/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjælp en af mine guldfisk bliver jagtet~
Fra : SACA2
Vist : 600 gange
50 point
Dato : 11-10-04 15:40

HJÆLP HVAD GØR VI?????
Er det bare naturens orden at en af mine største guldfisk ca 12 cm bliver jagtet af 2 små på ca. 8 cm??...eller hvad gør man ved det???? Kan nogen fisk ikke enes når pladsen bliver trang....de er for nylig flyttet fra en lille havedam til 70 liters akvarium....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-10-04 15:42

Er du sikker på de jagter den.
Det kan jo også være fordi den store er hurtigere, så når de svømmer rundt, ser det ud som de små er efter den.

Eller også er den store en hun og de to små hanner, så er det meget normalt.

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-10-04 15:52

Hej SACA2
Formodentligt som dova siger--1 hun+2 hanner, og nu er temperaturen steget i forhold til temperaturen i bassinet, altså går gryden i kog.
Det kan dog også skyldes stress, hvilket ikke er nemt at gøre noget ved.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-10-04 15:56

Ja de jagter..ser ud som om de bider/napper den i "numsen". Eller på siden tæt på øjnene...

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-04 16:01

Så ER det ren elskov

Måske du næste år alligevel skulle overveje at lade dem være i bassinet
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-10-04 16:22

ÅÅhh, det da uhyggeligt. Kan du ikke for min skyld adskille dem med stykke glas eller noget, -ellers får den stakkels hun da stress og bliver nappet helt i stykker. PLEEEEEAAASE !?

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 11-10-04 17:15

Det er en hun og to hanner, så slap af.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 11-10-04 17:16

looooooooool mulberry det må være enhver hun's drøm at ha to hanner svømmede efter sig

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 13-10-04 18:03

Tak for svaret dabj.
         Der er nu næsten faldet ro i akvariet...Hvornår kan vi forvente unger..hvis osv.???? Jeg mener hvor længe går der???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-10-04 18:21

Max. 14 dage
God fornøjelse