/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Opmaskine vasker ikke rent
Fra : notatoy
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 09-10-04 10:14

Fra den ene dag til den anden vasker min opvasksmaskine ikke rent.
Der mangler ikke salt eller afspændingsmiddel og filteret er renset.
Det er heller ikke altid den åbner lågen til "vasketabsen".
Hvad kan der være galt???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-04 10:16

Du siger det selv.
Det tyder jo på den låge til tabsen.
Men varmes vandet op?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-10-04 10:31

Den mest sandsynlige fejl ved dårlig opvask er, at der ikke vand nok.
Er der ikke vand nok, bliver det heller ikke varmet op.
Visse maskiner venter med at åbne for sæbelåget indtil vandet er varmt nok.
I vandtilgangsslangen ved hanen kan der sidde et lille filter.
I den anden ende af slangen, der hvor den sættes på maskinen er der et filter i magnetventilen som kan trækkes ud med en fladtang og det skal renses en gang i mellem.
Der skal >> SLUKKES/TRÆKKE STIKKET UD << der hvor maskinen får strøm inden du "roder" inde i maskinen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 11:13

Det kan også være tilgangen i forbindelse med niveau kontakten til vandet der er delvist stoppet.
Der sidder en lile gummislange hent til niveaukontakten ( typisk rund boks hvor der sidder en membran indneni) og du skal tjekke både slangen og den lille beholder den er tilkoblet for at se om der er fuld gennemgang.

Du skal selvfølgelig også tjekke om spulearmene kører frit, men det der med at sæbeboksen ikke åbnes tyder på at den ikke kan køre programmet rigtigt igennem.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 09-10-04 11:25

Du kunne også tjekke om den bliver af med vandet.
Jeg har netop idag fjernet madrester i propellen til udpumpningen på min opvaskemaskine.
Den kunne ikke pumpe ordentlig ud og skyllede i vaskevandet.
Jeg opdagede det ved dårligt vaskeresultat og at der stod en rest vand i bunden den ikke havde pumpet ud.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 15-10-04 22:13

To typiske fejl:
1. Defekt varmelegeme
2. Defekt pumpe.

Hvilken type maskine drejer det sig om og hvor gammel er denne.

MVH Michael

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 23-12-04 19:41

Ku man måske få at vide hvilken maskine det drejer sig om ? mærke / nummer