/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
glemt filmtitel
Fra : skingur
Vist : 688 gange
240 point
Dato : 10-10-04 14:38

Er ved at blive vanvittig, for jeg kan ikke huske titlen på denne film:

En "anti-krist" film hvori ægyptens syv plager indgår. Munke og et hospital. Barnet er født med et mærke.

Gammel film... 80`erne engang.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-04 14:39

... ekstra point for svar inden 14.45! Er på vej ud af døren!!!!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 10-10-04 14:40

Kun syv?
Måske hed den Moses eller De ti bud???

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-04 14:41

måske de ti bud... prøver lige at søge....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-10-04 14:44

.. øh.. der var da kun syv plager var der ikk`? Synes ikke "de ti bud" giver noget match....
måske hedder den noget med "kristi" et eller andet.....

Kan huske en flod der bliver til blod, noget med en fugl, en sygeplejerske i en kælder....

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 10-10-04 16:26

omen ?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-10-04 18:48

Jeg holder på "Omen" eller tegnet på dansk fra 1976 med den hyggelige dreng Damien.

1'eren http://www.imdb.com/title/tt0075005/
2'eren http://www.imdb.com/title/tt0077394/
3'eren http://www.imdb.com/title/tt0082377/

Og ikke mindst 4'eren, lavet til TV http://www.imdb.com/title/tt0102585/

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 13-10-04 22:10

nej... øv... titlen består af flere ord... måske indgår der noget med en fugl... men det kan også nemt være noget jeg digter! Det er så skideirriterende, for det bliver ved med at ligge "lige på tungen"!!!!!!! Prøbv endelig at komme med flere forslag... pludselig er den der!!!!

Tak so far!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-10-04 02:14

Et forslag fra sidst i firserne: The last Temptation of Christ

mvh dova

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-10-04 19:44

nej desværre... kom venligst i tanke om nogle flere!!!! Måske kan det inspirere mig!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-10-04 23:36

..den kunne også være fra halvfemserne....

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 19-10-04 18:46

Det med barnet og munkene passer til End of days men den er fra 99 og har intet med Egypten at gøre...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-10-04 17:37

nej og det er heller ikke den....
jeg siger ikke at den FOREGÅR i Egypten, plagerne indgår bare.

Måske er der en fire-fem ord i titlen...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-04 13:26

Lige en lille sidebemærkning til spørgsmålet om hvor mange "plager"?
Der var ti:

Vand til blod og frøers mængde
Myg dernæst Ægypten trængte
Kvægpest, kopper, bylders nød
Hagl, græshopper, mørke, død.

mvh dova

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-10-04 19:05

det syvende segl!!!!!

endelig!!!!