/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HASTER HASTER
Fra : swarn
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 08-10-04 11:41

Hej er der en der hurtig vil fortælle hvordan man ser hvad der er ved at blive opdateret, for der ligger et ikon på proceslinen hvor den er ved at henter en opdatering, den har lige nu Kl 11,30 hentet 36%

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 11:43

prøv at åbne ikonet og se?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 11:48

Til dannyboyd
Det er det jeg ikke kan ???

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 08-10-04 11:50

Hvis det er Windows update, så kan du højreklikke på denne computer, egenskaber og vælge Windwos update. Du kan prøve at stoppe den her, ved at ændre i opsætningen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 11:50

er det en windows opdate eller en virus opdat??
Hvis du ikke vil da den henter det, genstarter du bar din computer.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 08-10-04 11:54

Hm....ved genstart, vil den jo stadig fortsætte med opdateringen efterfølgende , hvis der ikke bliver ændret i opsætningen. Så skal du ændre i opsætningen før du kobler dig på internettet igen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 11:56

Det er nok sp2
Svampen

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 08-10-04 11:56

Stop din internetforbindelse og lav om på din opsætning, hvis du vil stoppe opdateringen her og nu.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 12:05

Til Steffansteffan
Det hjalp ikke, den kom igen, det jeg ville hører om, kan jeg se hvad det er, et elle andet sted henne, det går meget langsomt den er nu oppe på 38% nu, det kan da ikke værer sp2 vel, for den kommer vel ikke af sig selv.
Hilsen swarn

11,58 39%

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 12:08

Du kan se på ikonet hvad det er den er igang med og updatere/hente.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 08-10-04 12:09

Når den er færdig (100%) kan du se hvad det er den vil opdater. Mener også at du selv kan vælge hvilken opdateringer du vil have, og hvilket du ikke vil have. Men du er nød til at vente til den er på 100%

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 12:09

Du kan kvæle den i joblisten og derefter deaktiver automatisk opdatering.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 12:10

Til Steffansteffan

Der står bare "Henter opdateringer:38%" ikke andet.

Hilsen swarn

12,00-38%

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 08-10-04 12:11

det an godt være sp2 da det nok er windows update der er i gang med at opdatere, men du kan højre klikke på ikonet i proceslinjen og vælge stop. derefter går du ind i kontrolpanel og går ind i automatiske opdateringer, og vælger "slå automatiske opdateringer fra...

/Pc freak

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 12:14

Til Pc freak
Jeg kan ikke gører noget ved det ikon, så jeg venter til det hele er kommet ned så kan jeg afgører hvad der skal ske med det.
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 12:23

Hvis du ikke har auto installation kan du hente til den er færdig med og hente den altså 100% når den er det, kan du gå ind i "Egenskaber fro System - Automatisk Opdateringer" og så vælge "Slå automatisk opdatering fra".
Så bliver den ikke isntalleret på den maskine og du bliver heller ikke spurgt efter om du vil, mere.
Jeg har sendt hentet SP2 men ikke installeret det. Så har jeg gjordt det som jeg skriver her, det virker fint.
Held og lykke

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 12:23

Til BjarneD
I joblisten står der ikke noget om den opdatering, der kører OE og Kandu
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-10-04 12:25

Hejsa Swarn

Jeg er næsten sikker på at det er SP2 den er ved at hente.da den er ret stor kan der godt gå længe før den er hentet.
Du kan vælge at vente-eller at deaktiverer opdateringen.
Hvis du vælger at vente-kan du se når den er på 100% hvad det er for en opdatering-her får du også muligheden-installerer eller vente.
Vil du deaktiverer opdateringen-højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-så går du ind i fanen-automatiske opdateringer-her kan du deaktiverer den-og så vælge at du selv vil gå ind og hente diverse opdateringer her

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-10-04 12:26

Swarn, når opdateringen er færdig, så gå i start og højreklik på denne computer, vælg her egenskaber. Der popper nu et vindue op med systen egenskaber og her vælger du fanebladet "automatiske opdateringer" og slår det fra.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-10-04 12:27

Du var lige lidt hurtigere briani

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 12:28

Du skal nok bare kigge under processer

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 12:28

Jeg var hurtigere ;) Se længere oppe, det samme som i beskriver.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 12:30

Vi har da vist fået os en ny pointjæger

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 12:32

hehe tænkte nok du vil sige det ;). ej det er fordi bentjuul skriver:
Du var lige lidt hurtigere briani

Og så vil jeg bare gøre ham opmærksom på at mit indlæg indeholder det samme, men jeg var hurtigt, det behøver da ikke være point relateret.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 12:34

Nu skal det ikke gå op i hat og briller, så jeg venter til den har hentet 100%, så ser jeg hvad der skal ske med den, og så må jeg trække lod om alle de rare point jeg har sat på spil
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-10-04 12:42

Hejsa Steffansteffan

Når man skriver en kommentar direkte,så får man jo ikke lige opdateret siden,så der kan nem komme forslag der ligner hinanden
DU VAR TO MINUTTER HURTIGERE
Men lad det nu ikke skille os ad,det vigtige er at swarn får nogle kommentarer han/Hende kan bruge IKK.

Mvh og en god weekend til alle

Brian

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 08-10-04 12:42
Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 12:46

Til anyway
Ja. Men nu er det væk
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-10-04 12:51

Swarn

Du kan få den tilbage igen

Højreklik på proceslinjen-vælg egenskaber-her fjerner du fluebenet hvor der står
Skjul inaktive iconer-klik på anvend og ok

Brian

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 12:55

Til briani
Der er ikke noget flueben i "Skjul inaktive iconer"
Hilsen swarn

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-10-04 13:02

OKAY

Hvis den icon med opdateringer er væk-så er det fordi der er proplemer fra windows update siden
når den er klar igen vil opdateringen ikke starte forfra,men begynder der hvor den blev afbrudt
og iconervil komme tilbage igen.

Brian

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 13:07

Til briani
Nu har jeg slukket og startet op igen, og der kom den igen, og har nu hentet 66%
jeg fatter ikke en sk... af det hele.

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 13:11

Bare lad den køre til den er færdig, og så slå automatisk opdatering fra under:
Højre klik på Denne computer - Vælg Automatisk Opdatering - Slå automatisk Opdatering fra.
Så når du frem over skal opdatere går du bare på windows update side.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-10-04 13:40

Steffansteffan, når jeg skriver til briani at han var hurtigere så er det fordi han var 1 min. hurtigere end mig og havde skrevet nøjagtig ligesom jeg gjorde det, det var forskellen. For det var ikke det du havde skrevet tidligere. men hensigten var den samme.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-10-04 13:50

Prøv lige at trække netkablet ud og se om den spørger om du vil afbryde.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 13:55

bentjuul, okay men vi glemmer, det bare :D.

er du færdig med og hente det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-10-04 14:51

Jeg skulle nok ikke ha' sagt det med netkablet - nu får vi aldrig slutningen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 14:59

Gør det noget?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 15:16

Du kan se dine indstillinger for automatisk opdatering i kontrolpanel - "automatic updates"

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 08-10-04 15:25

sp2 kommer ikke automatisk hvis ikke man har bedt om det

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 08-10-04 15:38

Jo, det gør den! Den bliver sendt ud via automatisk -kritisk opdatering.

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 15:43

Medens alle lærde kriges om hvem der kom først, så tjek lige svaret kl.11.56
Svampen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 16:09

Det er nok svampen der nok har skrevet et indlæg der nok kan være rigtigt, nok!

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 50 point
Dato : 08-10-04 21:15

Hvis det går ud på at svare først, og få pointene. Så er der noget jeg har misforstået, jeg troet at det gik ud på at hjælpe en "ven" i nød.
Eller der det bare mig der er helt gal på den?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-04 21:30

Det ved du godt at du ikke er dbl, Nogen er bare så IVRIGE!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 08-10-04 21:34

tukols -> sp2 installeres i al fald ikke automatisk hvis man ikke har indstillet update til det og efter som swarn 08-10-04 12:46 bekræfter at det er en ms opdatering og den tager så lang tid, så er det garanteret sp2.

swarn, vil du ikke have sp2, kan du bare gå ind i Tilføj Fjern og afinstall igen og alt er som før.

mvh
anyway

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-04 22:53

Til alle i denne tråd.
Nu er jeg tilbage, der var lige noget arbejde der skal passes.

DET er sp2, og jeg har flueben i "Hent opdateringer,men lad mig vælge, hvornår de skal installeres)
Jeg kan bare ikke forestå at den kommer, for jeg har ikke været ude og hente den, den ligger på proceslinen og venter på at jeg installer den, så nu kan jeg bruge natten til at tænke over hvad der skal ske med den.

PS. Til anyway
Du siger 08-10-04 15:25 (sp2 kommer ikke automatisk hvis ikke man har bedt om det)
det har dengjort her hos mig, og det ved jeg ikke hvorfo????

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-10-04 23:10

Hejsa igen swarn

Når du har sat flueben i "hent opdateringer,men lad mig vælge hvornår de skal installeres"

Så er det da klart at den henter opdateringerne,og også sp2 til dig.

Men hvis du ikke vil have den installeret,så siger du bare nej til det.

Men der sker ikke noget ved at installerer den,fortryder du kan den altid fjernes igen,fra tilføj/fjern listen.

Jeg har den selv og er godt tilfreds.

Mvh Og gonatter når den tid kommer
Brian

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 08-10-04 23:28

Nå var det en haster haster ?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-10-04 12:12

anyway: Nej der er vi da enige. Jeg siger bare den kommer som kritisk opdatering hvis man har meldt sig til denne. Som du selv skriver, så kommer det videre forløb helt an på hvordan man selv har valgt i opsætningen af denne.
Kan ikke erindre nogen sinde før at en SP bliver sendt ud under automatisk "kritisk" opdatering. Det har altid været et tillvalg. Og så ovenikøbet en SP som der er så mange større forandringer med. Temmelig ubearbejdet efter min mening. Det kan man da hurtig læse sig til her på siderne.

hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 01-01-06 15:50

Tak for svaret dbl.
swarn