/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Når det sner
Fra : Peck
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 09-10-04 17:17

Jeg deltog for et par år siden i en af Ide-nyt's konkurrencer, hvor hovedpræmien var en udenlandsrejse. Den vandt jeg som forventet ikke. Der i mod var jeg så "heldig", at vinde en af tredjepræmierne - en motorplæneklipper.
Desværre har jeg ingen græsplæne, så jeg bruger den istedet til at flytte sne med om vinteren. Mit eneste problem er, at naboerne tilsyneladende tror, at jeg ikke er rigtig klog.
Kan nogen fortælle mig hvorfor?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 17:18

Det er da også lidt underligt vil jeg nok sige :D

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-10-04 17:22

Jeg synes det er genialt - ville gerne have kommet på den ide for mange år siden.. Om græsslåmaskinen synes det er sjovt i længden, ved jeg tilgengæld ikke - måske med lidt ekstra pleje og omsorg.

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-10-04 17:30

Genier regnes altid for at være småtossede.
Men med dit geniale indfald.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-10-04 18:13

Hej Peck

Det er da nok fordi det er uden for "normen" at bruge en plæneklipper som snerydder Jeg tror de fleste folk undre sig når div. redskaber bliver brugt til andet end det de er beregnet til. Specielt hvis de ikke ved at du ikke selv har indkøbt den til formålet

Jeg kan huske jeg engang så en mand gå med et hakkejern og hakke ukrudt.......på en asfalteret vej uden ukrudt - jeg mente helt klart han måtte være lidt tosset

// Toupie

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 09-10-04 18:24

Kanon ide.. hvis det virkeligt virker kunne du jo skrive det som tip.så kunne vi alle sammen rende rundt om vinteren med en plæneklipper og Være "lidt små tosset" ;-P

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-04 18:40

Det burde du næsten i stedet have placeret under Tip

Ideen er da slet ikke så tosset, det er vel lidt samme princip som en sneslynge

mvh dova

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-10-04 18:54

Det er da ligemeget, hvad andre synes, ideen er da god, hvis det virker effektivt og spare dig for besvær, hvis de ikke kan se det er de nogen "tørvetrillere".
Du kan bare sige til dem: "De tossede har det godt!Tag den!"
Jeg kunne godt tænke mig, at se det i funktion, for rigtig at forstå, hvordan det funker.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-10-04 19:00

De skal nok bare have lidt tid, når de ser hvr godt det er får de nok lyst til at gøre det samme.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-10-04 19:01

Jeg kender en der bruger vandslangen til at rydde/spule sne væk med.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-10-04 19:02

Hvis nogen har tænkt på at prøve til vinter (om lidt) så skal det ikke være sådan en som jeg har - miljørigtig uden udkasterhul. Den vil bare lave softis.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-10-04 20:50

Kære Peck

Det skal du ikke tage dig af. For 2 år siden købte jeg en kraftig benzindrevet havestøvsuger. Den kan også blæse, særdeles kraftigt. Hvis jeg har brugt den i mere end ½ time, ryster jeg 1 time efter. Den bruger jeg også til at flytte sne med. Min fordel er måske, at både genboen og den ene nabo kom over til mig, en da jeg brugte den. De ville godt se hvad det var jeg gikl og lavede. (Den larmer frygtelig).
Vi fik os en "vinterbajer" og stod og hyggetalte sammen. Inden de gik igen, havde jeg lovet dem begge, at de også gerne måtte låne den. Der gik ½ time efter jeg var færdig, så genboen og spurgte om det var rigtig, at han gerne måtte låne den. Han fik den med, med det samme. Lidt efter kom naboen. Han spurgte, om han måtte låne den bagefter. Sådan er vi blevet 3 originaler på vores vej, og vi nyder det. Det har iøvrigt givet et dejligt sammenhold, som vi ikke havde før. Det er skidehyggeligt når genboen eller naboen kommer på besøg, med en lille pose i hånden. Så kan I selv gætte hvad der er i.

med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 20:51

Citat
Mit eneste problem er, at naboerne tilsyneladende tror, at jeg ikke er rigtig klog.
Kan nogen fortælle mig hvorfor?

Det kan jeg ikke fortælle dig, da jeg ikke kender dine naboer.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-10-04 20:53

Undskyld stavefejl og små mangler

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-10-04 20:07

Øv, så skulle vi alligevel have købt en med sideudkast.
Det er da hundesmart, det du har fundet på, men som sagt, vi vil ligne snemænd, inden vi er færdige.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Peck

Dato : 11-10-04 04:07

Til interesserede kan jeg oplyse, at det desværre ikke helt er nok med sideudkast. Det er også nødvendigt at ændre lidt på bladet/propellens krumning. Ellers sker der ikke så meget. Og så skal den kunne hæves et pænt stykke, ellers skubbe man bare det meste foran sig, og så kan man jo lige så godt bruge en skovl.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-10-04 18:47

Genialt! Men ideen er ikke helt ny. Da grønthøsterne i sin tid dukkede op i landbruget, var der snedige bønder, som hurtogt opdagede, at den var perfekt til snerydning, og den lange tud til udkastet kan stilles i flere retninger.