/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo hot 50 mystisk optræk
Fra : qwerz
Vist : 1166 gange
30 point
Dato : 08-10-04 07:43

hej når min hot 50 er kold trækker den extrem godt men det er ligesom når den er varm så træker den mindre godt hvad kan det dog være ?

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 08-10-04 09:51

et tilsodet udstødning og beskidt luftfilter. noget du selv kan skifte hvis du er lidt nem på fingerne og måske handler ved thansen.
nanahund.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-10-04 11:26

Det er rigtigt at det kan være som nanahund skriver, men man behøver nu ikke at handle ved THansen, for at skylle sit luftfilter i benzin, bare dyp skumgummiindsatsen i benzin, og klem den så godt sammen i en knyttet hånd, gentages nogle gange, og filteret tilføres så få dråber 2-takts olie til sidst.
Problemet kan også skyldes at du har sat for stor dyse i karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 09-10-04 04:59

jamen hva mening gir det hvis jeg renser også bagefter smøre det ind i olie ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 13:27

Det giver den mening at alt skidt kommer ud, og smører det ind i olie foreslår jeg heller ikke, men få dråber, eller en lille smule filterolie (Men hvem har lige det på lager) De få dråber, er med til at binde tørt støv.
NB: Som en ekstra ting kan jeg lige fortælle at powerfiltre som bruges i stor stil til tun, ikke fjerner disse fine partikler, og derfor reducerer motorens levetid. De bedste filtre er de orginale eller Powerlignende men med store papirindsatse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 09-10-04 19:14

nåhh derfor smart da men hvor kan jeg finde den udstødning 30 med (BLINDTARM)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 20:25

Du skal nok have den igennem knallertforhandleren, men de fleste sætter jo en ulovlig på (Det har du måske), feks. en tecnigas basic
http://www.thansen.dk/products.asp?c=316197984&n=282592135#xy
Eller en der ligner en lovlig, herfra:
http://www.aprilia-scooters.dk/group.asp?group=204
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 10-10-04 22:43

nu ved jeg hvorfor min scooter er sløv den køre med 7grams ruller er de ik alt for TUNGE?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 23:56

Joo, nok lidt. Du får kun hurtigere acceleration af feks. 5grams, men de skal jo heller ikke være så små, at motoren kører livet af sig. Men topfarten bliver det samme.

http://www.scooter-racing.dk/hot50.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 11-10-04 23:17

min rem er oss slidt hmm.. men jeg vil prøve det der med de ruller nu når jeg har penge igen