/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar computer - hvad skal man købe?
Fra : eltigro
Vist : 474 gange
120 point
Dato : 11-10-04 15:44

Hej
Jeg skal have en bærbar computer.
Jeg har en laptop på mit arbejde, men ønsker også at have min egen, så jeg ikke altid går gennem min virksomheds server når jeg surfer på nettet.
Jeg skal have ADSL og ønsker at sætte et trådløst netværk op.
Computeren skal hovedsageligt bruges til at surfe, chatte og spille på nettet, men jeg er blevet rådgivet om at i stedet for bare at finde den billigste overhovedet, bør jeg ofre det det kst. at få en nogenlunde opdateret maskine. Jeg er også anbefalet at købe nyt for at få garantien, og at det ikke betyder noget når der står "før 30.000 sælges for 5.000" i brugt annoncerne. Efter sigende skal jeg gå efter minimum 20 gb harddisk og 256 ram, og så skal den selvfølgelig kunne køre på trådløst netværk.
Hvor finder jeg bedst en maskine der dækker disse behov?
Bør jeg købe nyt fremfor brugt? (Elgiganten havde en maskine til 5000 for et par uger siden, men den er væk nu).
Er der steder på nettet det er specielt billigt?
Er det billigere at købe i Tyskland/hvor?
Jeg er parat til at bruge 5000 kr. på maskinen.

På forhånd tak for jeres svar.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-10-04 16:09

Hej eltigro,

det er muligt at Elgiganten havde en til kr. 5000,-, men normalt skal du ikke forvente at kunne holde dig indenfor dette beløb.

Et mere sandsynligt bud vil nok være > 8.000,-

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 11-10-04 16:11

Hej Ivan
Tak for dit indlæg.
Elgigantens tilbud havde faktisk alle de ting jeg har sat op, og når man ikke har store krav til mærke m.v. ser det altså ud som om man godt kan finde ok bærbare ned til 5000 i dag.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 11-10-04 16:12

Hej Eltigro
Kan du finde et godt bud - mange supermarkedskæder har nogle rigtige gode ( billige ) priser, så slå til. De sælger ikke dårlige produkter
Skal du have nyt kunne Toshiba måske være sagen
#SatellitePro A60 / Cel 2.8-P 256MB, 40GB, 15", DVD-CD/RW, ATI-7000-IGP, WiFi-11b/g, i.LINK(firewire) FIR, XP Pro, 2års garanti# til en ca. pris á kr. 7.750,00
held og lykke med søgningen
mvh

krakgt

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-10-04 16:18

Det er rigtigt, at selvfølgelig kan man være heldig - at der er tilbud til kr. 5.000,-.
Men jeg vil ofte tro, at du skal være tidligt ude - d.v.s. læse tilbudene i weekenden og så stille op i kø mandag morgen.

Problemet er jo ofte, at man måske først hører om tilbudet et par dage efter og så er det sket.
Aldi har i perioder også haft fornuftige tilbud, men de har oftest været udsolgt på under 1 time i vores lokale Aldi.

Accepteret svar
Fra : xick

Modtaget 130 point
Dato : 11-10-04 16:45

Hej eltigro!

I dit første indlæg skriver du: Computeren skal hovedsageligt bruges til at surfe, chatte og spille på nettet ..

^^ Hvilke spil er det du snakker om her? Hvis du regner med at spille counter-strike og DOOM3, så må jeg nok desværre skuffe dig og sige: Det hører hjemme på en stationær... Men er det lidt mindre krævende spil, så kan det sgtens gå på en bærbar..

Hvis du skal have fat i en bærbar, så synes jeg du skal gå efter noget der ikke er brugt! Mange nye bærbare har indbygget trådløst netkort, så det er nemt at sætte op! Med hensyn til prisen kan jeg give et eksempel: Mine forældre købte bærbar for snart et halvt år siden, og det løb op i ca. 12000,- ... Når du kigger på bærbare, vil jeg foreslå, at du har gjort det helt klart fra en start hvad du prioriterer højest - Hvis den hovedsageligt skal bruges til at surfe og til tekstbehandling, kan du vælge en af de lidt langsommere CPU'er og en lidt mindre mængde RAM. Intels Celeron model er et godt bud på en bærbar CPU, men skal din bærbare trække spil, skal du nok have en af de lidt hurtigere CPU'er i ..

Vil du forresten have en bærbar hvor windows er installeret, eller ordner du selv den proces?

Tror dette er noget af det billigste du kan få: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47309

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 12-10-04 16:53

Denne pc burde kunne klarer dine behov!

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97192

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 21-10-04 15:17

Jeg har købt en computer - Brugt! Et ikke særligt kendt mærke, men den havde xp, 900 mhz, 20 gb hd, 200 ram, ok skærm, pæn og nydelig. Pris godt 2000 dkk. Det er altså muligt at finde en bærbar til en fornuftig pris. Jeg vil dog ikke anbefale andre at købe brugt, hvis de ikke kan tjekke eller kender en der kan tjekke maskinen før køb. Man siger der bliver priskrig på bærbare nu hvorfor det skulle være muligt at finde en ok ny maskine til 5000 dkk.

Xick du får pointene for det bedste svar.

El tigro.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 21-10-04 18:20

Det lyder som et ok køb. Ud fra det du skrev først troede jeg dog den skulle kunne yde lidt mere, men fin kontormaskine du har fundet

Det er rigtigt med priskrigen. Der er kommet nyere dele, så de bliver nødt til at sætte de nuværende produkter lidt ned, og så ligger prisen i forvejen lige i overkanten, så de kommer sikkert en del ned

Jeg siger tak hvis du mener jeg skal have pointene (men de er ikke blevet givet? )

Godkendelse af svar
Fra : eltigro

Dato : 22-10-04 14:15

Tak for svaret xick. Jeg troede jeg havde givet pointene.