/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Hjælp til gåde!
Fra : ostemanden
Vist : 8013 gange
200 point
Dato : 09-10-04 10:42

Kan I ikke lige hjælpe mig... Fik denne besked af min kollega...

IQ-test:
Ham som laver den, vil ikke have den.
Ham som køber den, vil ikke bruge den.
Ham som bruger den, kan ikke se den.
Hvad er det?
Send mig svaret...

Håber der er et par kandu bruger derude som kan hjælpe!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 09-10-04 11:10

en blindestok.. hehe ku forestille mig at de ikk selv kune lave en så ham der laver den vil ikk ha den.. kan vel heller ikk selv gå ind og købe en (hvordan kommer de frem når de ingen har.?)

og ja de kan jo heller ikk se den..

tror nu ikk det er svaret.. bare et bud..

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 09-10-04 11:11

hehe ellers godt bud... Kunne i realiteten godt være svaret...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 11:15

Selvfølgelig kan en blind købe en blindestok, det er da for plat.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-10-04 11:21

Hejsa
Det er en kiste

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 09-10-04 11:22

jamen så kom da med et bedre bud i stedet!!!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 09-10-04 11:50

ja der var noget grausen..

er det svaret.? kan jo næsten ikk være andet..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-10-04 11:51

Det er en kiste.
Bedemanden laver den og vil ikke have den.
Den efterladte køber den og vil ikke selv bruge den.
Den døde kan ikke se den.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-10-04 11:52

ja det er svaret.
Du har nok ikke set mit svar da du lagde tråden ind kl 11.22

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 11:52

Det er jo spørgsmålet. Der er faktisk nogen mystikere der køber deres egen kiste mens de stadig kan. Mon ikke svaret er mere spidsfindigt

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-10-04 11:55

Vi må jo se hvad ostemanden siger når han har talt med sin kollega

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 09-10-04 11:55

hehe bjarneD..

kom nu med nogle forslag i stedet for at feje alle væk..

jeg tror faktisk på at grausen har svaret.!!

mener faktisk endda nu han siger det at jeg har hørt den før..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 11:57

Den holder jo ikke. Jeg har også hørt den før, men jeg er blank lige nu.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 09-10-04 15:11

Den er god nok grausen! Der er den endelige svar

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-10-04 21:00

jeps, mon vi kan overbevise BjarneD også

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 21:08

Du kan da godt gå ud og købe dig en kiste grausen, også en som du kan bruge hvis du er en metodisk person, som vil have orden i tingene. So en vandet gåde OK, men ikke som IQ test der er for mange huller i ræsonnementet.
Ligesom den blinde godt kan købe en blindestok kan en person også købe sin egen kiste når bare det sker i god tid

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 09-10-04 21:48

ja self... en kiste... Det lyder sku som svaret... Nu snakker jeg med min kollega på mandag... Så vender jeg tilbage der... Men jeg holder også meget på en kiste... selvom det i realiteten også kunne være en blindestok... Eller førehund!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 21:52

Børnegåder!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 09-10-04 22:12

Har du noget imod dem, BjarneD? Det er da dem som skal bringe det indre barn frem i os... Men nogen kan have det gemt længere væk end andre...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 22:19

Det skal være rigtige gåder så man virkelig kan sige >selvfølgelig< hvis man ikke fandt svareti stedet for NÅ!
De løsninger der er hullede som en si, der må da være en intelligent løsning hvis du vil kalde det en IQ test.
det andet er lige som denne:
Ved højlys dag kom en taxichauffør den forkerte vej gennem en ensrettet gade, der var to politibetjente tilstede, men de reagerede ikke på lovovertrædelsen. Hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 09-10-04 22:20

han bakkede??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 22:20

Hvis I kender svaret så er der en fejl i gåden for der er jo ingen lovovertrædelse. Altså snyd!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 22:21

Nej han var til fods

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 09-10-04 22:21

LoL...

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 09-10-04 22:23

Jaja... Men dette her en måske en diskussionsgåde

Sådan en som mig og min makker skal jo have noget at snakke om når vi ligger og roder rundt med de lorte modems

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 22:26

Hvis den ikke er lidt snedig bliver jeg da skuffet

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 09-10-04 22:29

Okay... Hvad så med disse her? (Det er nok mere vitser end gåder...)

Hvad er toppen af tillid?
Oralsex mellem kanibaler

Hvad er toppen af optimisme?
Komme hjem med opknappet skjorte, uldet hår, læbestift overalt på kroppen, smække konen i røven og sige: "Så er det din tur skatter!"

Hvad er toppen af modighed?
Komme hjem kl. 4 om morgenen hvor konen står med kosteskaftet og venter, hvor man spørger: "Er du stadig ved at gøre rent, eller skal du ud og flyve?"

Lige et par til som jeg fik af kollegaen...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 22:32

De er sjove Indlevelse hjælper på fantasien

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-04 11:07

Dejligt med et godt grin på en regnvejrsdag i november!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 05-11-04 18:16

Hej igen.
Er da lidt nysgerrig........
Hvad sagde kollegaen?
Hilsen
Grausen

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-11-04 20:46

Hehe. Han svarede, at det var et muligt svar. Men han vidste det sku heller ikke

Kommentar
Fra : Angoranar

Dato : 02-05-05 13:31

en øøøh.. prut? he he.. ÅRH BARE GLEM DET!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-05-05 15:36

Det er kisten! Har hørt den før

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-05 15:56

Hvis det er kisten er det en ubrugelig gåde da det bestemt ikke er sjældent at kistesnedkere laver en kiste til sig selv og de vil gerne bruge den bare ikke lige med det samme. Det eneste der passer på kiste er at når man i nutidsform siger, at den der bruger den ikke kan se den, men så er vi tilbage i grammatikken og at bruge er en aktivitet og døde mennesker er vist ikke særligt aktive, i hvert fald ikke den del der ligger i kisten. Fri os for gåder der er lavet af dummernikker og kom med nogen der er sjove. Totalt tidsspilde det her, ikke Hanne?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-05-05 16:37

Jow!

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 05-01-06 06:49

jeg kender også en virkelig plat vits. hvis der er nogen der forstår den må de gerne sige til... der var en en banan der gik på den side af vejen og en tomat der gik på den anden side pludselig flader bananen ned i en kloak og tomaten siger "godt min far ikke er bager"... forstår i den??

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 05-01-06 06:49

jeg kender også en virkelig plat vits. hvis der er nogen der forstår den må de gerne sige til... der var en en banan der gik på den side af vejen og en tomat der gik på den anden side pludselig flader bananen ned i en kloak og tomaten siger "godt min far ikke er bager"... forstår i den??