/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Arne dog
Fra : svampearne
Vist : 468 gange
63 point
Dato : 08-10-04 20:24

Hej Arne
Du skal nu ikke beskyldes for at gøre livet lettere for dig selv
Sikke engang crap med de skovflåter
Hvad for en rødvin drikker du i aften ??

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 20:32

Arne du fik NUL *
Teil du fik 5 *

Svampen ( der er vild med Teil's humor )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 20:41

Nej, det vil jeg nu også sige.
Der er intet bevis for at hvidløg virker mod skovflåter, men derimod findes beviser for, at hvidløgskapsler der ikke smager af hvidløg eller får nogen til at lugte af hvidløg - ikke indeholder - hvidløg!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-10-04 20:54

> dova

Det var vel ikke muligt at der findes beviser som DU ikke har hørt om?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-10-04 20:56

> svampearne

Hvornår tjener du dine første Superpoint på at besvare et spørgsmål eller skrive et tip der ikke er - stjålet eller kopieret fra en anden hjemmeside? Hvilket også er eri!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-10-04 21:03

B. t. i.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 21:34

Arne dit tip duer ikke rigtigt med mindre troen flytter bjerge. Mange har afprøvet det og hverken flåter eller myg er informeret om det med hvidløg måske fordi de ikke er i familie med de ligeledes blodsugende vampyrer.
Bortset fra det så er der noget der tyder på, at nogen mennesker har en lugt der afskrækker myg og måske er der også nogen hvor hvidløg kan være med til, at skabe en lugt som myg og flåter ikke kan lide, men generelt virker det ikke. Heller ikke på hunde selv om nogen påstår at det virker, og sådan er der jo så mange meninger

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 08-10-04 21:54

Arne!
Seriøst opfør dig nu som en voksen mand og ikke som et pattebarn der har fået taget sin sut.
Nu fyrer du et tips af der er lidt for meget tudefjæs
Hva satan sker der oven i tomatten på dig ???
Du fatter jo absolut minus.

Kærlig Hilsen SA /
der får endnu en spøjs aften med arne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 22:07

dabj, jeg er vist ikke nørd nok for jeg aner ikke hvad de forkortelser betyder, er egentlig også ligeglad, men det jeg mener er skriv hvad du har på hjerte så man kan forstå det

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 22:09

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Arne - du sidder squ da ikke som en VOKSEN mand og gør dig selv til grin over at der er en bruger der har fået et ½CYBER* mere end dig

>>Hvordan kan det være at I der giver Stjerner i denne kategori giver mig 1½* for mit originale TIP?
Og straks svampearne kopierer det Giver I ham 2*?

TA DIG DOG SAMMEN !!!!!

Svampen

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 09-10-04 00:14

Hvorfor svarer du ikke i denne tråd arne ?
Svampen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-04 00:16

B.t.i. dabj hva betyder det? jeg vil også vide det?

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 09-10-04 00:23

bti = Bare Tis Inde

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 00:25

svampearne

Til gengæld din lille dumme psykopat, er det et tip jeg SELV har skrevet og ikke blot kopieret som du har med alle dine.

Hvornår tjener du dine første Superpoint på at besvare et spørgsmål eller skrive et tip der ikke er - stjålet eller kopieret fra en anden hjemmeside? Hvilket også er eri!

Glæd dig til

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 00:30

Bjarne, dova

Oplysningen om Skovflåtens reaktion overfor Hvidløg, har jeg fra Absolut troværdig kilde. Som DN-mand og Naturvejleder har jeg kendskab til såvel oplysninger som mennesker, der fortæller sådan noget LANGT tid før det kommer til almenhedens kundskab. Tror I ikke på mig nu, så jer om det. Bare vent. Mvh. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-04 00:30

mango
Med hensyn til b.t.i. så tror jeg nok det er en henstilling til visse personer om at nogen ting er "Bedst at Tie Ihjel"

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 00:44

Tak! Dova.

Arne, det der nye sensationelle med hvidløg har faktisk være oppe her på Kandu tidligere i forbindelse med en diskussion om tægemidler til hunde og katte. Vi kommer jo langt omkring og som inkarneret hvisdløgsspiser burde jeg jo været fredet af myg hvilket ingenlunde er tilfældet, men det er måske fordi jeg har spist det så ofte og i så mange år at det ikke lugter så meget, at nogen bemærker det og åbenbart heller ikke myg. Som jeg har skrevet før vil jeg ikke afvise, at nogen kan have glæde af midlet, men altså hverken jeg og flere andre jeg har diskuteret det med har haft glæde af dette gamle husråd.
Du er så pisse sikker på alt hvad du kommer med, at guderne må sig forbarme.
Helt ærligt Arne er du alkoholiker, eller har du personlige bekymringer eller hvad ved jeg for noget må der da være i vejen. Jeg fordømmer dig over hovedet ikke, men er ved at være alvorligt bekymret for din måde at agere på.
Jeg ville oprigtigt gerne hjælpe dig, men du vil ikke hjælpes. Du tror at det er en hjælp for dig hvis vi fordømmer svampearne og advarer inod hans tip mm., men det er ikke en hjælp for vil bare udvide det cirkus han kører og give ham så meget desto større morskab.
bekymret hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 09-10-04 00:44

>> Arne
Der er altid gevalia på kanden til gæsterne.
Kærlig Hilsen SA

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 63 point
Dato : 09-10-04 00:45

Ja bare vent, eller også se tilbage. Rettere sagt mere end et år hvor den sensationelle nyhed, der endnu ikke har nået de skråsikre Kandu-brugere, blev lanceret i Danmarks Jægerforbunds nyhedsarkiv. Nøjagtig dato d. 18/7-03
Eller i Fagbladet Børn og unge nr 32/2003 .
Og tippet er så godt som ordret kopieret/afskrevet fra de to kilder. Puha- der er vist noget med kildeangivelse der er kikset

Men der er sket meget på mere end et år, og der er ingen dokumentation for, at hvidløg skulle hindre flåter i at bide på, men det diskuteres, om hvidløgs antibiotiske virkning kan have en hæmmende effekt på dem der bliver bidt, så de ikke så let bliver syge. Men det er der endnu ikke noget bevis for.

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 09-10-04 00:58

av av hva sir du nu arne ?????????

Kærlig Hilsen SA
Der mener dova skal ha sin 4.plads tilbage

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 01:01

Kære Bjarne

Hvidløg imod Myg? Har jeg aldrig påstået. Læs lige mit tip igen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 01:05

dova

Hvorfor tror du at det Svenske Skovvæsen bruger mange penge på at forære Hvidløgskapsler til deres ansatte?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-04 01:06

Altså nu er det jo svenskere, ikke?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:07

Så Arne nu kommer det - citatet og læs nu omhyggeligt, men overskriften rækker,
Citat
Biologi Tip & Trick (46/5)

Fra : arne.jakobsen Send til en ven Dato : 08-10-04 17:45

Tip : "Godt middel imod Skovflåt-bid! Og Myg."

Det svenske statsskovbrug er begyndt at give deres medarbejdere gratis Hvidløgskapsler. En dobbelt daglig docis sikrer imod flåtens bid. Når flåten ikke bider overføres heller ingen sygdomme. Og man kommer ikke til at lugte af pillerne. Man kan jo så nøjes med at spise dem i den periode hvor flåterne er fremme. Forår, sommer og efterår.
Er det Myggeplagen man vil til livs skal det være B-vitamin der tages dobbelt docis af. Det må man dog ikke gøre konstant, ihvertfald ikke uden at have talt med lægen om det. En fisketur til Lapland eller Grønland kan dog reddes hvis man begynder 1 uges tid før rejsen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-04 01:07

Sorry Sverige

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:08

Hvem er den næste der siger SORRY?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 01:10

> svampearne m.fl. (Profiler)

Hvad jeg siger er da ikke interessant. Hvad siger DU?
Som sædvanligt INTET. For du har jo nemlig ingen forstand på NOGET.

Hvornår tjener du dine første Superpoint på at besvare et spørgsmål eller skrive et tip der ikke er - stjålet eller kopieret fra en anden hjemmeside? Hvilket også er eri!

Glæd dig til

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 01:16

Kære Bjarne

Man kan ikke nøjes med at læse Overskriften. Man skal læse hele artiklen.
Men det har du jo så ikke gjort. Nu skal jeg forklare det for dig.
Jeg skriver at Hvidløgs-kapsler hjælper imod Flåt-bid. (PUNKTUM)
SÅ skriver jeg at hvis det drejer sig om Myggeplage er det B-Vitamin.

Kære Bjarne. Gør mig nu for én gangs skyld den tjeneste at læse hvad jeg skriver og ikke hvad du TROR jeg har skrevet. PLEASE

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 01:19

Hvem er den næste der siger SORRY?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:30

Okay dine dansk kundskaber lader meget tilbage for så hedder det midler.
Det virker heller ikke på flåter og B vitamin er giftige i større doser end forskrevne. Jeg har skam prøvet sådan noget efter råd fra en alternativ helbreder for f. hvor blev jeg syg.
Flåterne ryger nu også på mig, og forrige sommer boede jeg i et skovsommerhus hvor der var mange flåter og da måtte konen og jeg tjekke hinanden hver aften og bruge flåttangen, og hun er da også hvidløgsspiser.
Jeg ser nu at du har skrevet det rigtigt i tip nr, 2 , ja du tip spammer stadig og endda med gamle nyheder der ikke virker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:31

P.S.! Nej jeg havde ikke læst hele tippet fordi jeg ikk egider læse sådannoget crap.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:37

Hygger du dig "Eddie"? (genkendte bl. a. havneknallerten)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-04 01:43

Bjarne..blev du syg af b vitaminer?..underligt..b-vitamier er vandopløselige og det vi ikke har brug for , bliver skyllet ud med urinen!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-04 01:43

Bjarne

Begge mine tip har Nøjagtigt samme indhold. Og jeg kalder det stadig ikke Tip-Spamming men Informations-udspredning.

Og hvis man IKKE læser HELE tippet eller HELE artklen, så er ens mening totalt ligegyldig, for så bygger den KUN på det vi som jyder kalder en ½ vind.

Og uanset hvor enig du i øvrigt er med mig i at svampearne er en Narrehat. Så er det jo KUN ord i en SmallTalk.

Go'nat for nu vi kommer nok ikke videre. Mange hilsener fra mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 01:48

Det er tilsyneladende en skrøne lige som med C vitamin.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-04 01:56

niks..det er ikke en skrøne at de er vandopløslige..men derfor kan man måske godt optage for meget..

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-10-04 10:04

DE SMÅ KANDUER SYNGER
(De "voksne" må godt være med)
Hmrf hmrf host rømme
DO RE MI FA SOL LA BI DOOOO

Langt ude i hampen lå et lille skur
aldrig så jeg så dejligt et skur
På det lille skur der sad en lille svamp
aldrig så jeg så dejlig en svamp
Svampen på skuret, skuret ligger laaaangt ud i hampen

På den lille svamp jeg så en lille prik
aldrig så jeg så dejlig en prik
prikken på svampen, svampen på skuret, skuret ligger laaaangt ud i hampen

På den lille prik jeg så en lille fe
aldrig så jeg så dejlig en fe
feen på prikken, prikken på svampen, svampen på skuret, skuret ligger laaangt ud i hampen

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 09-10-04 10:09

Jamen Arne
Du undlader let og elegant at svare på dovas indlæg om DIT kopiering fra diverse GAMLE magasiner.
Hvorfor vil du IKKE svare på det hva Arne

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 09-10-04 19:23

Så svar dog Arne !!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : svampearne

Dato : 10-10-04 00:14

Tak for svaret dova.Du får hermed din flotte 4.plads tilbage i katagorien biologi. TILLYKKE

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-04 00:30

Jamen tak for det

mvh dova