/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Loven om Kørselsfradraget bliver det fje~
Fra : Bragesvej
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 07-10-04 13:31

Er der nogen der ved hvor lang politikerne er kommet om kørselsfradraget, bliver det fjernet eller hur??

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 07-10-04 13:33

Nej det er ikke fjernet endnu, men lur mig det sker nok på et tidspunkt.
Kærlig Hilsen SA

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-04 13:55

Det er jo ikke til at vide om det på et tidspunkt bliver fjernet, men på nuværende tidspunkt foreligger der ikke noget om det.
Satserne for fradrag 2005 bliver først offentligtgjort senere på året.

Her kan du se satserne for 2004

http://www.magnus.dk/ajour/satser/opslag/b001.htm

http://www.skat-hvordan.dk/info.asp?infoId=1371081

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-10-04 15:23

Lad os nu se om det sker foreløbig for selv om det er den siddende regering der er varmeste fortaler for at fjerne lønmodtagerfradrag så vil en fjernelse af kørselsfradraget være en alvorlig hæmsko for arbejdskraftens bevægelighed. Det er jo typisk boligejere der vil få store økonomiske tab ved tvungne flytninger og det kunne jo tænkes at der imellem dem var en ret så pæn part af VK vælgere.
Jeg tror heller ikke at arbejdsgiverorganisationerne vil bryde sig om det så mon ikk evi skal betragte det som det sædvanlige skatteomlægnings buldren.
En mere økonomisk bil ville måske kunne give større besparelse end kørselsfradragets værdi.

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 07-10-04 17:25

Tak BjarneD.
Svampen

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-10-04 08:25

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-10-04 16:07

Der er et loft på hvor stort et fradrag du må have.

Hvad er max?