/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
sony video kamera????
Fra : tiemaster
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 09-10-04 19:07

hej.. jeg har lige købt et nyt video kamera et sony DCR-HC14E. men jeg kan simbelhen ik få det til at overføre til pcen. programmet der følger med hedder PICTURE PACKAGE er der nogen der ved hvad man skal gøre?? alt er installeret korekt os kammeraret.....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-04 19:34

Hvis du bruger xp, vil jeg råde dig at gå ind på producentens side, og hente de sidste opdateringer. Det KAN til tider være årsagen til, at programmer og hardware ikke virker, specielt under xp.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 09-10-04 20:04

Du skal ind i kameraets menu og vælg "USB-streaming"

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 09-10-04 20:28

hey tobster jeg har slået streaming til..... kan godt se billedet når jeg skal indstille det... men kan ik overføre det til harddisk....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-10-04 21:56

Prøv at læse denne side, det kan være du kan få nogle tip.
Husk at kameraet skal tilsluttes usb2 og ikke usb1.

http://www.sony.dk/PageView.do?site=odw_da_DK&page=MagazineWithArticleFirstSection&articlesection=1&article=1088055995476§ion=da_DK_Magazine_MTMOYS

ellebye

Accepteret svar
Fra : Tobster

Modtaget 200 point
Dato : 09-10-04 22:32

Brug Pinnacle Studio 8
Det bruger jeg og har ingen problemer

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 09-10-04 22:34

Prøv evt. at bruge det program der følger gratis med winxp: "movie maker"

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 23-10-04 15:14

Hvis det er et Digitalt camera, så bruges firewire kablet, er det analog så er det svhs kabel eller billed/lydkabel. Prøv at tilslutte cameraet med firewire kablet, windows XP skulle nu opdage at der er nyt hardware tilsluttet. Prøv at se i dette link, der er mange gode tips at hente for videoamatører

Kurt J
http://www.ejvideo.dk/

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 24-10-04 16:57

Tak for svaret Tobster. fedt program

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 24-10-04 16:59

hej kej55 selvom det er et digitalt kamera behøves det altså ik og være firewire kabel..
mit bruger i hvert fald USB og har fået det til at virke....