/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
manglende software til web/dig.-cam
Fra : wezzler
Vist : 334 gange
187 point
Dato : 10-10-04 11:34

Hey
Jeg købte for ca. 1-1½ år siden et pc-sæt bestående af harddisk, skærm, printer og d.camera. Men efter at have systemgendannet pc'en, har jeg haft diverse problemer.

3MegaCam fra Medion, som fulgte med kan jeg ikke bruge som web-cam mere!!?! Software CD'en er desværre blevet væk og jeg kunne ikk umiddelbart finde noget på nettet. Men da jeg ringede til Medion, ville de have hele "tårnet"(harddisken) sendt til hovedsædet i kbh for at installeret noget, som fylder rimelig meget på harddisk!!!??'

Som studerende vil det være meget svært at bare undvære pc'en i en uge, og dette kan vel nemt tage en måned eller to!

Er der ikke ingen muligheder for at ordne "det hjemmefra", så det virker over messenger og "Skype"?

Jeg ser frem til jeres svar

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 10-10-04 11:43

hmm prøv og hent den her:
http://www.treiberupdate.de/treiber-download/download.php?load=36388
Det er en driver. Som måske kan få det til og køre igen.

Kommentar
Fra : ben

Dato : 10-10-04 12:54

Er det et SlimCam 4000 ? Så kan denne måske bruges.: http://www.aiptek.com.tw/english/service/d_slimcam_4000.htm

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 11-10-04 20:38

Jeg kan desværre ikke få nogen af dem til at virke.....
Andre der kan hjælpe? Hvis det havde været et SlimCam 4000 tror jeg det ville virke.
Den tyske side var heller ikke nogen succes.... men en eller anden driver skal der nok til

Kommentar
Fra : ben

Dato : 11-10-04 22:37

hvad hedder kameraet? typebetegnelse, nr, o.s.v.?, hvor har du købt det, er der en gl reklame for det? Hvilket styresystem har du? win98? xp eller?

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 12-10-04 14:16

hey.

Det er som sagt en Medion --> model MD 6047

Tip: Compact
Rezolutie: 2.1 Mpix
Obiectiv: 8.7
ISO: 100
Memorie: CF
LCD: 1,5"

Jeg har prøvet at downloade diverse drivere, men kan bare ik' få det til at fungere... pc slukker og genstarter når jeg vil "setup"?? det er primært via messenger jeg skal bruge det...

Kommentar
Fra : ben

Dato : 12-10-04 20:14

prøv her, hvis du ikke allerede har været der.
http://www.treiberupdate.de/suche.php?search=MD+6047&start=suchen&suche=treiberdownload

husk at installere sofwaren først. Men læs lige evt tekstfiler igennem, når du har downloadet.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 12-10-04 22:46

joeh... jeg har kigget lidt på det, men man skal jo bare betale.. og jeg vil ikke betale for det og så finde ud af det ik' virker!!!

Accepteret svar
Fra : ben

Modtaget 187 point
Dato : 13-10-04 06:16

det ser ud til at det er gratis her:
http://www.medion.de/

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 15-10-04 01:35

ok - jeg tror faktisk jeg fandt det program som jeg ledte efter på http://www.medion.de/ ... Takker

Men jeg kan hverken downloade billeder.... og når jeg forsøger at få d. camera til at virke som web-cam genstarte min pc?????

Hvad er der galt..... skal man virkelig sende harddisken in til hovedkvarteret pga et sølle camera-problem?????

Kommentar
Fra : ben

Dato : 15-10-04 17:45

tilslutter du kameraet via USB port, burde det vise sig som et ekstra drev, hvorfra du skulle kunne finde dine billeder.

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 15-10-04 19:41

Tak for svaret ben.

Jeg har fået billederne til at downloade via et andet program.... så dette er ikke noget problem.. men web-cam kan jeg som sagt ikke få til at virke.. den genstarter hver gang jeg går på web-cam (live)...
Men det må jeg bare bikse lidt mere med...

Kommentar
Fra : ben

Dato : 15-10-04 19:51

ok, jeg håberr dt lykkes.
ben