/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Access XP
Fra : goldwing
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 07-10-04 17:13

Dim varX3 As Variant
varX3 = DLookup("[Elmotor]", "Elmotor", "[kW] = " _
& Forms!Vissag!EffektUD)

Forms!Vissag!EffektUD kan godt være decimaltal. Feltet – kW – er i tabellen Reelt tal med 1 dec.

Hvordan kan jeg anvende dec.tal som søgekriterie. Jeg har prøvet at ændre felter til tekst – uden resultat.

Fejlmeddelelsen er den samme:

Run-time error '3075':
Der er en syntaksfejl, fordi der mangler et komma. i
forespørgelsesudtrykket "[kW] = 4,5".

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-10-04 18:41

Et forsigtigt bud kunne være at din Windows er sat op til en alternativ decimal adskillelse.
I kontrolpanelet kan du måske finde et punkt, der hedder noget i retning af "International". Inde i den er der en fane, der hedder "Tal". Dér kan du se, hvilket tegn, der skal bruges når man sætter "komma" i decimaltal.

Accepteret svar
Fra : Kabbak

Modtaget 50 point
Dato : 08-10-04 00:13

varX3 = DLookup("[Elmotor]", "Elmotor", "[kW] = " & val(Forms!Vissag!EffektUD))

Kommentar
Fra : pallero

Dato : 14-10-04 01:42

Prøv i stedet at konverter din værdi fra formularen med en af konverteringsfunktionerne
cDbl eller cDec

eks.
varX3 = DLookup("[Elmotor]", "Elmotor", "[kW] = " & cDBL(Forms!Vissag!EffektUD))

Godkendelse af svar
Fra : goldwing

Dato : 30-10-04 10:23

Tak for svaret Kabbak.

Kommentar
Fra : Kabbak

Dato : 30-10-04 14:15

selv tak )