/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lukke tråde (granslam's tips)
Fra : natmaden
Vist : 468 gange
222 point
Dato : 08-10-04 03:19

Ang granslam's tips http://www.kandu.dk/dk/tip/9266
Kære granslam, man kan jo ikke svare på tips, men det kan man her!

200point er hvad kandu foreslår til et svært spørgsmål, og dette emne er megasvært.

Selv deltager jeg ca 340 indlæg,
i mellem dem er der ca.170 u-lukkede,
med en alder tilbage til 11/9 2003, så det er jo 50% til grin.

Jeg forsøgte en gang denne løsning,
"Vær til nytte, tjat på kandu !!!!!!!" http://www.kandu.dk/dk/tip/6772
Den hjalp faktiskt lidt,
men det gik desværre ud over andre, og dem der har startet tråden,
kunne man tro har skiftet Email og kan ikke nås!

Føelsen er som at holde døren for et habitdyr eller en gammel gnaven dame, hos slagteren.
De jokker forbi og glor på en,
som at man var ansat som flaskedreng, eller at slagteren,
havde betalt en, for at de skal slippe for et simpelt høfligt 'Tak'
NB. slagteren, habitdyret ,flaskedrengen og den gammle gnavne dame, er opdigtede personer!
Så bliv ikke støt.

Tak og point er ikke meget , men det hjælper.

Ordet er frit, så længe at det holder emnet.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-10-04 05:48

natmaden jeg er tildels enig i løsningen med vær til nytte chat men det er jo det vi har smalltalk til
jeg har tidligere skrevet til de åbne spg men fik brok i hovedet fra de andre som oxo har deltaget i dem hvilket jeg selvfølgelig godt kan forstå men sidst jeg gjore det fik jeg lukket ca 50% af de åbne spg så det virker faktisk lidt men gidder ikke være til gene for alle andre så derfor mit tip i går

mvh Granslam

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-10-04 08:39

Jeg har for nogen tid siden sendt nedenstående email til Kandu-teamet. De har kvitteret og tager det op:

Som I sikkert er klar over, sker det ofte at en person går ind på kandu.dk, melder sig ind, får sine første 20 ledige point og straks stiller et spørgsmål til nøjagtigt 20 point. Efter et par timer har han/hun fået sine svar og lukker ned UDEN at acceptere et svar. Se f. eks. http://www.kandu.dk/dk/spg/42201

Som I kan se af min profil, har jeg mange års erfaring i branchen, ikke blot som "kodekarl", men også som problemknuser/ideskaber. Og det er her denne bemærkning kommer ind!

Det er forholdsvist nemt at lave en extra fil i databasen. I denne gemmer man Alle spørgsmål der udlover 20 point eller derunder, selvfølgelig med relation til medlemmet. Én gang i døgnet, når der er mindst tryk på serverne, afvikler man en lille kørsel der lige checker om nogle af disse (billige) spørgsmål, har været uafsluttede i mere end f.eks. 14 dage. Har ét af dem det, sender man en email til spørgsmålsstilleren og fortæller ham/hende, at med mindre spørgsmålet bliver lukket inden for f.eks. 8 dage, vil hans spørgsmål blive lukket pr. automatik og pointsene blive tildelt efter tilfældigheds-princippet (RANDOMLY).

Et medlem som ham fra 42201, vil være meget ligeglad, og vi vil få lukket sagen. Et Ordentligt medlem, der blot har glemt det, vil ha' fået en Huskekage og vil sikkert selv sørge for at lukke sagen.

Så vidt JEG kan se er det ret nemt at lave, det vil rydde op i de uafsluttede spørgsmål, og hvis I formulerer Email'en
pænt, kan det heller ikke støde nogen!

Mvh. Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-10-04 09:28

arne.jakobsen . den må der tænkes over.
dog mener jeg at det er forkert at, når du kan se at spørgsmålet er løst.
så at ligge et indlæg om lukning, da du ellers ikke har deltaget i tråden.
du 'spammer' jo derved alle der har været med.
i eks. 42201 bør det være op til de deltagende, at skrive !
Mit tidligere tips. var jo nettop for at vække spørgeren op. (Se vi venter.)
der var også i den periode noget lignende 'brok' over for meget smalltalk.
Så derfor var det oplagt at bruge u-lukkede spørgsmål ,til dette, men det endte jo med at spamme for mange uskyldige !
Kundu kunne nu også have en lille besked boks måske 2 en offentlig , og en som kun den enkelte bruger kunne se.
jeg vil nu gerne have mulighed for et tips, skrevet som spørgsmål, til 1 point og først lukke det efter et år.
Det kan der være forskellige grunde til ,men jeg ville med sikkerhed fortælle det i tråden.
linien over denne kommentar , indeholder sådan set kun et brugernavn, den kunne forlænges med et par infofelter,
Eks. sidst besøgt tråden, sidst online.
smaltalk er jo ikke til andet end sludder, så en lille chatbox pr. bruger , som så selv kan kicke, banne og invitere.
den slags ting behøves vel ikke at gemmes.
Nå men det skulle handle om u-lukkede tråde.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-10-04 10:11

Gaaaaaaab, den har været luftet bunker af gange. Hvor er jeg enig med jer. Det er dybt frustrerende at folk ikke gider lukke, eller tæsker een og VIL ikke lukke, fordi man ikke er 100% tilfreds med spørgsmålet. Engangs-kanduerne er rigtig trælse. Men også ballademagerne der laver alle mulige åndsvage tråde og lader dem stå, for senere at vende tilbage igen og fortsætte.

Er i træt af alle de u-lukkede, kan man gå ind på dem, fjerne abonneringen og så forsvinder de fra ens åsyn. Det bliver de ikke lukket af, men man slipper for at ærgre sig over dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 11:08

Ja det har været oppe og vende mange gange, også bare i de 4 mdr. jeg har været bruger her.
Men at antallet af ulukkede spørgsmål skulle have noget som helst med antal udlovede point at gøre, den køber jeg slet ikke.
Hvis man går de åbne tråde igennem, er der lige såmange til 2 eller 3 hundrede point.
Og det burde heller ikke være antal point der var irritationsmomentet over de åbne tråde.

Men sløseriet i, at folk ikke gider gøre sig den ulejlighed at acceptere når de har fået et svar.
Undskyldninger herfor?? Ja, mange forstår ikke systemet med at lukke.
Rigtig mange skriver tak for svaret, men får ikke trykket "accepter som svar".
Så de har enten ikke forstået systemet, eller gjort sig den ulejlighed at læse om hvordan det fungerer.

Og så er der dem der er ligeglad, og dem der måske helt glemmer, at de har stillet et spørgsmål.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-10-04 11:24

Husk at lukke pænt efter dig, ved at acceptere en kommentar som svar når du føler dig hjulpet (undskyld jeg skriver dette, men jeg kan se du er ny her, Desværre er der mange der lige popper ind, og dernæst efterlader tråden åben).

Dette skrev jeg til en sprit ny bruger ovenfor, og vupti blev kommentaren accepteret. Det var rart.

Du har iøvrigt ret, Dova. For nu at nævne navne, så har f. eks. Polpot flere u-lukkede tråde, med mange point, hvilket han/hun bestemt ikke er alene om.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-10-04 11:53

Hvor er jeg dog enig i, at det er irriterende, at folk ikke gider/glemmer at lukke et spørgsmål.
Jeg synes, at idéen med at spamme ulukkede spørgsmål er god. Hvis man ikke vil være med, kan man jo lukke for mails til samme spørgsmål. Med hensyn til at lukke "billige" spørgsmål efter 14 dage, synes jeg ikke, det er en god idé. Det skulle gælde alle spørgsmål, der ikke bliver brugt, men først efter en mdr. Folk kan jo blive indlagt eller pludselig skulle et eller andet sted hen, hvor de ikke har adgang til en pc.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-10-04 12:58

Det er jo et ofte tilbagevendende spørgsmål og jeg var med i den aktion som natmaden indleder med, men der gik kun nogle dage så var man selv træt af det. Det bliver først løst den dag kandu.dk gør alvor af det vi alle har opfordret til "at lukke spørgsmål indenfor en given tid". Men kandu.dk rider jo ikke samme dag de sadler, for det er dem der skal sikre at sitet fungerer efte hensigten. Det er faktisk umuligt for os brugere at stille noget op for at få lukket spørgsmål.
Lad mig give et eksempel http://www.kandu.dk/dk/spg/28396

Måske skulle kandu.dk lave en top 50 for dem der har ulukkede spørgsmål - så vi kan se hvem det ikke kan betale sig at bruge tid på, det ville måske hjælpe med en sådan negativ liste.

Jeg gider ikke at ærgre mig over ulukkede spørgsmål jeg deltager i, så en gang imellem rydder jeg op i dem og så fjerner jeg bare fluebenene.

Ha' en god dag til jer alle

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-10-04 13:06

OK jeg forstår jeres kommentar om pointene. Det var også kun nævnt som f.eks. men en eller anden form for automatik kunne der nu godt lægges ind. Jeg har også senere udvidet min ide til Kandu-teamet med en slags hjælp til selvhjælp nemlig: Når man opretter et spørgsmål, så at fortælle spørgeren at og hvordan man lukker spørgsmålet. Der ER nemlig ofte tale om nye brugere der simpelthen ikke er klar over at spørgsmål skal lukkes og hvordan.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-10-04 13:16

Rigtigt Arne, men der er stadig "gamle" kandu'er der heller ikke vil, som ovenfor nævnt Polpot, bare lige for at nævne en enkelt.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 222 point
Dato : 08-10-04 13:46

Rom blev ikke bygget på en dag. Og NOGET er bedre end INGENTING!

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 15:39

Der er for MANGE der har for LIDT at få tiden til at gå med

Lad være med at sætte et flueben, når du svare, så er du fri for at få din dage og nætter ødelagt i ærgelse over at nogen ikke lukker deres spørgsmål.

Kom dog videre i livet.
Svampen

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 08-10-04 15:45

Arne du kunne jo lige svare på
http://www.kandu.dk/dk/spg/50944
så kan den tråd da blive lukket

Svampen

Godkendelse af svar
Fra : natmaden

Dato : 09-10-04 00:42

Tak for svaret arne.jakobsen.
Sørgeligt men jeg tror ikke at vi kommer længre i denne omgang.
Tråden tages om igen senere.
Tak for venlig deltagelse