Dette har ikke vist sig hos mig, men hvem ved, det kommer måske.
Jeg har nu haft den indstalleret i ca.5 dage og fået alle opdateringer fra Microsft uden problemmer.
Jeg syntes også at komputeren er blevet lidt hurtigere, men hvad.

Mvh.

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 13:20

til kavakandu

Hvordan får man fat i denne cd?

Hilsen
Inge

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-10-04 13:27

IngeMadsen - hvis du har tid nu, kan jeg lige prøve at hjælpe dig på msn ... men skal snart på arbejde, så det skal gå hurtigt hvis du vil

mailreader @ hotmail . com

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 14-10-04 13:30

Hej Inge Madsen

Prøv dette link http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/update/sp2/cdorder/da/default.mspx

Håber det virker.

Mvh.

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 13:30

Ja tak, for min kammerat sover vist, han har natarbejde

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 13:31

Han har lige svaret, så jeg kan godt modtage gennem messenger.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 14-10-04 13:34
Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 13:37

til kavakandu

linket virker ikke, øv!

Jeg får en side fra ms som skriver:

We’re sorry, but there is no Microsoft.com Web page matching your entry. It is possible that you typed the address incorrectly, or that the page no longer exists. You may wish to try another entry or to use the links below, which we hope will help provide you with the information you need.

Har du været i kontakt med deres support?

Hilsen
Inge

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-10-04 13:39

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/cdorder/da/default.mspx

Det link virker

Inge - prøv at få din ven til at sende firefox til dig...

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 14-10-04 13:40

Det var mærkeligt det virker her
Prøv det fra kl.13:34

Mvh.

Kommentar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 13:43

til xick

Tak, jeg har nu fået bestilt cd'en.

Jeg forsøger min kammerat, men er han selvfølgelig smuttet i byen med konen.

Hilsen
Inge

Accepteret svar
Fra : xick

Modtaget 70 point
Dato : 14-10-04 13:45

Inge - du kan tilføje mig på msn... jeg kan godt sende firefox hurtigt inden jeg skal på arbejde

Godkendelse af svar
Fra : IngeMadsen

Dato : 14-10-04 14:42

Tak for svaret xick.

Jeg har nu fået downloaded det jeg ville. Min firewall virker og er opdateret. Jeg har fået opdateret SP2 og jeg har fået bestilt cd'en.

Så nu regner jeg virkelig med at den sag er i orden.

Hilsen
Inge