/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad betyder det??
Fra : upyoursmate
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 10-10-04 15:57

Hver gang jeg tænder min puter kommer denne meddelelse: Windows kan ikke finde ´c:\WINDOWS\system32\system32.exe´, kontroller, at du har skrevet navnet korrekt, og forsøg derefter igen.

Hvad betyder det og hvordan får jeg den til IKKE at gøre det??

Mvh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 16:00

Umiddelbart er min tanke at du har fået snavs ind på computeren og en søgning bekræfter dette:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/system32/

Prøv med en Stinger: http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-10-04 16:04

Scan for virus, spyware, adware og hvad det nu hedder alt sammen!

www.spywarefri.dk

Der findes mange gode ting!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 16:10

Når du så har tjekket for trojans/virus, som muligvis kan være fjernet da din computer forsøger, at finde trojaneren, som ikke længere er der, så kan du prøve at skrive msconfig - klik OK i kør, vælge fanebladet Start og se om det ikke er der den opstartsnøgle sidder og driller. Hvis den gør kan du under Location se hvor filen ligger i registreringsdatabasen og kan så slette den der hvis du ved hvodan man gør, ellers deaktiverer du bare i msconfig.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 10-10-04 16:10
Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 10-10-04 20:03

Der er desværre ingen af metoderne der dur... Æv.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 10-10-04 20:03
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 20:08

Sikke noget sludder upyoursmate!
Du skal jo have fjernet opstartsnøglen da filen ikk ekan findes.

Steffan løsningen på eksperten er det samme som dannyboyds link (take it easy)

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 10-10-04 22:10

BjarneD - Du har til dels ret, men når jeg fjerner opstartsnøglen forsvinder ikonerne i højre side på proceslinien (hedder det ikke det??) - altså der hvor uret er... Og det dur jo ikke!

Mvh

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 10-10-04 22:16

Prøv og downloade dette program:

Easyclener.
http://www.majorgeeks.com/download414.html

Det kan bl.a ryde op i dine opstart ting/programmer.
Når det er installeret åbner du det og trykker på knappen "Startup" Her fjerner du så alle programmerne med gule og røde prikker uden for.
Kan være det for fejlen til ikke og komme da den ikke står og leder efter den mere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 22:17

Nej, hvis det er den nøgle kunne det jo tyde på, at der er mere snavs på computeren hvilket også var grunden til, at jeg ville have dig til at skanne.
Hvad med en onlinescan her: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 10-10-04 22:20

eller brug denne scanner -den er ret effektiv:
bare vælg et af de 7 links
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 22:25

Ja, og så er der lige det med systemgendannelse som kan indeholde det der skal fjernes.
Normal procedure på XP er at deaktivere systemgendannelse og udføre en systemskanning i fejlsikret tilstand så filer der ellers aktiveres af opstartsnøgler er deaktiveret.

AT køre en registreringsoprydning på nuværende tidspunkt kunne blive noget værre noget når en deaktivering i msconfig kan fjerne ikoner i proceslinien.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 22:27

Dannyboyd burde du ikke guide ham igennem anvisningerne fra dit Symantec link for det ser rigtigt ud?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 10-10-04 22:34

->Bjarne Det vil jeg da gerne , nu skal jeg lige lave en dansk guide af hvad der står og vender så tilbage

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-04 22:52

og værsgo...

1.   Gå i system og disable systemgendannelse.
2.   Hvis du har Norton antivirus opdater online – hvis ikke så brug den engangsscanner jeg linkede før.
3.   Genstart i fejlsikret ved at trykke F8 ved opstart og vælge fejlsikret.
4.   Kør en fuld scan af hele dit system og slet det som har med virusen at gøre.
5.   Gå så i kør og skriv regedit.

A)
Brows til disse stier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\RunServices
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

Og slet disse værdier hvis de findes:
SystemSAS system32.exe
CMD cmd32.exe

B)find denne og slet den
HKEY_Local_Machine\Software\Krypton<-

C)Hvis denne findes …
HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

…så ændre teksten I value data til kun at indeholde: explorer.exe

D)
Find disse 2 nøgler/strenge
HKEY_Current_User\Software\Kazaa\LocalContent
HKEY_Current_User\Software\iMesh\Client\LocalContent

Slet alle henvisninger til disse 2.
C:\%Windir%\UserTemp
C:\%Windir%\User32

GAAAAb så er vi færdige - *S

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 22:57

Husk at spørge hvis du er i tvivl. Det var en flot anvisning dannyboyd har lavet.

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 11-10-04 17:57

Tak for svaret dannyboyd.