/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Intern DVD + kodefri
Fra : alfa
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 21-07-02 20:15

Jeg hørte engang fra en, at alle interne DVD-drev til computeren var kodefri, men passer det....?

Accepteret svar
Fra : Harbo21

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-02 21:45

Det passer ikke

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 21-07-02 21:45

Det passer ikke, for jeg har selv en med dvd

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-07-02 22:05

Undskyld harbo21, men hvad mener du ??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-07-02 22:06

Harbo21 fordi dit interne dvd drev er kodefri kan andres da godt være det modsatte, det beviser da ikke din påstand ??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-07-02 07:15

Hej zonker

alfa spørger om det passer, at alle interne dvd-drev til computeren er kodefri. Harbo21 svarer, at det passer ikke, for han har selv dvd-drev. Ergo er hans eget dvd-drev IKKE kodefrit - og ergo har han besvaret spørgsmålet: alle dvd-drev er ikke kodefri!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-07-02 09:48

man kunne jo godt uddybe svaret lidt, da nogle dvd-drev faktisk efter en periode stopper
med at være kodefri og faktisk låses til en bestemt region.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-07-02 10:40

Hej,

reelt set er alle DVD drev kode fri... Men det hænder at visse forhandlere indstiller DVD'en til en Zone/region... Andre gange hænder det at importøren ka' gøre det... men så vidt jeg ved er det yderst sjældent at det sker fra fabrikantens side...

generelt er DVD-drev kodefri, så brugeren selv ka' vælge hvilken Zone/region han/hun vil ha' konfigureret den til... Som regel ka' man ændre disse indstillinger ca. 5 gange hvorefter den sidste ændring er permanent...

så hvis der ikke er nogen der har "pillet" ved DVD'en fra forretningen, forhandleren eller hvorellers den har været igennem så er den kodefri... ellers har den, den indstilling som den er blevet konfigureret til...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : skyrider

Dato : 22-07-02 12:21

udover det så er det at gøre et DVD-drev kodefri rent faktisk lovligt ! Regionskodeopdelingen er filselskabernes måde at håndtere nogle markedsmædssige hensyn og logistikproblemer - filmruller er dyre og indtil digitalefilm vinder frem er der nogle fysiske ruller der skal laves og distribueres.

For info om DVD og regiosnkoder se f.eks http://www.ing.dk/tema/dvd/dvd.html

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 22-07-02 13:34

Tak allesammen for jeres hjælp

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-07-02 21:54

4 stjerner for det svar.....synd...syntes Strarups svar er bedre og mere uddybende og kvalificeret, men det er ikke mig der deler point ud her.

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 23-07-02 07:46

ja jeg er selvfølgelig enig i at Strarups svar er bedre, og det var også ham jeg ville give dem til, men jeg har ikke rigtig fundet ud af pointdelingen, for når jeg trykker på accepter svar, så accepterer den kun den første af besvarelserne, som var Harbo, hvordan giver man de andre point hver for sig?