/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
hurtig browser
Fra : rudik
Vist : 538 gange
25 point
Dato : 11-10-04 09:31

hej...

jeg har lige formateret min brors computer.
fordi der var virus på hele lortet. og han havde ikke et anti virus program registret.

men nu kommer spørgs målet.

Han har længe klaget over, at hans internet var langsomt! Så er der en browser der er hurtiger end internet explore.
og den må gerne være med popup bloker.

hans computer er lang som, så den skal ikke være så fix, at den tager halv dalen af kræften

//rudik

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-10-04 09:36

Deter jo ikke så megt browseren der afgør hastigheden, du siger selv at hans computer er langsom, det kan jo have indflydelse.

Hvilken forbindelse har han?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 11-10-04 10:27

jeg aner det faktisk ikke

så formuler jeg spørgs målet på en anden måde.

er der en der kan anbefale en browser ?

eller er internet explore browseren med service pack 2 helt klart den bedste ?

//rudik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-04 10:30

internet explore browseren er helt klart den bedste, selvom der findes mange og nok ikke så tunge browsere, som jo da er udemærkede: http://www.html.dk/software/browsere/
Han må også se at få AVG antivirus som er gratis.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-04 10:31

Der er så mange gode råd om browseren, men der er ingen der er rfet meget hurtigere og nogen af der påståes at være det er bare pluginn's til IE med lidt flere faciliteter de rjo også skal bruge krædter.
Sæt i stedet browseren til at slette midlertidige internetfiler ved nedlukning. Det betyder godt nok at den skal indlæse alle helt forfra, men det har jo kun betydning på sider der ikk eforandrer sig.
InternetExplorer - Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret - 12. punkt fra neden: Slet mappen Temporay Internetfiles når browseren lukkes.

Accepteret svar
Fra : xick

Modtaget 35 point
Dato : 11-10-04 10:57

Browseren kan faktisk godt have lidt af skylden for hvor hurtigt internettet er... Internet Explorer er den browser der viser flest sider korrekt, fordi M$ har givet den en masse ekstra funktioner, som ikke er defineret i W3C-standarden.. Jeg bruger selv (og er meget glad for) Mozilla Firefox.. Som standard har den ikke ret mange funktioner, og er derfor hurtig og let, men det gode ved firefox er, at der er mange frivillige programmører, der laver "Extensions" (Udvidelses programmer) og "Themes" (Tema'er) .. Firefox har som standard også en indbygget Pop-up blocker..

Der er kun 1 minus (hvis man betragter det som et minus) - Firefox 1.0PR kan ikke fås på dansk.. (9.3 kunne fåes på dansk, så det kommer nok)

Mozilla Firefox kan hentes her: http://getfirefox.com

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 12-10-04 14:03

Tak for svaret xick.