/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilket grafikkort?
Fra : Pc freak
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 10-10-04 20:34

jeg skal købe nyt grafikkort til min pc, da mine nyere spil hakker. jeg vil ikke bruge 3000 på det men højst 1200, er der nogle der har nogle råd? jeg skal bruge det til videoredigering og spil...

/Pc freak

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 10-10-04 20:47

heh jeg skulle lige til at spørge om det selv samme, jeg har lige været på edbpriser.dk der kan man får et asus ATI RADEON 9200SE / AGP 8x / 128 MB / 2048 x 1536 / VGA / S-Video / Komposit Video for omkring 400 kroner, det lyder jo meget godt, men er man så for meget bag af dansen, skal man evt gå efter en større gpu og mindre ram ? eller skal man vælge et gforce ?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-10-04 20:51

Héj !
Syntes at du skal købe dig et FX 5900 XT. Lækkert kort til en billig penge !
Der får du power for dine oenge !
Jeg har selv sådan et, og spille alle spil, også DOOM 3.
Her er et link:
http://www.bob.dk/index2.php?vareNummer=CGN-X358TVD

Så nu kan det jo næsten ikke være nemmere *GG*
Det koster 1365,- Og det er ALLE pengene vær

Håber at du kan bruge det til noget.

Hilsen Rustica.dk

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-10-04 20:53

Hov jeg glemte at sige at du kal prøve læse anmeldelserne på EDB-priser.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494
Her får det nok de bedste karakter jeg har set *GG*

Håber at du finder et godt kort.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 10-10-04 21:00

kan det betale sig at opgradere det til det kort når jeg i forvejen har GF FX5600XT 256mb? eller skal jeg ofre lidt mere på et bedre kort?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-10-04 21:10

JA det kan du tro det kan...
Dette kort som jeg har har jeg chip opdateret til FX 5950 ULTRA. og det køre RIGTIG godt.

TAK
Rustica

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 10-10-04 22:57

KØB ET RADEON 9600 SE 256 MB!! det´har jeg haft et halvt år!! jeg køre alle spil perf!! osse doom 3 uden problemer!! det koster 1000 i merlin!! godt kort

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-10-04 23:01

ja de kort er billige, men tror du kommer til at fortryde hvis du ikke køber et FX kort...
Jeg vil ALDRIG selv vælge et RADON KORT...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 10-10-04 23:05

Vælg et Radeon.. Det er det bedste i den prisklasse.
Hvis du skulle ha haft et stort kort til mange tusinde kroner skulle du vælge nVidia da lille Ati ikke kan klare presset længere.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-10-04 23:24

Du spurgte forresten om du vil få noget ud af at skifte fra dint 5600 til et 5900.
Og det kan jeg jo igen kun sige ja til.
http://www.ixbt-labs.com/articles2/over2003/index.html
Prøv at se på denne skala.
Som du kan se så er det faktisk mere en en en fordobling.
og hvis du købet et Radon 9200 JA så får du et MEGET ringet kort end du har nu HAHA så lad dog være med det *GG*
Nej du skal helt klart op i et Radeon 9600 for at du vil få noget ud af det, og så er det lige plusdelig MEGET dyre end det FX 5900 XT.

Så jeg håber at du kan bruge alle mine link til noget !

TAK
Rustica.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 11-10-04 10:39

Er godt nok ikke særlig god til at finde godt hardware, men prøv at kigge på
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94589&type=hardware

eller

http://www.compumail.dk/hardware.php?type=hardware

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-10-04 11:45

JA jeg kunne godt tænke mig at høre her inde når du har fundet "kortet i dit liv" *GGG*

Hvilket du valgte, og hvad du skulle give for det ???

Kunne du forresten bruge de link jeg har skrevet til noget ??
Jeg syntes menlig at http://www.ixbt-labs.com/articles2/over2003/index.html
Er helt fantastisk, til at overskue om hvordan en opgradering til påvirke min maskine !
Hvis du køber et Club3D FX 5900 XT, så kan jeg sendt dig opdateringer så du kan få et 5950 kort

TAK
Rustica

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 11-10-04 12:56

jeg bliver mere og mere forvirret. der er ca. lige mange der anbefaler GF som radion, så det er lidt svært at vælge. jeg har altid selv haft Geforce så det tror jeg, jeg køber, men, hvilken model, hvilken producent , hvor meget ram osv. er der nogle kort der er meget bedre end andre?

hvad mener du med at sende opdateringer så jeg får et 5950 kort?

/Pc freak

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-10-04 14:49

HEj igen !!
Det er klogt at holde dig til G-force kort ;)

Angående opdatering, så er det muligt at tweke kortet med en bios driver fra et FX 5950.
Men det er jo self. dit helt eget valg *GG*
men er du ikke til overklokkede kort, så skal du self. ikke begynde at overklokke det. Og kortet er oz KLART et super kort som standart..

Men som det er nu så vil du få et ca. dubbel så hurtig / stærkt kort som du har NU !
Og for en rigtig bilig penge...
Så jeg vil foreslå dig at du købet et: club3d: --> GeForce FX5900XT 128MB DDR AGP - TV-Out - DVI.
Og det billigeste sted at købe det er her:--> http://www.bob.dk/index2.php?vareNummer=CGN-X358TVD

Håber at det var svar nok, ellers så spørger du bare igen !!

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 11-10-04 14:58

met gamle var med 256mb go det du anbefaler er 128mb, vil det gøre nogen forskel at der kun er 128?

/Pc freak

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-10-04 15:04

ÅÅHHH ja de 128 mb... Nej overhovedt ikke.... der er ikke nogle spil som kan bruge de 256 mb endnu!
Så det skal du slet ikke være bange for
Som det tideligere link jeg sendte dig, så får dit kort. ca. 140 point, hvor i mod et FX 5900 XT vil give 313 point.
Det er mere end dubbel så meget ! NICE ik´ HAHA

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 11-10-04 15:11

du har næsten fået mig overtalt, det er 99% sikkert at det er det kort jeg vælger. Men... der er et lille problem, jeg har ikke pengene nu så det varer nok en lille måneds tid før jeg køber det, så kan det jo også være at prisen er faldet en smule.

det der med at OC kortet hvad er risicoen ved at gøre det, jeg har aldrig overklokket noget før, men en gang skal jo være den første...

/Pc freak

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-10-04 15:21

HAHA jamen det var nu ikke meningen at jeg ville overtale dig, men prøve at hjælpe dig til det bedste valg.
Angående fald i pris, så tror jeg nu ikke det skal være der for, at du skal vente (Det er det jo så heller ik´ HAHA)
Der har været rimelige faste priser på det meget længe...

Angående OC, så kan det i værste fald være at kortet brænder af *GG*
Så måske du skulle lade være med at lege med det... HAHA
Men du vil altså heller ikke have behov for at OC, sådan lige med det samme...

TAK
Michael

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 11-10-04 15:25

styr dig lige med det grin...

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-10-04 15:32

JA hvis det handle om at kortet brænder så er det self. ikke det sjoveste.
Men jeg er jo bare et glad menneske, og SÅ kan det da nok være at jeg er vildt med at grine MUHAHAHA