/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
udfyldelses papir
Fra : dr0zie
Vist : 258 gange
32 point
Dato : 08-10-04 22:46

Hej jeg skal ud og købe en brugt honda sfx imorgen, har set på mange hjemmesider sådan nogle færdige udfyldeses blanketter hvor man skriver sit navn og sælgerns navn og stel nr alt det der er er tegn på at den er blevet solgt til købern..
En der har sådan en liggende?

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 08-10-04 23:03

fandt det selv inde på http://streetspeed.mopedgallery.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-04 23:11

Før du køber din sfx, så er her en huskeseddel til de ting du lige skal tjekke

http://www.scooterzone.dk/index.php?side=goderaad

Held og lykke med dit køb.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-10-04 23:14

Det der er vigtigt er selvfølgelig at få sælgers navn adr. og telefon nummer, og underskrift på man har betalt.
Ligeledes at det er det rigtige stelnummer.
Nu er der nok ikke den store fare for at den er stjålet, når der har været en forsikringssag inde i billedet.
Sørg nu for at få evnt. flere sæt nøgler, og INSTRUKTIONSBOGEN.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 08-10-04 23:22

ok maneg tak

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 08-10-04 23:24

ja det kan du have ret i palle og mange tak..
Men kan jeg sænke prisen fra de 9.5 kr hvis der ikker 2 sæt nøgler med til kæden,skivelåsen,scootern og der ikke er en instruktions bog?
skal man ikke også atid huske papirne på scooten?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 42 point
Dato : 08-10-04 23:41

Man skal selvfølgelig spørge ind til hvad der følger med, og har de så lovet dig feks. instruktionsbog og den ikke lige er fundet frem, så er det klart at man siger ned i pris, og at de kan få dem, ved aflevering af bogen. (Det skal de da så også have, når den dukker frem)
Man kan spørge telefonisk om hvad der følger med, hjelm extra dele, spejle, opbevaringsbox, osv. og hvis man så ikke er tilfreds, kan man i telefonen, men også ved handelen, sige at man ikke vil give mere end 9,5 eller 9 som er mit foreslag.
Men de kan jo også høre i telefonen hvis du lyder begejstret, og så går prisen jo ikke ned.
Eller du kan sige i telefonen, at du har talt med din fader om det, og at i er blevet enige om at prisen skal være 9, og de lige kan/skal tænke over det, og ringe tilbage. Så er jeg sikker på de ringer tilbage, og siger et sted mellem 9 og 9,5.
Det tør jeg godt æde min gl. hat på.
Papirer på scooter: Det er ligemeget, for det er bare en faktura, men et eventuelt service hæfte der viser om servicen er blevet overholdt, er da god at have.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 00:49

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 13:40

Selv tak.
Lad mig så høre, om du tør at foreslå 9 tusser?
Jeg vil jo nødig til at æde den gl. hat (Må hellere skynde mig at få den smidt væk)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 13:58

Hej har lige købt den fik den for 9.5 Men den kører bare godt.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 13:58

Hej har lige købt den fik den for 9.5 Men den kører bare godt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 15:39

Hvad sagde jeg!
Godt at du er glad for den, du er jo nok ude og vise den til vennerne.
Lad nu være at sætte tun på, før du har vænnet dig til den, eller lad i det hele taget være, selvom de andre har, du har jo nok ikke lige råd til at betale bøde og undvære den i et par mdr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 15:42

pallebhansen Må ikke køre til vennerne har ikke ansvarsforsikrikring :(
Selvom jeg fik lov til at kører den 15 km fra købestedet og hjem..
Der er lidt tun på altså bare en anden vario og så pillet ringe men der er cdi på. så det skal nok holde skal ikke have mere..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 15:42

pallebhansen Må ikke køre til vennerne har ikke ansvarsforsikrikring :(
Selvom jeg fik lov til at kører den 15 km fra købestedet og hjem..
Der er lidt tun på altså bare en anden vario og så pillet ringe men der er cdi på. så det skal nok holde skal ikke have mere..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 15:43

Ved du om der er en guide nogle steder til at skifte speedometer kabel på en honda sfx?
Eller hvor på nettet man kan finde en brugerhåndbog. til scootern manden havde den desvære ikkk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 16:19

Det er ret let at teste/udskifte.
Kabelet har jo et inderkabel, som er gjort 4-kantet i hver ende, tit er 4-kanten knækket af nede ved drevet ved forhjulet.
Start med at skrue omløberen af oppe ved speedometeret, drej forhjulet, for at se om inderkabelet deroppe drejer med rundt. Hvis det gør så prøv at holde lidt igen på inderkabelets firkant, hvis den stadig drejer, så er fejlen i speedometeret.
Hvis kabelet ikke drejer rundt deroppe, så skrues omløberen (eller en anden form for holder) af nede ved forhjulet, og du ser efter om firkanten er knækket og sidder nede i drevet, hvis den er knækket, kan den stump være svær at få ud.
Du kan eventuelt prøve at vende kabelet. Inderkabele kan trækkes ud af yderkabelet fra den ene ende, men sørg for at det ikke får skidt på, smør også altid et nyt inderkabel med fedt eller smøreolie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 09-10-04 16:30

attså har fået et nyt kabel med fra købet for det der sidder i scootern er knækket ...