/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Priser på spiritus, cigaretter og mad i ~
Fra : Marialise
Vist : 10478 gange
140 point
Dato : 10-10-04 11:54

Jeg er på vej til Tyrkiet, Alanya, for anden gang. Denne gang med mine voksen børn også. Og de vil naturligvis godt vide lidt mere om priserne for at leve dernede. Og ikke mindst det vigtige spørgsmål: Skal man købe spiritus og cigaratter med derned???? Fra Kastrup lufthavn. Og skulle nogen derude vide noget om priser på makeup, parfume m.m. i forhold til den danske lufthavn er det noget som optager min datter meget :) På forhånd tusinde tak for hjælpen. Og god efteråsrsferie til alle.

Kærligst
Maria

Accepteret svar
Fra : svampearne

Modtaget 150 point
Dato : 10-10-04 12:00

Hej Marialise !

Hvis du kan ryge tyrkiske cigaretter så skal du ikke købe i lufthavnen. Der er et godt mærke der hedder 2001 en 20 stks pk koster 7 kr og efter en pakke kan du ikke smage forskel på 2001 og Look / prince.

Spiritus er også billigere i Tyrkiet end lufthavnen. Det samme gælder makeup og parfume,køb det i Tyrkiet.

Husk tøj er tordende billigt dernede.

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 10-10-04 12:04

Hej Marielisa, men vær` lige ops på, det parfume man køber billigt er kopivarer, og duften af det er jo smag og behag.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 10-10-04 13:33

Hejsa Marialise.
Vi har været i Alanya 3 gange nu.Det er et dejligt sted,men som der står skrevet andetsteds,pas på med parfume,det er tit og ofte kun duftevand.Guld & Sølv er også billigt.Deres snaps ( RAKI) er god,smager lidt henaf pernod,og er også billig.
For at få de bedste muligheder i Alanya,så tag med på en bytur sammen med det selskab du rejser med.Vi rejste med Tyrkieteksperten(de har kontor på hovedgaden i Alanya),og deltog i deres byvandring om aftenen.Det var gratis,og man besøgte de seriøse butikker,hvor rejsebureauet kunne stå inde for kvaliteten.Tag med på en sådan tur.I kommer til at besøge en masse forretninger,og bliver budt på masser af te.Husk læder er meget billigt i Tyrkiet også,men pas på.Spørg hellere rejselederne,hvor man skal handle.Vedr.veksling.Gør det på posthusene,der får I den bedste kurs.
God fornøjelse og god rejse.
MVH.
Michael

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 10-10-04 13:35

Hej Marialise.
Jeg glemte lige en ting.
Hvis du vil have yderligere svar på dine spørgsmål,vil jeg gerne besvare dem,hvis jeg kan.
Skriv til:
freja1@ofir.dk

MVH
Michael

Godkendelse af svar
Fra : Marialise

Dato : 11-10-04 00:43

Tak for svaret svampearne.

Det var rigtig pænt af dig at svare. Og vil da prøve det cigaratmærke du anbefaler.

Kærligst

Maria

Kommentar
Fra : Marialise

Dato : 11-10-04 01:00

Kære Michael, Grete og SA

Jamen jeg vil da også gerne takke Jer for de pæne svar, der står at spørgsmålet er blevet lukket?? Og ved ikke om jeg har fået givet Jer de point i skulle have.

Men ellers må i skrive igen :)

Kærligst
Maria

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 11-10-04 20:55

Hej Marialise
Tilbage er kun at ønske jer en rigtig god ferie. Gid det var mig.

Kærlig Hilsen SA