/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Dansk /kabel-tv
Fra : 111131
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 21-07-02 17:09

Hvor hurtig kan man forvente at sende med kabel/tv, når jeg har 128kgb til rådighed.
Jeg up-loader kun med ca 6,8kgb. Det er ikke på grund af min processor for den kører 1,6gb, og jeg har 256 ram.

Venlig hilsen,111131

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 21-07-02 18:18

Ifølge deres produktblad her :

http://www.dk-tv.dk/Default.asp?ID=8

64 Kb i sekundet eller det samme som en isdn forbindelse, når den ikek er bundlet.

Kommentar
Fra : 111131

Dato : 22-07-02 17:13

Jeg mangler svar på.Om jeg ikkesender med forlav hastighed

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-07-02 22:36

Hej 111131,

Jeg går ud fra du har en linje der siger 128/64... det betyder at du har 128 Kilobit/s i download og 64 Kilobit/s i upload...
Men der er en ting du ska' huske på er at nogle gange ka' hastigheder også beskrives i Kilobytes...
1 Kilobyte svare til 8 bits... det vil så sige at du i Kilobytes/s har en 16/8 linje...

så når du skrive 6,8 kgb i upload... vil jeg skyde på at det er i Kilobytes det er angivet og så er det reelt set ikke særlig lavt i det max i Kilobytes til upload er 8...

det er ret træls når disse forvirringer sker... Jeg ved faktisk ikke helt hvorfor Windows vælger at angive upload og download i Kilobytes...

Men mht. til hastigheder generelt er det ikke kun hos udbyderen der ka' være problemer når der bliver klaget over man ikke har høje nok hastigheder på sin linje... der er mange faktorer der ka' spille ind... både ved download og upload...

hvis det sted man henter fra f.eks kun har en modem forbindelse ka' man ikke downloade med højere hastighed end den tilbyder... Modsat kan stedet man henter fra godt have en 8 Mbit linje, men hvis der er mange bruger der inde ka' det også betyde langsomme hastigheder...
Det samme gælder også for Upload... de har jo også kun en båndbredde som alle der er der må deles om...

f.eks. dengang hvor Tv Danmark sendte Big Brother... sku' der ikke andet end 16 bruger fra Christians Borg der kukkelurede på det over nettet, til at stoppe for mere trafik til og fra deres 2 Mbit's forbindelse...

Men en upload hastighed på 6,8 Kilobyte/s (54,4 Kilobit/s) lyder fint for en 8 Kilobytes/s (64 kilobit/s) linje...
det er næsten Max hastighed...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : 111131

Dato : 22-07-02 22:45

Jeg vil gerne sige tak for et godt svar.

Med venlig hilsen 111131

Kommentar
Fra : 111131

Dato : 22-07-02 22:45

Jeg vil gerne sige tak for et godt svar.

Med venlig hilsen 111131