/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Ridse i glas
Fra : Selc
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 07-10-04 11:14

Jeg har fået en ridse i glaspladen til mit stuebord - kan det lade sig gøre at reparere/udglatte? Hvordan?

Den er cirka 1,2 cm lang og ikke voldsom dyb.

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 07-10-04 11:37

Ruden på en bil kan repareres, så mon ikke det også kan lade sig gøre på dit bord. Prøv din lokale autohandler eller glarmester.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-10-04 11:38

gå til en glarmester, eller byggemarked. De har noget "pasta" man kan smørrer på. Jeg har hørt at tandpasta skulle være godt, men har aldrig selv prøvet

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 07-10-04 12:03

Hej, da jeg selv har udført mange rep. af stenslag og småridser i glas, kan jeg oplyse at rep. på samme måde som stenslag i frontruder ikke er særlig holdbar på alm glas, da der i en frontrude er 2 lag glas med en laminat imellem glassene og væsken som bruges trækker ned og binder i bunden/laminatet.
Det er det samme som en afskalning på en frontrude, ( ikke stenslag ) rep. disse holder det ikke særligt længe hvis man eks, bruger et isskraber eller ligende falder det af igen.
Mit råd til dig er ,at du køber en pulver som bruges til at polere sten med , blander en smule vand i dette så det bliver en fed masse ( som tandpaste ), bruger meget lang tid på at polere eller bruger en lille polere maskine med filtskive.
På den måde kan du dæmpe det synlige af ridsen, da kanterne er det som gør ridsen synlig ligesom ridser i en negl . det synlige kan dæmpes , men nok ikke fjernes helt, da det er en fordybning i glasset.
Som det blev nævnt, kan du som alternativ forsøge med tandpasta., da du skriver det er en meget fin ridse i glasset..
held og lykke med forsøget.
MVH Niss45