/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stofanet på windows 98?
Fra : SubZero69
Vist : 639 gange
300 point
Dato : 08-10-04 13:15

Vi har netop fået stofanet. Den ene af vores computere har kun 98 (ikke SE). Det kan åbenbart ikke køre Stofanet. Jeg har forsøgt at installere XP, men harwaren er for gammel på computeren. Kan jeg ikke opdatere til SE på en måde måske? Kan jeg hente opdateringen til SE et sted, og så installere den. (Jeg kan hente det på den anden computer)

Eller er der andre der har andre idéer?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-10-04 14:00

Hvad er det lige, der gør at du ikke skulle kunne køre windows 98 og bruge stofanet?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 14:02

Jo , men det burde kunne lade sig gøre med win98 også, der er ikke den store forskel fra 1 til 2. udgave. Hvad var problemet da ?

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 14:02

Jeg kan åbenbart ikke sætte det op til at køre med stofanet. Forstår det heller ikke. Er du kendt på området.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 14:04

Problemet er at det er trådløst, og der står i vejledningen at det først kan bruges fra 98se

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-10-04 14:08

Jamen så er det jo ikke stofanet, som er problemet... men dit accesspoint.
Stofanet har en installationsvejledning... Måske kan du søge svar deri.
http://www.stofa.dk/includes/pdf/stofanetvejledning.pdf

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 14:10

Du har så entebn et accees point eller trådløs router at connecte til
hvilket trådløs netkort er det - for du kan muligvis bruge en driver fra win98se også eller der findes måske en til win98 1.udg?

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 14:16

Routeren er en webstar DPR 2320, så har jeg en USB adapter (tror jeg det hedder). Den hedder PLanet WL-U356.

Jeg har ikke så stor forstand på dette så håber meget I kan hjælpe.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 14:19

Ang. "brugsvildledningen" så har jeg fulgt denne. Jeg har fået en vejledning seperat til installering af det trådløse, og da står der at det minimum skal være 98se.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 14:23

Ja men lad os nu prøve at søge en driver først og se om vi kan finde en , for der er vel ingen grund til at investere i win98se medmindtre du allerede har det ?

Hvis du har en win98se cdrom kan du bare starte setup i windows og vælge opgradering.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 14:25

Det ville jeg også synes var en god idé men nu ligger jeg ikke lige inde med sådan cd.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 14:31

Nå , men så prøv at komme med navnet på det trådløse netkort så skal jeg se om der ikke findes en driver dertil . jeg skal bruge producentnavn og nr. ?

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 14:32

Producent: Planet nr.: WL-U356
Men det er ikke den der er problemet tror jeg. For den er rigtig installeret i enhedshåndteringen

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 14:48

Hvis du har en driver så prøv at vælge opdatér driver og vælg en fra mappen win98se eller tilsvarende - du kan ikke altid stole på visningerne i enhedshåndtering.

Så skal du forbinde dig med kabel til routeren oog gå på fra http://gatawayip og finde password i manualen - brug manualen og enable wireless med så få restriktioner som muligt. se også efter om det er muligt at vælge Ssid og enable - hvis muligt.
Du finder din gateway ved at vælge auto ip/dns på netkortet og gå i dosprompten og skriv Ipconfig/all - se efter default gateway.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 14:51

det var noget af en smøre. Er ikke sikker på jeg forstår det

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 15:09

Start fra en pc med netværkskabel forbundet til routeren og som kan gå på internettet.
Her bruger du dette link eller skriver det i adressefeltet http://192.168.0.1

Nu kan du logge på din router og konfigurerer wireless - find wireless og enable -

gennemgå indstillingerne i ádvanced og konfigurer dem efter manualen s.37
http://www.sciatl.com/products/consumers/userguidepdfs/webstar_userguides/4004215B.pdf

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 15:25

den kan ikke finde siden

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 08-10-04 15:43

Denne side: http://192.168.0.1

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 300 point
Dato : 08-10-04 16:22

Har du adgang til internettet fra pcén ?

Tag også en ipconfíg /all fra dosprompten og send oplysningerne herind.

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 14-10-04 11:41

Tak for svaret dannyboyd.

Jeg fik fat i en 98se cd, og nu kører det. Du skal dog have pointene for dit besvær.

//sub