/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VOB filer
Fra : rudolfsen
Vist : 1050 gange
200 point
Dato : 09-10-04 13:31

Jeg prøver lige en gang til jeg tror jeg er blevet opgivet.
Mit spørgsmål går på om jeg kan omdøbe mine VOB filer til mpg filer så jeg kan redigere mine film i Adobe Premiere der er et par stykker de har forsøgt at forklare mig at jeg bare kan højreklikke på mine VOB filer og så omdøbe dem men det har jeg prøvet og det hjælper ikke der står stadig at det er en VOB fil hvad er det jeg gør forkert HJÆLP.
Når jeg har brugt programmet DVD Shrink 3.2 til at overføre en DVD film til min mappe så står der ud for filerne sådan her.
VTS_01_2
VOB File
1.048.574 KB
Og hvis jeg omdøber den så er det kun den øverste tekst der bliver rettet altså VTS_01_2

Venlig hilsen
Rudolfsen
Jeg bruger Adobe Premiere 6.0
og jeg bruger XP.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-10-04 13:39

Hej ...

kan ikke lige gennemskue hvorfor du vil omdøbe den vej.... - så jeg kan vist ikke hjælpe dig MEN måske et af disse fora hvor der sitter en masse "Spielbergs-wannabe-typer" kan komme med nogle guldkorn.

http://www.fcf.dk/pro_debat.php?kat=3&debatID=1096896330

og her sidder der osse en del hardcore gutter - måske de kan hjælpe dig
http://www.recordere.dk/dansk.htm

Ja det var en begrænset hjælp jeg kunne give dig .... men bedre end ingenting ikk'

God weekend og held og lykke

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-10-04 13:41

marker filen tryk f2 skriv navnet.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-10-04 13:44

Kan du ikke få dem lavet om til avi filer via denne guide evt.

http://www.digitalempire.dk/convert/dvd2avi.shtml

men jeg laver selv lidt film fra mit DVD kamera, og jeg bruger VideoStudio8, der kan jeg importere disse vob filer ind i programmet, og således redigere i dem men jeg kender altså ikke det program du benytter.

Karina (stadig under forudsætning at jeg overhovedet har forstået dit spørgsmål )

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 13:48

Du kan gøre det på denne her måde fandt jeg lige ud af:

Du kan bruge TMPEGEncoder til at lave en Mpeg2-fil ud af din avi-fil. Derefter skal du bruge et program til at lave den fil om til vob filer. Men se en kanon guide til det her:
http://www.polarhome.com:793/~afonic/tmpegenc.htm

Det skulle kunne gøre det.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 13:49

hmm forkert tråd beklager den, kiggede kun lige på dit navn :D

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-10-04 13:53

P.S - jeg tror altså ikke på den der:

Citat
.........der er et par stykker de har forsøgt at forklare mig at jeg bare kan højreklikke på mine VOB filer og så omdøbe dem..........

Det bliver de jo ikke til mpeg filer af..... eller osse er der bare noget jeg totalt har misset her. Jeg kan i hvert fald ikke omdøbe mine *.vob filer.

Karina

Kommentar
Fra : rudolfsen

Dato : 09-10-04 15:12

Jeg kan godt se at det her lyder forvirende men det går simpelthen i sin enkelthed ud på at jeg har lagt en DVD film ind på min pc og de filer der indeholder filmen er VOB filer og i dem kan jeg ikke få Adobe premiere eller Pinac.Studio til at læse disse filer så jeg kan redigere i dem så hvad gør jeggggggggggggg.
Rudolfsen

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 15:20

rudolfsen prøv og læs denne her:
http://eksperten.dk/spm/474220

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 15:25

Du kan også gøre det sådan her:

Fra vob - avi:
http://eksperten.dk/spm/502078

og fra avi til mpeg2:
http://www.flydragonsoft.com/avi-mpeg-converter.htm

Men dette program skriver det også kan tage VOB - MPEG.
http://www.tomdownload.com/multimedia_design/video/dvd_vcd_avi_mpeg.htm

Men prøv dig lidt frem.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-10-04 15:31

"i al sin enkelthed" *GGG

Fandt den her osse : http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/flaskmpeg.html
Har IKKE selv afprøvet, men nu er det din tur til, at lave noget bearbejde *S

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-10-04 15:32

Nu har du i hvert fald fået en del at arbejde med - glæder mig til, at høre om du får succes.
og så skal der ikke stå "din tur til at lave noget BEARBEJDE" - sludder - benarbejde sæ'fø'li'

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-10-04 21:03

Fnollerpige: Angående at du ikke tror på at VOB såmænd bare kan omdøbes, så må du hellere revidere din holdning da en VOB fil ganske enkelt bare er en MPG fil med en anden filendelse.

MPG filerne er i en standard der hedder Mpeg2, en videreudvikling af det oprindelige mpeg format som blev brugt meget til video cd'er (visse steder også kaldet VCD) hvilket muliggør at få en kvalitet lig med eller højere end VHS kvalitet.

Mpeg2 derimod muliggør en kvalitet der ligger væsentligt højere end tv kvalitet, hvilket har gjort at den faktisk er blevet brugt længe i filmindustrien...det var først da DVD formatet var udviklet nok til at den brede masse (os brugere) at Mpeg2 blev mere eller mindre offentlig kendt

Og rudolfsen, jeg har ikke glemt dig har skrevet i den anden tråd fra før.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 11-10-04 21:04

P.S. til Fnollerpigen, min forklaring er selvfølgelig forsøgt at være så uteknisk som overhovedet muligt

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-10-04 21:52

Hej Kennybear

øøhhhmmm ok, Kennybear....og pænt af dig af være uteknisk (så selv jeg kan forstå det )

Men er vi enige om at man ikke bare kan højreklikke på filnavnet i den mappe filen nu engang måtte lægge, og således omdøbe den ad den vej ?

Hvis du læser hvad jeg skriver er det metoden spørgeren skriver om :
Citat
.........der er et par stykker de har forsøgt at forklare mig at jeg bare kan højreklikke på mine VOB filer og så omdøbe dem..........

- kan man så det - jeg siger så bare at jeg ligesom spørgeren heller ikke kan.... det er det min "holdning" går på udelukkende.

Venlige hilsner Karina

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 200 point
Dato : 12-10-04 01:11

Fnollerpige: jo det kan man godt, men det forudsætter at Windows at sat op til at vise filendelser, hvilket Windows ikke er som standard i nogen af versionerne (3.1x/95/98/ME/NT/2000/XP)

(Til rudolfsen) Men det kan gøres ved at åbne et vindue, f.x. denne computer og derefter vælge menuen Funktioner > vælge 'Mappeindstillinger' > Klik på fanebladet 'Vis' > Fjerne fluebenet i 'Skjul filtypenavne for kendte filtyper' også til sidst klikke på OK. så vil man fremover kunne se at alle filer hedder noget "til efternavn" f.x. bliver rudolfsens VTS_01_2 til VTS_01_2.VOB også kan den omdøbes til VTS_01_2.MPG derefter.

Det var en mere detaljeret smøre, men jeg håber at det hjælper dig rudolfsen....ellers må du lige "banke på" igen

Godkendelse af svar
Fra : rudolfsen

Dato : 12-10-04 16:04

Tak for svaret kennybear.
Hej Kennybear Du er simpelthen en stjerne tak for hjælpen du kan bare det der.......
tak tak tak.

Rudolfsen

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 12-10-04 19:02

Rudolfsen: Det var ingen årsag såmænd, er glad for det kunne bruges

Kommentar
Fra : oldiegodie

Dato : 13-12-04 23:40

Jeg har fået overspillet smalfilm til dvd. Det er vob-filer og jeg kan overhovedet ikke få dem ind i noget redigeringsprogram. Heller ikke når jeg omdøber dem.
Der kommer meldinger om "wrong rate", "ukendt format" eller "damaged file".
Jeg kan godt kopiere dem, men kun se dem på min PC(windows XP), ikke på min DVDafspiller, den melder "no disc".
Er der nogen der har erfaringer med dette problem??