/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
lyserød skærm!
Fra : paratech1
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 10-10-04 09:25

Hej alle
Jeg har en skærm af ældre dato, men er egentlig ganske tilfreds med den.
Dog er den inden for den sidste måned begyndt, pludsekig at blive lyserød.
Der er ikke noget mønster for hvornår den gør det, og den bliver også normal igen, men man kan aldig vide hvornår det vil ske.
Jeg går ud fra at det er min skærm det er galt med. eller kan det være grafikkortet? (Nvidia GEforce 2).

Thomas

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-04 09:39

Jeg vil tro din skærm er ved og stå af, min er begyndt på det samme. Men min er bare grøn/gul i stedet for. Et godt bud ville simpelhen være at dit billederør er ved og være færdig. En skærm har jo en hvis leve tid (Antal tændte timer) Går billederøret står af.
Så der er nok ikke andet for end og skal på med muldvappen og købe en ny ;).

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 10-10-04 09:41

Tjah - hvis det kun er med denne skærm at du får lyserøde billeder , så er det nok skærmen.
(Det er vel ikke indholdet der får den til at rødme ??)

Det kan også skyldes en dårlig forbindelse i stikket - prøv at vrikke med dette, næste gang du har problemet. Eller det kan være et driver-trin i elektronikken i skærmen, men det er IKKE for ukyndige at skifte (der er højspændings-kredløb inden i kabinettet - og det er en fordel at vide hvad man kan røre ved og hvad man ikke kan røre ved....))

Godkendelse af svar
Fra : paratech1

Dato : 10-10-04 11:38

Tak for svaret Steffansteffan.

Kommentar
Fra : liseSøs

Dato : 16-11-06 01:55

min fladskærm fik pludselig grønlige farver kan det repareres?