/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
RESTERENDE BATTERITID
Fra : JacobS.
Vist : 502 gange
235 point
Dato : 09-10-04 10:44

Hej med jer.
jeg har lige købt en acer 2001LC bærbar computer med windows XP home edition.

Når jeg rykker makøren hen over batteri ikonet nede i proceslinien viser den hvor mange procent af batteriet der er tilbage.

MEN hvordan får jeg den til at vis det resterende, BÅDE timer, minutter og procent på batteriet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-10-04 10:48

Den kan da ikke vise resterende tid - for den kan jo ikke vide hvor meget computerkraft du har tænkt dig at bruge.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 09-10-04 10:49

Mener ikke man kan på en Acer... Har selv en og jeg har prøvet meget!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-10-04 11:25

Som emesen skriver, det kan den ikke vide

Ligesom batteritider på mobiltelefoner altid bliver opgivet som max tider, fordi der er forskel på strømforbruget om du taler eller ej, om der er god dækning osv.

Det samme gør sig gældende med en computer, jo mere du bruger den, jo mindre energi er der på batteriet

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 09-10-04 14:08

jamen hvordan kan det så være at fx på dell der skriver den det både i timer, minutter og procent?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-10-04 14:32

Det er heller ikke særlig nøjagtigt, men tager udgangspunkt i et gennemsnitsforbrug

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 09-10-04 19:59

Okay, men hvordan kan man få den så til at vise udgangspunkt i gennemsnitsforbruget?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 13-10-04 21:30

Come on.....
Der må da være andre der kender til det her................

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 235 point
Dato : 21-10-04 20:16
Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-10-04 17:20

Hvorfor er det så vigtigt med visning af timer, minutter af resterede batteritid, når det alligevel kun kan blive et ca.-skøn? - da det hele beror på dit fremtidige forbrug af computerkraften bl.a. vedr. strømspareindstillinger,processor-type, displaytype og arbejdsmåde. Procentvisningen af det resterende forbrug er da nemt nok at forholde sig til. Den kan du checke hele tiden.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 22-10-04 17:26

Det er rart at kunne se hvor lang tid der er igen. det kan jeg ikke bare lige sådan bedømme.

Men er der ikke et program der er gratis?
Man kan kun prøve det i 30 dage..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 17:37

10 dollars? Det er 60 kr. Kunne ikke finde noget freeware desværre!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 23-10-04 16:19

Tak for svaret tedd.