/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ABS føler
Fra : kol
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 10-10-04 10:07

Jeg har fejl på et ABS system på en Golf3 og ønsker at vide hvordan den virker og hvordan man måler om den er OK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 10:31

Det er kun en målestation ved folkevognsmekanikeren der kan fortælle diagnosen, det er en minicomputer der styrer det, og du har ikke en jordisk chance for at måle selv.
Det eneste du kan er at prøve at blokere hjulene, for at se om den laver bremsespor, hvilket den selvfølgelig ikke må.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-10-04 12:59

Det er en spole der sidde ved hver hjul, det er 90% sikkert det er en af dem der er gået til. Du kan selv måle dem igennem hvis du har en måler til Ohm. Der sidder et stik ude i nærheden at føleren der kan du skille dem ad og måle dem. Der skal ca være 1600 Ohm i dem, men hvis den ikke virker er der uendlig Ohm.

Ellers er der kun som Palle siger

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-10-04 18:10

Det er ikke kun folkevogn værksteder der har test computer.De fleste værksteder i dag har diagnose modul for folkevogn. Det vil nok lønne sig at gå til et billigere værksted en folkevogn, de tager ca 700 kr pr time. Men gør som "geu" siger før du kører på værksted.Du skal bare vide at de spoler kan være meget svære at pille ud. Nogle gange må man slå dem i stykker og bore dem ud.
alimak

Kommentar
Fra : kol

Dato : 14-10-04 23:46

Tak geu.

Bortset fra at der var 1200 ohm som ved rotation blev til ca 900, ja så
fandt vi dem der var i stykker.
Mvh Kol

Kommentar
Fra : geu

Dato : 14-10-04 23:49

Når ja.. Det betyder jo ikke noget, bare du fik løst dit problem.