/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Layers og procenter???
Fra : dat
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 09-10-04 18:00

Hejsa.
Hvis man arbejder med tabeller kan man sætte bredden enten i "pix" eller i "pct". Hvis man bruger "pct" - følger tabellen efter brugerens skærmbredde. Sådan har jeg ihvertfald forstået det.
Spørgsmål: Kan det samme lade sig gøre med "Layers"?????? Spurgt på en anden måde: Hvis jeg laver et lille layer midt i min skærm (1024 x 768), vil en skærm med f.eks. 640 x 480 også se mit lille "Layer" midt på skærmen. Håber dette er forståeligt!!!
VH - & Glædelig Weekend.
dat

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 09-10-04 18:15

Du kunne evt. gøre det med en Padding i CSS

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
#Layer {
   position: relative;
   height: 200px;
   width: 50%;
   left: auto;
   top: 0px;
   right: auto;
   background-color: #333333;
   padding-right: 25%;
   padding-left: 25%;
   color: #FFFFFF;
}
body {
   margin: 0px;
   padding: 0px;
}
-->
</style>
</head>

<body>

<div id="Layer">DETTE ER TEKST OG IKKE MERE ELLER MINDRE END BARE TEKST OG TEKST OG TEKST </div>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 18:18

Hvis du også sætter det til % Gør det.

Kommentar
Fra : dat

Dato : 09-10-04 22:23

Hej Steffansteffan.
Hvad mener du med ordet "det"??????
VH
dat