/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Steak and Ale Pie
Fra : netper
Vist : 771 gange
300 point
Dato : 10-10-04 17:29

Jeg har fundet denne opskrift her som jeg kunne tænke mig oversat hvis der er nogen der er friske.

På forhånd tak
Per

Steak and Ale Pie

Serves: 6
Prep and cook time: 2 hours +

Ingredients
875g braising steak
1 tbsp olive oil
2 onions, peeled and sliced into large pieces
1 heaped tbsp plain flour
450ml light ale
1 bay leaf
1 sprig fresh thyme
salt and freshly ground black pepper
175g mushrooms, roughly chopped
250g fresh puff pastry
1 medium size egg, beaten

Method

Heat the oil in a large pan until sizzling, then add the meat and fry until dark brown all over.

Add the onions and cook for a further minute.

Stir in the flour, cook for two minutes then gradually add the ale, stirring all the time.

Add the bay leaf and thyme and season well.

Cover and simmer gently for 1½ hours.

Preheat the oven to 220°C, 425°F, Gas Mark 7.

Add the mushrooms to the pan and stir in. Transfer to an ovenproof pie dish and dampen the edges.

Roll out the pastry to cover the pie and carefully lay over the filling. Press down and seal at the edges.

Flute the edges by pressing with a fork, brush with the beaten egg and bake in the oven for 25-30 minutes until the pastry is golden brown.

ALTERNATIVE

Line a pie dish with shortcrust pastry and prick the base with a fork.

Cover with greaseproof paper then fill with either ceramic baking beans or dried pulses such as haricot beans.

Allow to rest in the fridge for ten minutes then bake in the oven for 15 minutes.

Remove the beans and greaseproof and bake again for 10 minutes.

Now fill with the beef and mushrooms as above, top with the puff pastry and bake as normal.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 10-10-04 17:55

Jeg er ikke så god til engelsk, men det er vist nogenlunde det her:

Enebærgryde med bagt kartoffelmos: 6 personer.

1 kg skært svinekød
50 g smør
6 enebær
½ tsk tørret rosmarin
¼ l piskefløde
2 dl creme fraiche 38 %
1 tsk groft salt
friskkværnet peber
kulør, evt. jævning.

Bagt kartoffelmos:
750 g kartofler
50 g smør
½ dl piskefløde
2 æg
1 dl hakkede hasselnøddekerner (kan udelades)
1 tsk groft salt
friskkværnet peber

Tilbehør: kogt broccoli.

Skær svinekødet i tynde strimler. Lad smørret gyldne i en tykbundet gryde. Del kødet i 2 portioner og brun hver portion for sig. Læg alt kødet tilbage i gryden. Knus enebær og rosmarin deri.

Kom piskefløde, creme fraiche, salt og peber i, og lad retten småsnurre under låg ved svag varme, ca. 60 min. Smag til og tilsæt kulør. Retten kan evt. jævnes.

Kartoffelmos: Skær skrællede kartofler i mindre stykker. Kog dem godt møre ca. 20 min. Hæld vandet fra kartoflerne og damp dem tørre. Mos kartoflerne og rør smør og piskefløde i. Pisk æggeblommerne i en ad gangen. Pisk mosen godt igennem. Tilsæt hasselnøddekerner og smag til med salt og peber. Pisk æggehviderne stive og vend dem forsigtigt i kartoffelmosen.

Hæld kartoffelmosen i 4-6 smurte portionsskåle og bag dem midt i ovnen. Bagetid ca. 25 min. ved 225°.

Tips: Kartoffelmosen kan bages i en smurt souffleform. Bagetid ca. 35 min. ved 200°. Enebærgryde og bagt kartoffelmos kan forberedes nogle timer i forvejen og være klar til opvarmning og bagning.

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 310 point
Dato : 10-10-04 18:09

Kød og øl tærte

6.personer
Forberedelse og stegetid : 2 timer+

Ingredienser:
875 gram grydestegt kød
1teskefuld olivenolie
2 løg, skrællede og skivede i store stykker
1 topteskefuld (med top) almindeligt mel
450 milliliter øl
1 laurbærblad, 1kvist timian
salt og friskkværnet peber
175 gram champignon, groft hakket
250 gram frisk butterdej
1 mellemstørrelse æg, rørt sammen
Fremgangsmåde:
Varm olien i en stor pande indtil det syder, tilsæt da kød og steg indtil det er mørke brunt over det hele.
Tilsæt løgene og steg endnu et minut.
Put melet i under omrøring, steg i to minutter og tilsæt ølet lidt efter lidt, mens der røres.
Tilsæt laurbærblad og timian og krydre godt
Dæk til og lad simre i 1 ½ time.
Forvarm ovnen til 220 grader
Tilsæt champignonene i gryden og rør. Flyt det over til en ovnsikker tærteform og fugt kanterne.
Rul butterdejen ud til et dækken for tærten og lig det forsigtigt over fyldet. Pres ned og forsegl kanterne.
Ril kanterne ved at presse med en gaffel, pensel med det sammenrørte æg og bag i ovnen i cirka 25-30 minutter indtil butterdejen er gyldenbrun.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-10-04 18:29

Den sidste del (alternativet)
Alternativet: Dæk en tærteform med butterdej (en klump du presser til så den dækker formen)og prik bunden med en gaffel.
Tildæk med papir ,der ikke kan trænge fedt igennem, og fyld endten med keramiske(?) bønner eller tørrede bælgfrugter fx snittebønner.
Lad det hvile i køleskabet i 10 minutter og bag derefter i ovnen i 15 minutter
Fjern bønnerne og papiret, der ikke kan trænge fedt igennem og bag igen i 10 minutter
Nu fyldes med kødet og champignonerne, som ovenfor, lav top med butterdej og bag som normalt (indtil gyldenbrunt).

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-10-04 18:38

-Upyoursmate prøver du at drille, eller har du ikke set, at den oversættelse (?)du giver ikke svarer til den der ønskes oversat. Og det er heller ikke "sweet potatoe pie".

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 16-10-04 22:00

Tak for svaret mulberry.