/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Skidt to gange
Fra : syllemus
Vist : 549 gange
50 point
Dato : 08-10-04 18:20

Jeg har en kammerat som engang har fortalt mig, da han var på ferie i 14 dage på Kos for ca 12-13 år siden, at han kun havde skidt to gange. Den første gang var efter 10 dage. Det jeg ville høre om, er om der er nogen der ved hvordan det kan lade sig gøre at holde sig så længe. Et normalt menneske laver vel pøller 1-2 gange om dagen? Jeg er helt sikker på han taler sandt.
Så det vil være skide godt hvis der nogen der kunne svare på dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-10-04 18:22

Han boede sikkert i baren.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-10-04 18:39

Min søster sked kun en gang om ugen i flere år. Nu har tarmene regulert sig ,så nu skider hun kun vær 2-3.dag.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 18:48

10 dage er godt nok længe, men ellers er der stor forskel på hvor ofte folk "skal"
For nogen er det flere gange dagligt, og for andre ned til en gang om ugen.

Det har noget med fordøjelseshastigheden og hvad og hvor meget man spiser.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-04 19:25

Når man tager på ferie bliver dagligdagens vaner ændret.
En anden kost og en anden rutine i dagligdagen.

Og så vil jeg mene, at det er bedre ikke at kunne s.... i 10 dage fremfor myldrebæ i 10 dage.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 08-10-04 19:34

Nap en svamp eller to, det er altid godt til fordøjelse

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 08-10-04 19:35

Husk at fordi man er tyk kan man godt ha tyndmave.

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 08-10-04 19:45

Hej Ans
Den holder vist ikke stik, det med en anden kost og rutine- jeg mener når det kommer ind skal det jo også ud, så er det vel uanset om det er en anden kost eller en anden rutine. Det med mylrebæen har du selvfølgelig ret i, men jeg kan stadig ikke forstå hvordan man kan opbevarer så meget afføring i tarmen uden af det ber`om at komme ud, for det er ikke lidt det drejer sig om, når vi snakker om 10 dage.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-10-04 19:48

Tror ikke jeg spiser aftensmad.

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 50 point
Dato : 08-10-04 20:06

Jeg har en gang prøvet ikke at kunne skide i 8 dage, da jeg var på ferie i Grækenland. Meget ubehageligt, for maven bliver oppustet og man får en meget grim fornemmelse i systemet, når man ikke kan komme af med affaldsstofferne. Min mave går altid i stå, når jeg kommer til et fremmed land, - det er givetvis noget psykisk. Men...jeg tror OGSÅ at det handler om, at kosten er anderledes og at kroppen lige skal vænne sig til ny mad. Der er megen olie i græsk mad, og det har min krop f.eks. lidt svært ved at klare. Så jeg tager altid en pose svedsker med nu, hvis jeg skal ud og rejse, så går det hele som det skal.......!

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 20:31

Når jeg er på camping plejer jeg heller ikke og skide

Svampen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 20:45

Svampen
Så kan man måske også i de perioder tillade sig at sige, at du er fuld af lort

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 08-10-04 20:54

Tjah, den gang for mange år siden da jeg var i det militære, om vinteren (i det iskolde Sverige) så fik vi ordrer på at vi skulle ud og campere (en hel uge) i skoven. Jeg må da godt indrømme at trangen var der hurtigt efter det at vi havde slået lejre, men det var sgu koldt og man hade ikke LIGE så stor lyst til at bare tømme indholdet, "måske" fordi man selv skulle grave det ned, men også fordi det var andre som kigede(føj). Nå men tiden gik og ugen var ved at slutte og trangen var næsten modbydelig, til sidst var man jo nød til at overgive sig til de højre magter. Det er ikke fordi jeg er religøs, men det var simpelthen en befrielse uden des lige. Det var ikke kun mig, men mange af mine kammerater sa, at det nærmest føldes som at flyve bagefter(Hi,hi).

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 08-10-04 23:14

Der må være en sammenhæng mellem Grækenland og det ikke at kunne skide. Som Axelise skriver ikke kunne skide i 8 dage, og min ven det hele handler om, som jo også var i Grækenland -nemmelig Kos. Så jeg tror jeg har fået et svar på mit spørgsmål.
Så de 50 point går til Axelise. Og ikke mere lort for i aften, og i øvrigt har jeg ikke mere tid, da jeg skal toilettet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-04 23:57

Det er nu uanset om man tager til Grækenland eller et andet sydligt land, så kan maven gå i stå. Det kan skyldes forandringer i kosten og dagligdagen.

Kommentar
Fra : rado

Dato : 09-10-04 00:19

syllemus hvad skal du på toilettet efter ?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-10-04 01:48

jeps..kender det, og kan næsten med sikkerhed sige at det skyldes rytmen bliver forskubbet..man har ikke tid osv..og ja..det kan lade sig gøre ikke at skide i 10 dage.