/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ansvars forsikring
Fra : dr0zie
Vist : 822 gange
30 point
Dato : 09-10-04 14:46

Hvor langt tid tager det at få en ansvars forsikring..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-04 15:04

Man ringer til et forsikringsselskab og tegner en ansvarsforsikring.
Så vil de have stelnummer og fabrikat på knallerten.
Og så sender de som regel hurtigt et papir på at der er tegnet forsikring, som gælder indtil den rigtige police kommer.
Når du så har betalt, skal du altid medbringe kvittering som bevis på, at der er lovlig forsikring på.
Det koster ca 7-8 hundrede kroner om året.
mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 15:25

Ansvars forsikringen gælder fra du telefonisk har meddelt forsikringen at du vil have den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 15:40

ok så hvis jeg ringer idag til forsikringen at jeg vil have en ansvarsforsikring hos dem så gælder den allerede fra idag af?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 15:45

Du kan først ringe på mandag, der er lukket i week-enden.
Er din knallert ikke forsikret af ham du købte den af, eller har han afmeldt forsikringen.
Der er jo en overgangsperiode, når der handles brugt.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 15:47

nej han har afmeldt forsikringen desvære..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 15:47

2 md siden

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 15:47

Men ellers hvis jeg ringer mandag så må jeg allerede køre lovligt mandaG?
Og hvad så hvis jeg bliver stoppet og de vil se min ansvarsforsikring?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 16:05

Den er gældene fra de har modtaget din tilmelding på Mandag, og hvis du bliver stoppet, er der jo en god forklaring, som vil kunne bevises ved en evnt. senere sag, men det er jo en god ide at have et stykke papir i lommen, der fortæller: Tilmeldt forsikringsselvskabet XXX, den 11 Okt 04 kl. 10 stelnummer og forsikringsnummer (Forsikringens telefonnummer), så er der ingen der vil anfægte dette, da de kan undersøge sagen over telefonen hvis de vil.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-10-04 16:25

Og hvis du vil køre i vintermånederne,skal du nok fortælle forsikringsselskabet det,
En normal knallert forsikring går fra 1/4 til 31/10.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 16:27

Når du på mandag ringer til forsikringsselskabet, så spørg der, om du lovligt kan køre på knallerten, før du har modtaget beviset.
De vil kunne give dig det helt konkrete svar, så du ikke kommer til at køre ulovligt.
Jeg forstå godt din iver for at kunne komme ud at køre.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 16:28

>Keldd

Niksen biksen, den dækker et helt år.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 16:28

ok mange mange tak..
Palle nu lyder det som om du har meget forstand på scooter, hvad er smartes at sætte på scootern en startspære eller en alarm?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-10-04 16:36

Ans,og I andre.
Jeg vrøvlede før.
1/3 til 30/11-står der i min police,men for det på det rene,druzie,spørg dit selskab.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 16:48

> Keldd
Der er tale om en ansvarsforsikring på en 30'er og den dækker for et år af gangen uanset vejr og vind

> drOzie
Min søn har skivebremselås på sin 30'er. Han siger at alarm meget ofte går i gang, selv om der ikke er forsøg på tyveri.
Han har nu haft sin 30'er i 5 år.

Men spørg forsikringsselskabet , når du på mandag ringer til dem om forsikringen dækker før du har modtaget og betalt forsikringen, som altid forudbetales.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-10-04 17:00

Ans:Det er så forskelligt,har 2 forsikringer,veteranknallerter begge to,men 30km.,øh,men jeg kan godt lide dig alligevel ans. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 17:12

Tror nu ikke der er tale om en veteranknallert i dette tilfælde

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 17:29

ok ja men det jeg mener med startspære det er sådan en lås så man ikke kan starte scootern uden at dreje på låsen eller trykke på knappen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 09-10-04 19:20

jeg gir kun 607kr om året heh (Danske Forsikring) var den billigste jeg kunne finde til mig selv ;)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 20:08

Som sagt før, du vil på Mandag få at vide, forsikringen dækker med det samme.
Det er noget skidt at eftermontere startspærre (Tyverialarm) Det er det samme, og de fleste kan starte scooteren på afstand, med fjernbetjening:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=316197984&n=298463385#xy
Hvorfor er det noget hø:
1. For det første er det en dårlig oversættelse fra Kinesisk, på en lille lap papir.
2. For det andet er det meget let at brænde alarmen mm af, ved fejlmontering, og svært for en knallertmekaniker at finde fejl bagefter.
3. Skjolde mm, skal afmonteres, og det er let at brække de fandens små klips der er på skjoldene, da man ikke kan se dem, for at finde ud af hvordan sådanne skjolde afmonteres.
4. Og til sidst sættes ledninger sammen med "strømtyve" Ha ha, Som næsten klipper de orginale ledninger over og giver fejl og startbesvær.
Men bevares, der findes da gode typer, og hvis man lodder alle samlinger og har en ordentlig brugsanvisning.
Men det er rigtigt, at de let går igang uden årsag, eller ved et vindpust, og der er jo også en grund til at man skal holde bremsen inde, ved start. For hvis nu gashåndtaget ikke er gået helt tilbage, så .......
Men hvis man køber en sprit ny scooter, og lader sælgeren montere en alarm, så kan det være det er noget bedre?
Sådanne ting burde være fabriksmonteret.
Det er min mening, men nogle har da noget der duer, og vil ikke give mig ret.
En skivelås er meget effektiv, men man selv og tyvene, ligger ikke rigtigt mærke til den, så man ødelægger let bremserne, hvis man (eller tyvene) prøver at køre.
VH Palle Hansen
NB: Tyve og hælere, burde halshugges, så blev forsikringen heller ikke så stor.

Kommentar
Fra : chokoladegrisen

Dato : 09-10-04 21:42

Kære ans.
Øhh det kan godt være at forsikringen dækker fra det øjeblik du har talt med forsikringen og sagt at du vil have en forsikring, men i færdselsloven står der, at du skal have policen/forsikringspapiret med og forevise den på politiet anmodning, så hvis du vil undgå problemer vil jeg foreslå at vente med at køre til du har fået forsikringsbeviset tilsendt eller selv har hentet det.

VH chokolade

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 21:55

Palle jeg mener ikke en startspære i en alarm type mener en gammel dags startspære som spære for kablet til at starte den så når knappen er ude så kan der ikke komme strøm igennem og når den er inde kan der..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 22:41

Det er jo en almindelig afbryder, og ikke en moderne startspærre som på biler, der afbryder flere kredsløb.
De hjælper kun hvis du har husket at afbryde, og har ladet nøglen sidde i. Så er det jo bedre at huske at fjerne nøglen, og sat styret i "ratlås" som der er på alle moderne scootere.
Men langt de fleste tyverier sker ved at nogle trækker afsted med scooteren, og skiller alt ad når de kommer hjem.
Så jo flere ting der er, som kan hindre at scooteren kan trille på hjulene, jo bedre. Og det er skive og kabellåse omkring hjulene, og endnu bedre omkring lygtepæle.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-04 23:07

chokoladegrisen

ØØØØhhhhhhhh, det er ikke mig, der har stillet spørgsmålet. Desuden har jeg gjort drOzie opmærksom at tale med forsikringsselskabet først.

> drOzie
Jeg har i et andet spørgsmål sagt at en god, meget kraftig kædelås omkring hjul og en evt. lygtepæl vil være en god hindring for en eventul tyv. Som tidligere nævnt, så har min søn også en skivebremselås, men han bruger den næsten aldrig.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-10-04 23:32

En kabellås tøjret til et eller andet er nr1.Skivelåsen er jo god nok,hvis man husker og sætte den på,og især husker at tage den af,når man skal køre.
Alt det startspærrehalløj skræmmer ikke tyveknægtene,for i mange tilfælde stritter De den ind i en varevogn,og forsvinder med den,og der kan kun kabellåsen hjælpe, hvis den er sat fast i et eller andet,og selv da ,vinder tyven
hvis han bare har lidt tid.
Vi er virkelig på den,og så er der kun kaskoforsikringen tilbage,men den koster kassen venner.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-10-04 00:21

mmm hvorfor skal nøglen sidde i hvis jeg vil have en gammel dags startspære på det skal den da ikke..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-10-04 00:21

Og jeg har både skivellås og abus kædelås + ratlås

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 01:37

Du kan ikke få nogen gl. dags startspærre, men lave en hemmelig kontakt et sted på scooteren, men du er jo sikret nok med skivellås og abus kædelås + ratlås, og der er heller ikke nogen der får den startet når nøglen ikke er i, de skal da først fjerne frontskjold, og ind og sætte de rigtige ledninger sammen, og det kan sådan nogle bondeknolde ikke gøre på en time.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-04 10:01

Chokoladegrisen, har faktisk ret i det med at man skal have policen med.
Godt nok dækker forsikringen fra dag et, men det er også derfor jeg skrev, at de med det samme sender et papir
hvor der står, at der er forsikring på. Og det har man normalt dagen efter og kan bruge som dokumentation.
For der kan godt gå et stykke tid før den rigtige police og girokort dukker op.

mvh dova.

Og selvfølgelig dækker forsikringen hele året.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 10-10-04 10:04

Hvis du nu havde købt scooteren hos en forhandler kunne han sende et stykke papir ind til selskabet og så vil du derefter vente en 14 dage før du hørte fra selskabet om ansvar/brans og kaskoforsikring!..Men hos en forhandler får man et stykke papir som er gældende i inten 14dage eller en mdr..Dvs en imidlertidig forsikring indtil du høre fra selskabet..Men da du har købt den brugt og gerne vil have disse forsikringer på, mener jeg at du bliver nødt til og vente til du har de papir og betalt dem..Så kan du køre lovligt!!...Jeg mener at det koster med kasko og ansvar ca 3000-3500 om året, men pengene er nu godt givet ud hvis det skulle ske....Men husk en ting....Der vil komme et girokort og mange betaler via netbank, hvilket ikke er så smart..Får du skal køre rundt med det lille stykke papir som man får tilbage når man har betalt det i inten banken eller posthuset..De har jo så stemplet det at det er betalt..Hvis du betaler det via netbank er der jo ingen stempel på..Ikke fordi den ikke er betalt men det ville nok være smartest og ofre de 12kr som det koster og betale en girokort i banken og så få det stempel..

Men som de andre siger skader der jo ikke og spørge om hvornår den er gældende osv..For en sikkerhedsskyld!..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-10-04 18:17

Ok... Hvem vil have pointsne i har jo alle lagt et ordenligt svar....

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 10-10-04 22:54

mig hehe

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 10-10-04 23:47

det må i snakke om

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-04 00:43

>dr0zie

Når du har talt med forsikringsselskabet, kan du jo efterfølgende ringe til politiet i den kommune, hvor du bor.
Hvis du betaler via netbank, vil du få tilsendt en kvittering (mail). Det sker som regel meget hurtigt, hvis du bliver godkendt som betaler.

Brugerne prøver at hjælpe uanset point.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 11-10-04 11:36

ans hvorfor skal jeg ringe til polititet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-04 11:56

Hvis du vil være sikker på, at der ikke sker noget, hvis du ikke har fået kvitteringen på forsikringen.

Har du ringet til forsikringsselskabet?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 11-10-04 12:00

ja, jeg har snakket med forsikringsskabet og jeg har fået en ansvarsforsikring hos dem til 650 kr årligt. og den trådte i kræft med det samme..
Kunne også godt få kasko til 2600 kr men med selvrisiko på 1300 kr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-10-04 12:34

Det lyder billigt, og tillykke med knallerten.

mvh dova

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 11-10-04 12:43

mane tak..
Men hvem vil have points

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-10-04 14:00

Du vælger det svar du synes er bedst,og ude til højre ved datoen trykker du accepter.
Det er din hovedpine hvem du vil give dem,du bestemmer suverænt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-10-04 20:12

jeg vel sige hvidtiger men det kan oxo være ans de 2 syntes jeg og få så lukket det her spg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-04 21:15

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem du giver point, bare luk spørgsmålet, som Keldd skriver.
Men hvis du spurgte om: "Hvor langt tid tager det at få en ansvars forsikring"
Såå, mener jeg da at mit svar er rigtigt, "fra du har ringet", var det ikke det svar du fik, ved forsikringen?

Ansvars forsikringen gælder fra du telefonisk har meddelt forsikringen at du vil have den. 09-10-04 15:25
Den er gældene fra de har modtaget din tilmelding på Mandag 09-10-04 16:05
Som sagt før, du vil på Mandag få at vide, forsikringen dækker med det samme. 09-10-04 20:08
VH Palle Hansen